Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.338 RUM, bygd for presisjon..
#1
[Image: Rumenstein.jpg]

Her er Rum'en bygde på , Rem 700, AI stokk, standard Walther løp i .338 RUM, 27" løp, total vekt 11,2 kg. [8D][8D][Wink][:p]

Sauer 6,5x55 + meopta 3-12x56 holder til det meste !!!!!
Svar
#2
Her er en lignende, jeg må med skam tilstå at jeg ikke kan huske kalibren - jeg mener at den er bygget på en CZ-lås.
Den er bygget i Tjekkiet
[Image: IMG_3154.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#3
Denne .388 RUM'en skal brukes til BR skyting, på hold opp til 2000++m med utgangs hastighet ca 1000m/s V0, og hensholt 6-26x72 og 20MOA picany skine, så skulle det nok holde.http://www.lima-wiederladetechnik.de/8,5-mm/338-RUM-KJG-alt.htm

Her er en link til litt data og jakt bilder, til deres glede til jakt og hjemme ladere. [Big Grin][Big Grin][Wink][:p][:p][:p]

Noen som ønsker jakt i Norge???? kontakt på PM
Svar
#4
Øh du er opmærksom på at det er en Schmidt & Bender der sidder på den ikk'?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Den i CZ ID var en kal. 6mm BR ...Piben var 40mm i diameter, se det var en tung riffel :-)

Mvh.

Kelle
Svar
#6
@tjoms: Slår du ikke lige PM funktionen til [Big Grin][Wink]

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ID

Øh du er opmærksom på at det er en Schmidt & Bender der sidder på den ikk'?



Schmidt & Bender får også lavet nogle af deres kikkerter hos Meopta, så det skal nok passe [Wink]

JPL
JPL
Svar
#8
Ihvertfald ikke PM II serien.
Hvor har du iøvrigt fra at Schmidt & Bender får lavet deres kikkerter hos Meopta - fordi man er underleverandør af komponenter er det jo ikke ensbetydende med at man "laver" kikkerterne.
Fordi Massey Ferguson leverer fælge til en Defender, kan man jo ikke påstå at Landrover bliver fremstillet hos Massey Ferguson.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå din kommentar til mit indlæg - tjoms's billede viser en riffel med beskrivelse som er korrekt bortset fra at kikkerten ikke er en Zeiss men en Schmidt & Bender 5-25x56 PM II og det er det jeg har kommenteret.

Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Den i CZ ID var en kal. 6mm BR ...Piben var 40mm i diameter, se det var en tung riffel :-)

Har det.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID

Her er en lignende, jeg må med skam tilstå at jeg ikke kan huske kalibren - jeg mener at den er bygget på en CZ-lås.
Den er bygget i Tjekkiet



Måske var det det her indlæg Kelle kommenterede?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Forvirringen er total - ja kelle kommenterede mit billede, det er jeg helt med på (han har tilsyneladende en bedre hukommelse end mig), men jeg kommenterede Trotyl's indlæg.
Det er hverken en Meopta eller en Zeiss på nogen af billederne, men derimod en Schmidt & Bender PM II 5-25x56 på begge billeder


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ID

Forvirringen er total - ja kelle kommenterede mit billede, det er jeg helt med på (han har tilsyneladende en bedre hukommelse end mig), men jeg kommenterede Trotyl's indlæg.
Det er hverken en Meopta eller en Zeiss på nogen af billederne, men derimod en Schmidt & Bender PM II 5-25x56 på begge billeder


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



Jeg prøvede blot at belyse at tjoms sikkert kaldte den en Meopta p.g.a. det nære samarbejde. Derfor.

Off Topic: Hvis man kommenterer en mands hund eller sigtekikkert, bliver det straks opfattet som kritik.
Hvorfor ??

JPL
JPL
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Off Topic: Hvis man kommenterer en mands hund eller sigtekikkert, bliver det straks opfattet som kritik.
Hvorfor ??

Det er vel meget forståeligt...........nogen gange bure man måske prøve at kigge lidt ind ad og se lidt på måden man kommenterer på...........det er ikke altid de andres skyld [Wink]

F.eks. forstår jeg godt, uanset at jeg ikke er Blaser-tilhænger, at Blaser-ejerne engang imellem farer i harnisk.........de kommentarer der kommer til disse rifler, er ikke altid lige videnskabligt underbygget (if you get my point).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Off Topic: Hvis man kommenterer en mands hund eller sigtekikkert, bliver det straks opfattet som kritik.
Hvorfor ??

Det er vel meget forståeligt...........nogen gange bure man måske prøve at kigge lidt ind ad og se lidt på måden man kommenterer på...........det er ikke altid de andres skyld [Wink]

F.eks. forstår jeg godt, uanset at jeg ikke er Blaser-tilhænger, at Blaser-ejerne engang imellem farer i harnisk.........de kommentarer der kommer til disse rifler, er ikke altid lige videnskabligt underbygget (if you get my point).De komentarer du hentyder til og deres videnskablige underbygning, er det kommentarene fra Bla**er propagandaafdeling[Wink], eller kommentarene fra de uvidende fjolser, der tør tage sig den uhørte frihed at rakke produktet ned, bare fordi de ikke selv har råd til at købe det, eller tør skyde med det[:I]

Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



jbn
Svar
#14
Jeg gider ikke diskussionen ignorant, det var bare et eksempel der lå lige for.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg gider ikke diskussionen ignorant, det var bare et eksempel der lå lige for.
Jeg trode da ellers lige at du var i spas hjørnet[Wink]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



jbn
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

[quote]Originally posted by ID

Jeg gider ikke diskussionen ignorant, det var bare et eksempel der lå lige for.
Jeg trode da ellers lige at du var i spas hjørnet[Wink]
[

jbn


Kan du nu tage og opføre dig ordentligt Igno. Der er ikke nogen der bider på.
Tag du hellere og svar den unge mand der er så stolt af sin lange næse: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=10455
[Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#17
Hej tjoms,

hvilken model 700 system er den bygget på??

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Hvis man nærlæser Tjoms's første indlæg, får jeg det ud af det, at han OGSÅ har: 1 Sauer, cal. 6,5x55, med Meopta 3-12x56 som han mener kan bruges til det meste.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
ID, du skriver at du mener at det er en CZ lås, men det ser ud som en Lawton på billedet.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#20
[Image: RPAQuadte.jpg]
Der står "RPA QUADLITE" (godt at billedet var i høj opløsning), så det er ikke en CZ-låse.
RPA er tilsyneladende noget engelsk benchrest noget.
Uha - det ser dyrt ud £675,- for låsen og så kommer triggeren oveni[xx(]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)