Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskæring af skum til Pelicase
#21
Fantastisk med den hjælp der er på VTF.

Jeg har et problem og i løbet af samme aften er der en Formand i USA der kontakter familien hjemme i Danmark, som ringer til mig og aftaler at jeg kan låne det nødvendige værktøj.

Tak Leif og HURRA for VTF[Smile][Big Grin][8D][Smile][Big Grin][Smile][Big Grin][8D]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Citat:quote:

Fantastisk med den hjælp der er på VTF.



Ja, jeg har osse fået hjælp til/svar på "underlige" ting/spørgsmål, efterhånden som man finder ud af hvem folk er og hvad de laver kan man næsten altid finde en der kan hjælpe med det man roder med[:p]

Citat:quote:

HURRA for VTF

Det umulige klares mens du venter
miraklerne tager lidt længere tid[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg har købt en Pelicase og vil på et senere tidspunkt sende en CAD-fil til et firma der vandskærer professionelt i skumgummi. Så kan man i ro og mag sidde og nørle på PCen og skubbe de enkelte udskæringer rundt i mellem hinanden.

Nu er tiden bare løbet fra mig og jeg vil høre om der er nogen herinde der har en nem og brugbar metode til at skære huller i skumgummiet. Tykkelsen er 40mm og jeg synes ikke at en hobbykniv laver et pænt arbejde.

Som sagt så køber jeg senere et nyt stykke skumgummi og får det vandskåret, men lige nu mangler jeg et tips til den næstbedste metode [8)]

[Image: Pelicase.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]



Hej M@x

Det ser jo lækkert ud. [:p]

Har du husket at rykke så tyngdepunktet ligger på midten, der er ikke noget værre end at gå med en skæv kuffert/taske.

Husk også udskæring til ørepropper og hovedpinepiller ... [^]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by belsebub

En overfræser kan måske.....? Om den kan køre langsomt nok og
om man kan finde det rigtige værktøj til skumfræsning har jeg
ingen erfaring med.


Så stopper festen du - det er livsfarligt!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg har købt en Pelicase og vil på et senere tidspunkt sende en CAD-fil til et firma der vandskærer professionelt i skumgummi. Så kan man i ro og mag sidde og nørle på PCen og skubbe de enkelte udskæringer rundt i mellem hinanden.

Nu er tiden bare løbet fra mig og jeg vil høre om der er nogen herinde der har en nem og brugbar metode til at skære huller i skumgummiet. Tykkelsen er 40mm og jeg synes ikke at en hobbykniv laver et pænt arbejde.

Som sagt så køber jeg senere et nyt stykke skumgummi og får det vandskåret, men lige nu mangler jeg et tips til den næstbedste metode [8)]


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]



Hej M@x

Det ser jo lækkert ud. [:p]

Har du husket at rykke så tyngdepunktet ligger på midten, der er ikke noget værre end at gå med en skæv kuffert/taske.

Husk også udskæring til ørepropper og hovedpinepiller ... [^]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]



Clax!

Der er hjul under i venstre side af billedet og håndtag for enden i højre side af billedet, men det er da klart noget man osse skal tænke på....[8)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Citat:quote:

men min mors røg ud sammen med SodaStream maskinen...


Det var dumt at smide den soda-stream maskine ud. Jeg og en kammerat ombyggede min mors Soda Stream maskine til et fadøls anlæg. Der gik også lige en mælkejunge, noget gummipakning og nogle vingemøtrikker til.

I modsætning til de andres fadølsanlæg, hvor hanen sad i bunden af jungen, så sad vores hane i toppen, og når der manglede tryk på manometeret, så gav Soda Stream apparetet den nødvendige mængde CO2.[Big Grin]

Apparatet fungerede overbevisende, men øllet smagte som rævep*s. Ærgerligt den røg på dumpen, nu kan man få hjemmebryggssæt til øl som smager fremragende.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#27
Fandt du en god måde at få den skåret på M@X, jeg har selv prøvet og det blev ikke særlig godt.
Hvor har du forresten købt den pelicase henne, hvis man må spørge.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62
Miroku MK70
Syntes det er træls at våbenfrabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#28
Nu skriver i meget om "Skumgummi" -Skal i ha noget ordentligt skum, så er "Linde og Larsen" et helt godt valg.
http://www.lindeoglarsen.dk
- Og de fører naturligvis Peli Cases og andet kram også.

