Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nilgæs...
#1
Jeg har netop erhvervet et jagtareal med en fantastisk andejagt. Lige nu er der troldænder, gråænder, spidsænder, krikænder, blishøns og andre ikke jagtbare arter. Desuden er der tidligere observeret alt fra skeænder, atlingænder m.m.

Oveni det meget varierede fugleliv, har jeg lige set 3 nilgæs. En han og 2 hunner...

Det kunne være sjovt, hvis de fik nogle gæslinger hen over sommeren, men træls, hvis de er så aggressive som det siges at de er - og det så ender med at andre fugle forsvinder.

Bør jeg skyde dem som skov & naturstyrelsen gerne vil have, eller lade dem være i fred og have endnu en art på terrænet?

Hvad ville i gøre i mit sted?

Mvh .376 steyr

NSK SAFARISKYDNING '06
.22lr .22-250 6,5x55 .30-06 300WSM .338WM .376Steyr og plads til flere...
Svar
#2
Jeg ville ubetinget skyde dem, de skulle også smage ganske glimrende

Velbekomme[Wink]

Hellere død end rød
Svar
#3
SKYD DEM[}Smile]
FAUNAFORURENING!!!
på den anden side............

mvh Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Hvis det var mig ville jeg nok skyde dem.

Men der er jo også nogen der siger, at de slet ikke er så aggresive som man ellers hører. Jeg kan ikke huske, hvor jeg læste det, men det var en jæger der skrev det, og ikke som man skulle tro en ornitolog eller lignende. På den anden side så er der jo nok en grund til at man må skyde dem året rundt

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Hvorfor stille spørgsmålstegn ved det? Man har opfordret fra DOF, DN, DJ og SNS til at skyde dem, så skyd dem da!!!
Uden at vide hvad de forskellige beskæftiger sig med og med fare for at træde nogen over tæerne, så vil jeg mene at der må være nogen inden for disse nævnte indstanser som bare har en smule mere forstand end os og dermed belæg for at lave en sådan opfordring. Den kommer jo ikke af sig selv.
SKYD men vær nu sikker på det er Nilgæs.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Ulske skrev:
Citat:quote:

Hvorfor stille spørgsmålstegn ved det? Man har opfordret fra DOF, DN, DJ og SNS til at skyde dem, så skyd dem da!!!



Nu er det jo ikke alt hvad de nævnte foreninger anbefaler der er lige lødigt.[xx(]
Det sker jo immervæk ændringer i naturen pga. klimaændringer mv.
Fasanerne, tyrkerduen,canadagåsen og mange andre af vore dyr/fugle er også kommet udefra.
Jeg fisker en del og fanger fisk som ikke fandtes i de danske farvande for blot 20 år siden og oplever at andre fiskearter er ved at forsvinde.
Den med at nilgæssene holder andre ande/gåsefugle væk, skal muligvis tages med en gran salt. Det den samme sang hvergang der tales om invasive arter.[xx(]
Måske skal vi bare glæde os over, at vi har fået en ny jagtbar fugl.[Smile]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#7
Det var der også nogle der mente om båndgrundlingen, kaniner på småøer og huskatte og rotter Down under.
Jeg tror jeg vil se om sådan en nilgås kan være i en forvarmet ovn.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Det hedder non native species.Her i Usa can myndighederne finde på at forgifte floder med gedder. De udrydder alle lakse og ørreder.
Bo.
Svar
#9
Tak for alle svar.

Jeg havde jo lige præcis tænkt på andre "invasive" arter, f.eks. vildsvin. Bare fordi de "kloge" ønsker dem bortskudt, er det jo ikke ensbetydende med at man skal gøre det[Wink]

Beslutningen om nilgæssene er dog taget - de får bly i brystkassen ved først komne chance.

De skulle jo nødigt skræmme mine ænder væk...

NSK SAFARISKYDNING '06
.22lr .22-250 6,5x55 .30-06 300WSM .338WM .376Steyr og plads til flere...
Svar
#10
Det går altså ikke!

Hvis du bruger .376´eren til det så er de jo både plukket tømt og stegt når du har skudt !!!

....så den må du hellere se at få solgt til mig[:p]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)