Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DJ lukker af for ikke medlemmer
#1
Fra DJs hjemmeside
Citat:quote:

Fredag den 11. maj 2007 blev der afholdt hovedbestyrelsmøde på Hotel Comwell, Kolding.
I overensstemmelse med hovedbestyrelsens beslutning på mødet den 20. april 2007 er referaterne fremover kun tilgængelige for medlemmer af Danmarks Jægerforbund.

For at læse referatet skal man derfor logge sig på Medlemsnettet.



Sådan kan man jo osse tvinge folk til at melde sig ind[}Smile]

ps. Jeg er medlem, men derfor behøver man jo ikke være enig med dem, jeg mener at da de er forhandlere for alle jægere bør alt være tilgængeligt, osse selv om man ikke vil støtte DJ.
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Helt enig eftersom de nærmest har "eneretten" over jagttidsforhandlinger på jægernes vegne. Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Det lugter langt væk det jægerforbund. Jeg synes det er bundråddent er det.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#3
Det virker meget arrogant i betragtning af, at forbundet selv gennem den megen uro "pingerne" har skabt har jaget medlemmer bort og afholdt andre fra at indmelde sig.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Fra DJs hjemmeside
Citat:quote:

Fredag den 11. maj 2007 blev der afholdt hovedbestyrelsmøde på Hotel Comwell, Kolding.
I overensstemmelse med hovedbestyrelsens beslutning på mødet den 20. april 2007 er referaterne fremover kun tilgængelige for medlemmer af Danmarks Jægerforbund.

For at læse referatet skal man derfor logge sig på Medlemsnettet.



Sådan kan man jo osse tvinge folk til at melde sig ind[}Smile]

ps. Jeg er medlem, men derfor behøver man jo ikke være enig med dem, jeg mener at da de er forhandlere for alle jægere bør alt være tilgængeligt, osse selv om man ikke vil støtte DJ.
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Hej Kima.

Nu har du sgu da vist kikket for dybt i flaksen, eller drukket af natpotten[:o)] Sådan kan man da ikke køre på frihjul:

Kan du forestille dig, at Dansk Metal vil røre en finger for en person der er medlem af en "orange" fagforening selv om han får problemer med arbejdsgiveren? Jeg kan ikke.
At man her på siderne kan diskutere med, uden at være formand, er noget ekseptionelt. Der er jo også tråden for medlemmer, hvor vi diskuterer ting som ikke vedkommer alle og enhver.
Jeg mener, at vil man nyde de goder en frivillig forening kan tilbyde medlemmerne, så er man nødt til at være med i foreningen. Vi kan så altid diskutere hvilke goder Jægerforbundet giver os, men vil du nyde godt af dem, så er du selvfølgelig medlem

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#5
Citat:quote:

Nu har du sgu da vist kikket for dybt i flaksen, eller drukket af natpotten Sådan kan man da ikke køre på frihjul:
Jeg har ikke rørt en dråbe alkohol idag og sidst jeg kiggede under sengen stod der ingen natpotte[^]
Kan du forestille dig, at Dansk Metal vil røre en finger for en person der er medlem af en "orange" fagforening selv om han får problemer med arbejdsgiveren? Jeg kan ikke.
Det kan jeg heller ikke, men det er hans eget valg hvor han vil være medlem, en af de største fejl der er begået indenfor jagt var sammenlægningen af de 3 gamle, sålænge der er konkurrence er en organisation nødt til at yde sit bedste og forlange de bedst mulige forhold, for at undgå at få på puklen af de andre, nu sidder DJ på et monopol og kan gøre hvad de lyster[xx(]
At man her på siderne kan diskutere med, uden at være formand, er noget ekseptionelt. Der er jo også tråden for medlemmer, hvor vi diskuterer ting som ikke vedkommer alle og enhver.
Det har du forsåvidt ret i, men da DJ kun repræsenterer omkring halvdelen(på trods af "monopol") af jægerne burde de, synes jeg, være åbne omkring hvad de foretager sig mht. vildtforvaltning,især da de forhandler på alles vegne, at de så ikke behøver fortælle ikkemedlemmer om regnskab oa. er vi enige i.
Jeg mener, at vil man nyde de goder en frivillig forening kan tilbyde medlemmerne, så er man nødt til at være med i foreningen. Vi kan så altid diskutere hvilke goder Jægerforbundet giver os, men vil du nyde godt af dem, så er du selvfølgelig medlem
ja jo, nu får de jo deres hyre for det og vi kan jo nok ikke blive enige om hvorvidt det er frivilligt da de jo nu holder ikkemedlemmer udenfor, der burde laves et alternativ, men at man bør være medlem af en forening er vi enige om

Venlig hilsen

375ras



[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Organisationsprocenten taget i betragtning, ville systemet måske opfattes som mere retfærdigt, hvis alle jagttegnsberettigede, havde stemmeret til - ved urafstemning - at vælge jægernes repræsentation i f.eks. Vildtforvaltningsrådet. Så kunne man (måske) få en professionel forhandler i stolen.