Den billige løsning er at købe skum og skære selv, men de tilbyder også færdig skåret skum efter mål.

.......... God fornøjelse..........
Johnny
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Bomba

Fandt du en god måde at få den skåret på M@X, jeg har selv prøvet og det blev ikke særlig godt.
Hvor har du forresten købt den pelicase henne, hvis man må spørge.

MVH Bomba



Nej, jeg har ikke haft tid til at få vandstråleskåret mit indlægsskum endnu.
Jeg har købt kufferten i USA for 200$ Prøv at kontakte lindeoglarsen og hør hvad de skal have.[xx(]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by foton

Nu skriver i meget om "Skumgummi" -Skal i ha noget ordentligt skum, så er "Linde og Larsen" et helt godt valg.
http://www.lindeoglarsen.dk
- Og de fører naturligvis Peli Cases og andet kram også.

Den billige løsning er at købe skum og skære selv, men de tilbyder også færdig skåret skum efter mål.

.......... God fornøjelse..........
Johnny



@foton
Har du interesser i firma Linde og Larsen? Hvis du har, hvorfor er der ingen priser på produkterne, så man kan sammenligne........

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#31
Der er priser på siden... man skal bare finde knappen "størrelser og priser" oppe i øverste højre hjørne så kommer der priser... men US priser er det bestemt heller ikke.

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#32
Hej mosse6.
Hangover idag [B)]
Jeg troede det var patentnummeret, for priserne kan det da ikke være.
3157,50 [xx(] for en model 1700 som jeg gav 200$ for incl. fragt.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#33
M@X, hvor henne i staterne har du købt din, for skal da lige love for de godt ved havd den skal koste i DK.
Nogen der ved hvad sådan en udskæring koster?
Hvis der er nogen her der skal have lavet en CAD tegning, kan de henvende sig til mig, så skal jeg nok lave den.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62
Miroku MK70
Syntes det er træls at våbenfrabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#34
Hej igen M@x

Ja og der var enda noget med en "special" transport på din Peli, alene den må jo ha kostet en stor del af de 200 $ [Wink][Big Grin]

Jeg fik min Peli 1750 hjem fra tyskland for 2050,- incl. almindelig transport med postmand Per, det kunne jeg ikke finde billigere nogen andre steder i Europa.

Og efter i har publiceret de billeder fra igår forstår jeg godt at der er lidt hangover... [8D]

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#35
http://www.cases4less.com

sendt til en adresse i USA og derfra til Danmark

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
M@x har du fået det skåret, ellers har jeg haft held med at lægge en krydsfinerplade på begge sider af skummet og klemme det fladt med et passende antal skruer, skruetvinger mv. Derefter kan man save det med en kaninpik/stiksav.

mvh sl97
Det er nu dejligt med en jagtbog, så man kan se, hvad man har skudt
Svar
#37
Tak for tipset. Det vil jeg prøve.[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Hvorffor ikke bare lukke laaget og pres det hele sammen mod baade laag og bund? Saa flytter det sig da ihvertfald ikke.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#39
Det kan ikke lade sig gøre at lukke den. Skummet er 3 delt. Et lag er bund og et lag er i låget. Det mellemste lag skal skæres ud. Skummet er halvhårdt og man kan ikke presse det så meget sammen uden at skære huller til våbnet.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Murphy's far brugte kondom.
[Image: caveman-fred.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#40
Hej M@X!

Det er ikke nogen dårlig ide at SL97 er kommet med. Da jeg arbejdede på et værft brugte apteringsfolkene en slags stiksav til udskæring af skum. Det minder om de i 80´erne meget populære elektriske udskæringsknive, men for enden af klingerne var der en fod på som den man ser på en symaskine. Så kunne stiksaven ligge an mod et hård underlag og det var muligt at skære i op til 150mm tykt skum.
Hvis du ikke vil følge SL97 råd kunne du måske bare opsøge en større møbelpolstrer og høre dem om de havde sådan en speciel stiksav.

Eller bare bruge din egen elektriske udskæringskniv....

Jeg ville nok lave skitsen af de enkelte udskæringer på computeren, printe dem og klippe dem ud. Derefter kunne de meget enkelt limes op på skumpladen og så havde du noget at skære efter.

Held og lykke med projektet.

Mvh

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)