Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17 HMR hylster revner
#1
Hej [Smile]

Jeg kom lige til at se i mit glas med afskudte hylstre fra salon riflen, der så jeg så til min skræk at der var revner i nogle af hylstrene [Sad!] og mange af dem er også blevet "strukket" noget længere i halsen, jeg har først lige opdaget det lige nu, men jeg kan se på mængden af hylstre sådan har det været siden jeg købte den (maj 07) nu vi jeg gerne vide om det skal være sådan? eller er der noger galt med kammeret i riflen[?] for hvis der er det, så skal jeg ha returneret den i en fart.

Riflen er en Sako Quad i 17 HMR.
Alle hylstrerne er fra CCI Ammo.
Jeg har aldrig haft problemer når jeg har skudt med den, alt har virket som det skal, også præcisionen.

Har prøvet at tage et par billeder, de er ikke så gode, men tror man kan se hvad jeg mener.

Det her er nogle af de gamle fra glasset.
[Image: revnerihylster17hmr.jpg]

og her er 1 ny afskudt hylster og en patron så man kan se forskellen i længden af halsen.
[Image: forskel17hmr.jpg]

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Det skal være sådan...

Jeg har set det på to stk marlin og kun med CCI, jeg har ikke fået den testet i min Sako endnu [:I]

Mit råd : Glem det, da det kun er en overfladisk øjenbæ og helt uden betydning (i dette tilfælde [^])

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#3
Hej GD
Tak for meldingen, jeg blev sku lidt trist igår da jeg så hvordan hylstrerne så ud, men ved nærmere eftersyn så er det (som du siger) kun CCI´s ammo der deformerer så meget, de hylstre jeg har fra Hornady ser ud som de gjorde inden de blev skudt af.

Men jeg skyder gladeligt videre med min 17´er så... som om intet var hændt [8D]

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Beretta 686 12/76
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Hej [Smile]

Alle hylstrerne er fra CCI Ammo.
Jeg har aldrig haft problemer når jeg har skudt med den, alt har virket som det skal, også præcisionen.

Har prøvet at tage et par billeder, de er ikke så gode, men tror man kan se hvad jeg mener.

[Image: revnerihylster17hmr.jpg]



Hej Morten,
CCI ammo har som "production runs" med dette problem. Min Marlin 17 VS fik dette problemer med som"early batches" af CCI.17 ammo,men ingen problemer dette læst år eller så.
Hornady 17HMR var god med nej "revner" hals og skulder på hylstre.

Her er billede fra i dag og brugt .17HMR CCI ammo.

[Image: 2cqlegy.jpg]

Mvh...Eric

Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Gammel tråd. ... Er der flere der oplever at hylstrene i den lille hidsige .17'er flækker?
Min søns savage producerer masser af flækkede hylstre-derudover skyder den faktisk ikke særligt godt. ...[V]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Jeg har, ligesom trådstarter, en Sako Quad - 17 HMR. der fodres med CCI.

Ca. en tredjedel af hylstrene revner - præcitionen fejler ingenting. Der ligger en tråd fra '14 hvor jeg spurgte om der var andre der havde samme oplevelse. Det var der !

Jeg har valgt at leve med det, skal alligevel ikke bruge hylstrene til genladning [:I]

mvh
mvh
Svar
#7
Mine Hornady revner af og til, og der er klikkere imellem.
Men de skyder glimrende. Jeg håber dog at det ændrer sig til det bedre når dette lot er skudt op. Men jeg har nogle tusinde tilbage....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg havde den første 17HMR der kom til landet og nogle af de tidligste Hornady (de eneste der fandtes!) og der var aldrig problemer.
Jeg har for mig at problemerne først begyndte omkring '07 da CCI pludselig skulle til at lave flere fabrikater og desuden i langt større mængder. Min teori går ud på at de kan speede produktionen op ved at spare en udglødning væk og så have en lidt højere kassationsrate.

Her er mere info end i har lyst til at læse:
http://17hmr.net/index.php?PHPSESSID=940...&board=2.0
Svar
#9
De fleste af mine revner, der er enkelte klikkere og forleden var der en der gik af et sekunds tid efter det havde sagt klik.
Præcisionen er der ikke noget galt med.

Ammu : Hornady
Skyder : CZ 452

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#10
Jeg har ikke oplevet revner eller dårlig præcision med nyere CCI ammunition (det eneste jeg har prøvet) i min Savage. Jeg har vel skudt et sted mellem 200 og 300 patroner (TNT, FMJ og Gamepoint).
Svar
#11
Jeg prøvede lidt forskelligt i weekenden.
15 stk. Winchester : 3 revnede
20 stk. Hornady : 3 revnede
20 stk. CCI : 1 revnet
Riflen er en CZ 455
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Jeg har ikke oplevet revner eller dårlig præcision med nyere CCI ammunition (det eneste jeg har prøvet) i min Savage. Jeg har vel skudt et sted mellem 200 og 300 patroner (TNT, FMJ og Gamepoint).



For to uger siden var jeg ude og lufte 17'eren igen. Stortset alle hylstrene havde en revne[:0] Det var de samme Gamepoint, som ikke tidligere har revnet hos mig. Samme riffel. Mystisk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)