Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna 310AS projekt.
#21
Hej Eckermann-velkommen her på VTF.
Har du et par billeder af din fine skyder? Jeg har selv nogle Husqvarna'er.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#22
Hej Echermann, og velkommen til VTF.

Du kan finde oplysninger om Husqvarna haglbøsser i disse 2 bøger! [Wink]

”Fine gamle våben”:
http://www.bogjagt.dk/product.asp?product=945&sub=0&page=1

”Husqvarna Hagelvapen 1877 – 1977”:
http://www.hkv-hbf.f.se/husqvarna/shop/huskvarnahagel.html

Swift
Svar
#23
@Swift

Jeg er dybt imponeret over resultatet af dine renoveringer og skæftemager arbejde. Inspireret af det, har jeg selv fået lidt "blod på tanden" til at forsøge at renovere en ældre Husquarna. Jeg kunne godt tænke mig at ændre skæftet til et engelsk skæfte. I den forbindelse skulle jeg bruge en klods valnødetræ. Hvor kan købe det?

mvh
Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#24
Hej hjemmeladeren!

Her er lige et par link som du maske kan bruge! [Wink]

Planker af Amerikansk Valnød kan købes hos Ålborg træ & finer:
http://www.atf.dk/Default.aspx

Der er også en Svensker der kan levere skæftetræ:
http://www.robsoft.nu/files/Prislista2007-04.pdf

Swift
Svar
#25
Hej Ulrik,

Jeg har ikke fått hem bössan än. Det tar ca 8 uger för den svenska polisen att behandla licensfrågan. Så fort den är hemma skall jeg lägga upp några bilder.

Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Eckermann-velkommen her på VTF.
Har du et par billeder af din fine skyder? Jeg har selv nogle Husqvarna'er.

Hilsen Ulrik


Svar
#26
Hej Swift,
Mange takk. Jeg har boken "Husqvarna hagelvapen 1877-1977" den är mycket intressant. Vet om det finns några hemsidor med gamla kataloger eller liknande som man kan ladda ner?

Citat:quote:

Originally posted by Swift

Hej Echermann, og velkommen til VTF.

Du kan finde oplysninger om Husqvarna haglbøsser i disse 2 bøger! [Wink]

”Fine gamle våben”:
http://www.bogjagt.dk/product.asp?product=945&sub=0&page=1

”Husqvarna Hagelvapen 1877 – 1977”:
http://www.hkv-hbf.f.se/husqvarna/shop/huskvarnahagel.html

Swift


Svar
#27
Citat:quote:

Hej Ulrik,

Jeg har ikke fått hem bössan än. Det tar ca 8 uger för den svenska polisen att behandla licensfrågan. Så fort den är hemma skall jeg lägga upp några bilder.

quote:


Ok-hvor har du købt den?

Hilse Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#28
Hej Ulrik,

Jag köpte bössan av en privatperson i södra Sverige. Jag fick ge 12000 DKK för den. Den är tillverkad 1947.
mvh

Thomas
Svar
#29
Vil det sige at det tager 8 uger for politiet i sverige at behandle sagen når private handler haglvåben[?] Det lyder godt nok urimeligt[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#30
@swift

Tak for links om træleverandører. Så er valnøddeklodserne bestilt og skulle så småt være på vej. Jeg har set Husquarnas vejledende tegninger med mål til det færdige skæfte, men tænkte på om der ikke findes "experter" hvor man kan få "taget mål" til et skæfte så man kan skræddersy det til en selv? Jeg er med på, at der nok finder en hvis tilvending sted over årene, men man kan jo lige så forsøge at tilpasse skæftet til ens anatomi fra starten. Så er der måske en chance for at man også kan lære at ramme[8D]

Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#31
Du selvfølgelig ret i at det er en fordel at lave skæftet så det passer efter ens egen anatomi!

Hvordan man nøjagtigt måler den op, er jeg ikke helt klar over.

