Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Træningsammunition kaliber .338 Winmag
#1
Er der nogen der har erfaring med genladning af prisbillig træningsammunition til kaliber .338 Winmag? Hvad koster det pr. skrald????

Småkatte kløves bedst med .30-06
Svar
#2
Hvis du ser bort fra hylstrene er et simpel regnestykke sådan her, priserne taget i betragtning...Det kan variere meget, og jeg giver aldrig fuld pris.Projektiler er det dyreste komponent, og kan ofte svare sig at købe i større mængder.

Fænghætte 25-50 øre
krudt 1,5-3 kroner
projektil 2,5-25 kroner

Håber det er svar nok.

Mvh Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Hej Nitro Express - det er dog sjov så jeg hele tiden skal rette jeres signatures, det hedder: vir prudens non Contra Ventum mingit - og så er jeg forøvrigt ikke enig; engang imellem bliver man nødt til det - også selvom det betyder at man får våde bukser [Wink]

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#4
Michael...

Skulle du ikke have lagt ud med : Også du, min søn Brutus[Big Grin]

G.D.
Great Dane

Svar
#5
He he - nej det skulle jeg ikke (Brutus pissede godt nok mod vinden, men alligevel), men når nu vi skal "citanisere" hinanden, så får du en her: "Commandare è meglio di fottere" ta' den! (jeg håber at den ryger igennem Jens's filter)[:I]

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#6
Hej

Vdr. Hornady, så afhænger det lidt af hvad du skal jage, jeg skyder en gang immellem med en 340 weatherby ( lidt overkil måske ) og har skudt en 5-6 stykker råvildt med den, jeg har bla. skudt med en 250 grain round nose Hornady kugle, fantastisk præcis og god til Råvildt.
det skal nævnes jeg ikke har skudt andet med ovennævnte kugle, da jeg er skiftet til 250 grain Nosler partition og nu bruger riflen til Elg og Vildsvin.
340 weatherby er samme caliber som 338 win, dog med lidt større hylster. Faktisk min favorit Caliber, flad kuglebane, og energi som en 375 H&H.

(Man foranlediges til at tro En` er lidt tosset en gang imellem, når ens handlinger kommer på tryk )

Claus the Dane.
Svar
#7
Claus

Sig mig lige, den weatherby i 340, laver den ikke en frygtelig ravage i råvildt??

Jeg ville mene det ser cirka sådan ud, i skudøjeblikket[Wink]

G.D.

[Image: 300WM.jpg]
Great Dane

Svar
#8
Jooooo der går da hul i dyret, og ØØØØØ jeg har da oplevet at bundkaret er gået itu så alle tarmene lå på jorden før dyret væltede, men det var dødt på stedet, ikke noget med eftersøgning og sådan !
og da skuddet sad lige bag forbenet gik der ikke noget kød til spilde.
Som jeg skrev tidligere "lidt overkill måske" men det virker.

Claus the Dane
Svar
#9
G. D. - hvor kommer det billede fra??? Jeg vil bruge det på hjemmesiden!

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hej Nitro

Her er et klassisk eksempel på hvad kuglehastigheden kan betyde for chock virkningen, 340 wby sender en 250 grain kugle afsted med 930 m sek.Og 358 NM sender en 250 grain kugle afsted med max 850 m sek.

Jeg har oplevet råvildt skudt lige bag forbenet, altså uden at ramme vitale knogler, andre end tynde ribben, med det resultat at maveskindet er revnet fra bagerst til bryst benet forrest og alle indvolde er faldet ned på jorden før dyret er væltet, med andre ord er dyret nærmest ekspoderet på grund af trykket fra kuglen, jeg har set dette ske 3 gange ialt, ingen skader på andre dele og kødet var meget fint, dyret døde på stedet !!
jeg har også skudt en Elg kalv for 2 år siden, her gik kuglen lige igennem brystkassen og lungerne uden at ramme knogler, dyret stoppede op for at rette front mod mig bag et fyrretræ, og så ikke ud til at være ramt, jeg skød igen og kuglen pløjede sig igennem 10 cm fyrretræ hele vejen igennem Elg kalven på langs, ud gennem maveskindet før venstre bagkølle, igennem det store knæled i bagkøllen, for at stoppe lige under skindet inden den forsvandt ud af dyret, vi fandt kuglen under flåningen, behøves jag at nævne den ikke løb længere.

Claus the Dane

Claus the Dane
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)