Man kan efter min overbevisning ikke forsvare rimeligheden i, at en enkelt organisation, som defacto ikke repræsenterer et overvældende flertal af danske jægere, har monopol på at varetage jægernes interesser i forhold til lovgiverne. Alle betaler jagttegn og alle er underlagt jagtloven - men kun DJs medlemmer har haft indflydelse på f.eks. jagttiderne. Det er ikke demokratisk. Der er jo heller ingen der finder det rimeligt at kun medlemmer af LO skal have noget at skulle have sagt i forbindelse med forholdene for danske lønmodtagere - vi kan ikke alle være socialdemokrater....

At DJ vælger at servicere sine egne medlemmer - og kun dem - kan jeg ikke hidse mig op over. Så må man blot samtidigt erkende behovet for en mere demokratisk struktur, der tager hensyn til alle jægeres interesser uanset organisatorisk tilhørsforhold.

De kunne jo efterlyse kandidaterne nu og sende stemmesedler ud med det næste jagttegn.... så kan Jægerforbundet koncentrere sig om sine interne opgør i ro og fred, uden at høre et ondt ord fra ikke-medlemmer der føler sig taget som gidsler i et magtspil de ikke ønsker lod eller del i.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
De kunne jo efterlyse kandidaterne nu og sende stemmesedler ud med det næste jagttegn.... så kan Jægerforbundet koncentrere sig om sine interne opgør i ro og fred, uden at høre et ondt ord fra ikke-medlemmer der føler sig taget som gidsler i et magtspil de ikke ønsker lod eller del i.

Høgh, det var jo nærmest en salomonisk løsning!!!
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#8
Danmark er kendt for sin ytringsfrihed, sit grundfæstede demokrati og sine traditioner for at organisere sig i foreninger, med demokratisk valgte bestyrelser og med lige stemmeret til hver enkelt medlem.

Hvis man vil have indflydelse på foreningens gøren og laden, herunder de resultater som forhandles med myndigheder og andre interesseorganisationer - ja så er der altså ingen vej udenom.

Det hedder medlemskab og udnyttelse af de demokratiske spilleregler.
Hvis man er utilfreds med bestyrelsen kan man lade sig opstille og gøre en forskel. At stå udenfor og rakke ned har ingen effekt.

Desværre har der været enkelte i forbundets top som har sviget os alle og vores sag. Danmarks Jægerforbund har en stor opgave i at få retableret sit gode navn og rygte.

Det kan vi alle hjælpe med til - men det kræver at vi melder os ind, og tager det sure med det søde. Hvis ikke der findes een stor og troværdig interesseorganisation til at varetage vores interesser mister vi alt for megen indflydelse.

Og at en forening vælger at kommunikere med sine egne medlemmer kan man ikke klandre den for.

McMogens
One shot - One kill er mit motto...
De andre kalder mig Otto
Der Kartoffel Wegwerfer
Svar
#9
Som medlem af DJ har jeg flere gange givet udtryk for den simple logik at: Har man haft "rotter på loftet", så gælder det om at få udryddet dem og få luftet ud!!!

Jeg synes DJ "skyder sig selv i foden" ved at lukke af, det er det modsatte der skal til hvis man vil forbedre sit gode navn og ry!!

Fuld åbenhed om alt i forvaltningen af DJ som forening! Hvis der er det, kan ingen komme med beskyldninger om fusk og "selvforgyldning" af ledelsen!

Desværre minder den måde DJ's hovedbestyrelse o.s.v. "kører" tingene på meget om det jeg ofte oplever hos mange danske jægere:

Selvisk, Egocentreret, formynderisk og "her på mit revir bestemmer JEG... Det er MIT.. MIT ... MIIIIT.."

Pattebørn! Min 3-årige har mere evne til at dele!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)