Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lee Classic Cast
#1
Efter aftale med Mogens fra http://www.midwaydanmark.com/ blev vi enige om at første test skulle være en Lee Classic Cast, da denne er helt ny på markedet - og noget helt nyt fra Lee. Normalt når vi ser Lee's ladepresser, er de fremstillet i aluminium, men denne gang er det støbejern. Til forskel fra alu-presserne, er der ikke det traditionelle dødpunkt hvor pressen køres i bund - når den bunder, kommer den ikke længere.

Meningen er at jeg som almindelig genlader prøver en vare af og skriver hvad jeg mener om den, dette er naturligvis gjort ud fra nogle aftalte kriterier. Vi havde valgt at lade følgende kalibrer:

5,6x52R
6,5x55
375 H&H

Dette er gjort ud fra tanken om den mon dur til det hele, og hvilke hæmsko der end måtte være. Pressen er som skrevet, fremstillet i støbejern. Den er særdeles nydeligt fremstillet uden skæve støbegrater, eller andre skarpe kanter. Det er en traditionel O-presse som Lee siger har markedets største åbning, og stærkeste udveksling - det vælger jeg at tro på, for stor og stærk er den. Med pressen fulgte 2 styks af Lee's fænghætte-isættere, en gammel og velfungerende kending for Lee-ladere. Da jeg fik åbnet kassen og samlet den, blev den monteret på ladebordet og ladningen kunne starte. Jeg har fået Dr. Strangelove til at sponsorere lidt hylstre i de 3 ovennævnte kalibrer, og begge har vi prøvet at hive i håndtaget. Den er meget hurtig i udvekslingen, og derfor kan man med fordel tage og sætte håndtaget lidt ned, da denne er justerbar - dette var vi begge enige om. For at udnytte momentet fuldt ud kunne jeg forestille mig at der skal kraftigere sager til end .375 H&H, for pressen har potentiale og mulighed for de store Dies da der sidder en gevindbøsning på den. Måske skulle jeg have søgt et .50 BMG die-sæt, eller måske et kaliber .700 NE die-sæt ?
[Image: Lee012-copy.jpg]
Bemærk gevindbøsningen til brug ved 1 1/4"x12" dies

[Image: Lee018-copy.jpg]
Bemærk fænghætte-isætteren

Alt i alt må denne presse få en næsten i top karakter, da jeg er mere end ovenud begejstret for dette produkt. Jeg er sikker på at den fremover vil være en stærk konkurrent, til de andre støbejernspresser, og for nye som gamle genladere vil den være et rigtigt godt valg. Jeg vil lige til slut pointere prisen, da den er usædvanlig lav - nemlig kun 1001 krone hos Midway
http://www.midwaydanmark.com/danmark/epr...mID=317831

Tak Til Mogens og Jan fra Midway for venlig deltagelse og stillen til rådighed, og tak til Dr. Strangelove for aktiv deltagelse i testen. Denne presse er nu til salg, så kig over i køb & salg afdelingen på denne side.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Hej GD,
pressen ligner første syn til en forveksling Hornadys foregående presse. Er håndtaget det samme som den gamle presse fra Lee eller hvad? Den var ikke en særlig stærk konstruktion. Er det også lavet i støbejern?

mvh. JOhannes
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej GD,
pressen ligner første syn til en forveksling Hornadys foregående presse. Er håndtaget det samme som den gamle presse fra Lee eller hvad? Den var ikke en særlig stærk konstruktion. Er det også lavet i støbejern?

mvh. JOhannes



Hej Johannes...

Alt på pressen udover støbejerns-rammen er i stål, og selve håndtaget er en 14-16mm stålstang og afsluttet med en træknop som de plejer. Pressen er efter min mening blandt de kraftigste (Måske den kraftigste) jeg til dato har set. Selve justeringen af vinkel og længden på håndtaget, foretages ved at løsne en bolt og så kan man trække beslagene til side og forskyde vinkel håndtaget. Så snart jeg kommer forbi mit laderum (Er ikke på min hjemadresse) vil jeg lige tage et nærfoto.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Jammen så er det da´ godt jeg lige har bestilt så´n krabat..i U´sa ganske vidst..så må vi jo se om den dukker op [:p]
Der er lidt for meget gummi i Challengeren til en maskinarb.[8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)