Efter at jeg har lavet et par skæfter, har jeg har efterhånden fundet frem til ”mine mål”, som i øvrigt passer med Husqvarna skitsen. Den eneste afvigelse er målet A - længden! (her passer 400 mm. til mig)

Swift
Svar
#32
[quote]Originally posted by ULG

Hej Eckermann-velkommen her på VTF.
Har du et par billeder af din fine skyder? Jeg har selv nogle Husqvarna'er.

Hilsen Ulrik

Hej Ulrik,

Nu har jag fått hem min bössa. Men jag lyckas inte lägga in någon bild på den. Hur jag än försöker så kan jag inte kopiera in bilden[Sad!]
Hur gör man??
Svar
#33
Se under "praktiske oplysninger"

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#34
Eller se på dette link:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...l,billeder

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Swift

I forbindelse med et Weekend ophold i Tyskland, aflagde jeg for et par måneder siden på et kort visit hos Østjysk våbenhandel i Hedensted.

Jeg ”faldt” over en Husqvarna 310 AS fra 1923. [:p]

Jeg havde længe været på udkik efter en 310ér, af den ”rigtige” årgang, og da prisen var ok. købte jeg den.
[Image: 310asFrrenovering001.jpg]

Det er min plan at renovere den på samme måde som den 16´ner jeg renoverede sidste år!

Dog vil jeg denne gang ofre lidt mere på skæftetræet, så derfor har jeg investeret i et stykke ”Claro” valnøddetræ.
[Image: ClaroValndfancy2.jpg]

Jeg kunne sagtens få træ nok tilovers fra bagskæftet, så der kunne blive til et forskæfte.

Efter grovtilpasningen.
[Image: skaeftetilpasning001.jpg]
[Image: skaeftetilpasning002.jpg]

Da jeg havde brugt et pat timer med: Vinkelsliber – Raspe – grovfil – rystepudser – og ståluld, så resultatet således ud.
[Image: skaeftetilpasningslibning001.jpg]
[Image: skaeftetilpasningslibning0061.jpg]

Jeg mangler stadigvæk lidt indvendig tilpasning til låsedelene i bagskæftet, med ellers er jeg ved at være klar til netskæringen.

Jeg er lidt spændt på hvordan åretegningerne træder frem i Claro valnøddetræet, når det bliver oliebehandlet.

Swift


Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Swift

I forbindelse med et Weekend ophold i Tyskland, aflagde jeg for et par måneder siden på et kort visit hos Østjysk våbenhandel i Hedensted.

Jeg ”faldt” over en Husqvarna 310 AS fra 1923. [:p]

Jeg havde længe været på udkik efter en 310ér, af den ”rigtige” årgang, og da prisen var ok. købte jeg den.
[Image: 310asFrrenovering001.jpg]

Det er min plan at renovere den på samme måde som den 16´ner jeg renoverede sidste år!

Dog vil jeg denne gang ofre lidt mere på skæftetræet, så derfor har jeg investeret i et stykke ”Claro” valnøddetræ.
[Image: ClaroValndfancy2.jpg]

Jeg kunne sagtens få træ nok tilovers fra bagskæftet, så der kunne blive til et forskæfte.

Efter grovtilpasningen.
[Image: skaeftetilpasning001.jpg]
[Image: skaeftetilpasning002.jpg]

Da jeg havde brugt et pat timer med: Vinkelsliber – Raspe – grovfil – rystepudser – og ståluld, så resultatet således ud.
[Image: skaeftetilpasningslibning001.jpg]
[Image: skaeftetilpasningslibning0061.jpg]

Jeg mangler stadigvæk lidt indvendig tilpasning til låsedelene i bagskæftet, med ellers er jeg ved at være klar til netskæringen.

Jeg er lidt spændt på hvordan åretegningerne træder frem i Claro valnøddetræet, når det bliver oliebehandlet.

Swift


Flot arbejde. Jeg har arvet 2 Husqvarnaer. en kaliber 16 310 AJ nummer 147354 og en kaliber 12 310 A nummer 141110.
Kan du eller en anden sige noget om produktionsåret for disse 2 flotte våben.
mvh

Ulrik Pedersen
Svar
#37
Hej Navnebror.....[Wink]
Din AJ'er er fra 1930 og din A'er er fra 1928.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)