Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako superhammerhead
#1
Jeg løb ind i et par pakker af ovennævnte patroner til hvad jeg syntes var en meget fornuftig pris hos en lokal sportsforretning. Jeg har ingen praktisk erfaring med denne kugle, men det skulle være en bonded kugle produseret m.h.p. elgjagt m.v.

Da der desværre alt for sjældent, "falder" invitationer til elgjagt ind ad døren(aldrig), havde jeg forestillet mig at bruge dem til råvildt. Jeg hører dog gerne om I mener, at de vil være uegnede til dette formål, og om jeg hellere skal sætte dem i en skive på skydebanen.

Jeg taler her om cal. 308w og 156 grs. kuglevægt.

Mvh.

Steen S

P.s. Hvis dette emne ikke falder ind under riffelteknik, så undskylder jeg på forhånd.
Svar
#2
Ingen undskyldninger her..Det vildeste der kunne ske, var at det blev rykket over i genladning(men vi lader det stå)

Det skulle være en glimrende kugle til skandinavien, og dermed alt du skulle møde, så brug du bare på bukkejagten. Jeg skød lidt med hammerhead i min gamle 308, og syntes de ekspanderede for meget. Den sygdom er man kommet til livs, ved at lave dem bonded.

Iøvrigt velkommen her til siden[Wink]

Mvh. Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Hej Steen S

Jeg skød for ca. 4 år siden 2 bukkelam med Sako Hammerhead i 308, og det var lidt noget griseri... de gik ingensteder bagefter, men den ene manglede en hel bov bagefter, men som GD skriver så kan det have været den ældre model i kugle som expanderer mere end de nye.

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)