Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Steyr SSG 69 P1
#1
Jeg har set ovenstående riffel hos Østjysk Våbenhandel.
http://www.steyr-mannlicher.com/en/sporting-weapons/steyr-ssg-69/
Umiddelbart tiltaler den mig. Er der nogen, som har erfaringer med SSG 69? Jeg tænker især på præcision, holdbarhed og funktionalitet.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
En ren skydemaskine...

God præcision med flere forskellige kuglevægte...

Minus:

Plastic magasinerne bliver slidt på "læberne" og når det sker, kan magasinet ikke holde på patronerne...

Magasinbrønden er lavet af plast og skruet fast i låsestolen... Hvilket gør riflen sårbar over for stød og slag... evt tab...

Ud over det er det en god riffel til alm. jagt og banebrug...

Men er man typen der skal bruge noget bund solidt til seriøs hård brug, vil jeg fraråde SSG'en...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Såvidt jeg husker, så lå SSG'ern side om side med Remingtons M24 under udvælgelsen til US Marines' finskytteriffel - altså indtil 600 m., hvor Rem. efter sigende fik overtaget - om end marginalt.

Dr. har ret mht. magasinerne og skæftet er efter min opfattelse en underlig form for plastik, som jeg ikke rigtig kan definere yderligere.

Men når alt det er sagt, så kan den skyde - endda uhyggeligt godt. Jeg har ikke selv haft en, men brugt den på Grønland efter sæler.....på 300 m.[:0]

Hvis prisen er fornuftig (du vil vel ikke fortælle, hvad den står til [Wink]) tror jeg ikke du går galt i byen - forudsat du kan vænne dig til skæftet....

Mvh Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
En SSG er bestemt en af de skydere, der står meget højt på min ønskeliste.
Da jeg for nogle år tilbage prøvede at skyde med den var jeg solgt, lige på stedet. Den har en fantastisk præcision, ergonomisk passer den perfekt til mig. jeg er 187 og normal af bygning. for mig er det, det ultimative skydejern.
Den jeg skød med havde en ørn på ryggen, og skud grupperne var perfekte både på 100, 200,og 300 meter. jeg husker ikke egenspredningen, men den var imponerende. selv med AMA var den overbevisende. jeg prøvede den på faldmål på 475m og det var ikke noget problem, når først jeg fandt ud af hvor højt der skulle holdes.

når man står med skyderen i hånden oser den af at ,ville bruges. Det er tydeligt at den er lavet til prof. brug. der er NO Bull med den. den er bare lækker.

problemet med magasinerne er selvfølgelig noget møj. med hvad f.... man køber da bare nogle nye. de koster nok ikke alverdens [xx(]

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lauge jeg prøvede den på faldmål på 475m og det var ikke noget problem, når først jeg fandt ud af hvor højt der skulle holdes.



Så skulle du prøve den med den tilhørende Kahles ZF 84 eller den nyere, så behøver du ikke holde over [Wink]

JPL
JPL
Svar
#6
[/quote]
Så skulle du prøve den med den tilhørende Kahles ZF 84 eller den nyere, så behøver du ikke holde over [Wink]

JPL
[/quote]
tak, for det..........Nu kan jeg ikke sove i nat [Big Grin] Must have one

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#7
En af de gamle Buddies solgte sin med Kahles for 12 klik.

Så kender du niveauet for en handel afsluttet indenfor 3 mdr.

Ingen diskussion om at den var bedre end min gamle Tikka 595 i 308, men med en steyr pibe på Tikkaen og lidt mere forstørrelse i min Bausch & Lomb fik jeg nu alligevel flere træf på 400 meter kvartfigur end han gjorde.

De 2 rifler kan ikke sammenlignes, men resultaterne af vores skydning kunne.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Steyrs plastic -rullemagasiner = [xx(][V][Sad!][:o)][:I][V][V][V]

Og de koster noget mere end "ikke alverden" sku jeg hilse og sige....[xx(]

Meeen bevares, hvis den er rigtigt billig så køb den dog... præcise DET er de.....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Desværre var det mest en generel forespørgsel fra min side. SSG'en var ny og stod til cirka 17K [xx(]. Hvis der derimod dukkede en brugt op til en rimelig pris, var sagen naturligvis en helt anden [:p].

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Desværre var det mest en generel forespørgsel fra min side. SSG'en var ny og stod til cirka 17K [xx(]. Hvis der derimod dukkede en brugt op til en rimelig pris, var sagen naturligvis en helt anden [:p].



Hvis de forlanger 17K for dem, så kan du dunke dem oven i hovedet med deres hjemmeside.. Der står de nemlig til 14K[Big Grin][Wink]

http://www.huntinglife.net/default.asp

[Image: steyr-ssg-sport-1.jpg]

Steyr SSG Sport
Cal. 308Win

Pris kun DKK 13.950,00

Mvh Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#11
(19-03-2007, 10:45 PM)Lars M. L. Skrev: Jeg har set ovenstående riffel hos Østjysk Våbenhandel.
http://www.steyr-mannlicher.com/en/sport...yr-ssg-69/
Umiddelbart tiltaler den mig. Er der nogen, som har erfaringer med SSG 69? Jeg tænker især på præcision, holdbarhed og funktionalitet.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Det er den fedeste riffle man kan komme I nærheden af, en af mine jagtkammerater mente at han var blevet for Gammel til at gå på Jagt så jeg fik den af ham, så var jeg på 400m bane for at prøve den, og de sad inden for en håndflade (10cm) og det var med den originale kikkert 6x42 stolpesigte, min dyre Sauer 404 kunne slet ikke være med, de sad inden for 25cm
Svar
#12
Jeg har haft en tilsvarende riffel, det var en Steyr Mannlicher model Varmint i cal.  .308.
Den skød som en drøm med alt hvad fodrede den med af ammo incl. AMA.
Det med slidte læber på magasiner havde jeg ingen problemer med. heller ikke efter 12.000 skud 
Magasin brønden med rulle magasin er nok den svageste punkt på skæftet, min var med træskæfte og der var ikke meget
gods til at styrke skæftet. Det er ikke sikkert det er et problem på dem med plastic skæfte.
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)