Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ladedata og hylster til 8x58RD (89'eren)
#1
Hej!

Er der nogen her der ved noget om hevor man kan skaffe hylstre til 8x58RD Eventuelt kugle-diameter og ladedata ??

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#2
Hvor mange vil du have????

Jeg har et lille lager af Norma 8x58rd, ladet med 196 grains kugler. kuglediameteren er ,323. Du kan bruge Norma 201 krudt, og start på 40 grain krudt.

Great Dane

Ps...Vil helst ikke sælge, med mindre du vil købe en svensk Rolling block riffel med.

http://www.buffaloarms.com/browse.cfm/4,810.html

Pps. Her er de billigst, hvis du tror du får problemer med at få dem ind, så kontakt mig inden bestilling. larsoghanne@tiscali.dk
Great Dane

Svar
#3
Hej!

Tak for oplysningerne, specielt det med kugle-diameteren, den var jeg ikke sikker på.

for h u l e n da osse hvor er de dyre de hylstre hos midway, jeg må ha fat i mine kontakter i Texas....

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Hej Dravis!

Har du fundet ud af noget vedr. hylstre og ladedata, jeg har en remington og en 89 riffel, så hvis du har fundet ud af noget, vil jeg gerne høre nærmere.

Mvh.
Calot
Svar
#5
Calot

Jeg har en svensk Remington 8x58rd du kan købe for 1700,- og der er en 50-100 jagt og spidskarpe Norma patroner til. Geværet er nydeligt. Derudover kan jeg lade til dansk Remington hvis dette skulle have din interesse??

G.D.

Ps. En større københavnsk våbenhandler hvis navn vi ikke må nævne for Michael Intile, sælger 8x58. Prisen per spidsskarp er 25 kroner stykket og 40 kroner for en jagt...
Great Dane

Svar
#6
.323" 220 grain Sierra GameKing
3,15 gram Vv N135 giver 730 m/s
3,6 gram Vv N160 giver 748 m/s
ud af en 82 cm pibe.
Vi savede af i 5 cm stykker og ved 55 cm gik den stadig 670 m/s! Det er nok til elg! Men den sparker som bare F****N.

Henrik
Svar
#7
Jeg sidder her foran mig med det seneste nummer af "Krudtslam" og der er en herre der vil sælge originale M89 hylstre for 7,5kr/stk.
Robert: 20 96 54 95

HURTIGT, RING MENS DER ER NOGEN!!!!!!!!!
Svar
#8
Har fundet en kasse m. 50 stk Norma Fabriks-ammo, med noget der ligner en Alaska kugle... nu venter jeg så bare på et die-set... special-order!!

hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Ja, og de er dyre![xx(]
1290,- for et RCBS hos HH var min bøde.

Norma hylstrene er også med Berdan hætter, så jeg vil anbefale dig at opbore mindst og helst begge ildkanaler fra ,8 til 1,5mm. Så kan du støde fænghætterne ud med en kasseret elektronik skruetrækker. RCBS laver en Berdan hætte fjerner, men den gnaver et lille stykke af ambolten hver gang den bruges!

Life's GREAT if you're a loony.

Henrik
Svar
#10
Citat:quote:

[ RCBS laver en Berdan hætte fjerner, men den gnaver et lille stykke af ambolten hver gang den bruges!

Life's GREAT if you're a loony.

Henrik



Det er fordi dine kæmpe pølsefingre ikke kan indstille den[Big Grin][Big Grin] Jeg har en selv som jeg brugte meget for et par år siden, og tricket er forsigtigt at vride hætten af, og skulle der være en hammer i vejen må man justere igen.

G.D.
Great Dane

Svar
#11
Det andet er stadig nemmere og BILLIGERE.[B)]

Life's GREAT if you're a loony.

Henrik
Svar
#12
Nå... så i kender ikke "the Water-trick" ?

lav en lille aluminiumsblok med et forsænket hul der passer til hylsterbunden.. og et mindre hul helt igennem der er lidt større end fænghætten.... Tilpas en trædyvle eller plast-stang til at gå helt tæt i halsen....

Hylster op i forsænkningen, vand i til randen, dyvle i og et dask med en hammer... og bob er din onkel...[8D]

Skulle hylstret bule lidt ved behandlingen så klarer sizeren det!

(utallige 9 mm er genladet i tidens løb med det lille trick)

P.s. Jeg har IKKE givet 40kr/stk.....[:p]

Hilsner
Dravis
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Dravis...

Har du prøvet at blive oversprøjtet med vand, da du dunkede dornen i??...Hvis du har, ville du også bruge RCBS-værktøjet[Wink]

G.D.
Great Dane

Svar
#14
Hej GD..

Nej det har jeg ikke[Smile] måske har jeg bare været heldig[Big Grin]

Jeg har brugt tricket en del for at "aflade" samler-patroner, da man ikke behøver tænke på om det er berdan eller boxer, de ryger ud alligevel. (jeg "kratter" tændsatsen ud og renser fænghætten, så kan den sættes i igen og kan ikke gøre skade...)

Tricket med at "uskadeliggøre fænghætter med vand, olie o.a. virker ikke 100%, mange fænghætter "reaktiveres" så snart de tørrer ud igen!

Jeg har haft enkelte der var yderst genstridige, på grund af "krympede" fænghætte-huller (militær-ammo)

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)