Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken haglbøsse ligger roligst?
#1
Nu er jeg gået i tænkeboks.

Prøvede en dag på skydebanen en Perazzi skeetbøsse. Den var så nem at sætte op, lå rigtigt i hænderne og lå så roligt efter førsteskuddet.

Men sådan en fætter koster det samme som en mindre bil og det har jeg ikke lyst til at ofre på sagen [xx(]

Jeg ved at én af danmarks bedste sporting/jagt-skytter benytter en Blaser F3. Har blot ikke haft chancen til at prøve hans gevær.

Andre af "hajerne" sværger til Beretta, Krieghoff eller, Miroku/browning.

Min gamle Miroku 800W var noget af det bedste for 35 år siden, men der er sket et og andet siden ...

Vil selvfølgelig prøve at spørge dem jeg møder, om jeg må prøve deres gevær, men er der nogen her der har gode erfaringer [?]

Stroooom?

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#2
halløj Clax
osse her er der religionskrig
jeg har kun skudt 3 gange med min nye F3 og har ikke fundet højden endnu. alligevel er jeg glad for fornemmelsen.

så har min gode ven købt den nye winchester (også i 32 T) og er godt på vej til at blive giftig med den.

en anden god ven lader sin Beretta + Browninger blive i skabet, sætter sin F3 attache til salg og bruger en Perazzi oppe fra Per Langvad med stor fornøjelse

min tro er, at vælger man en af de goe bøsser der er lavet til mange skud, er det den man bedst kan lide der er den bedste for én.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg formoder 32 vil blive mere og mere udbredt.

Hvis der ikke var så meget vand imellem, ville jeg gerne prøve din 32'er ... [B)]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
den er også kun bøjet 1/2 tomme til den "rigtige" side, men det kunne være hyggeligt så se og lav et ærinde i Hovedlandet.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
så skyder jeg da blot fra den venstre side, det spiller ingen rolle. [^]

Det var for at se hvoran sådan én der tér sig ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Hej Clax. Som gammel skeethaj vil jeg anbefale dig at købe en
sporting. Det er vigtigt at have lidt vægt foran, så den er mere rolig i bevægelsen. Ingen tvivl om at perazzien er et godt køb. Derudover har du beretta dt10 og bestemt også blaser f3. Men jeg har skam også skudt med Ole Rieber hvor han skød 125 med en beretta 682.
Kom du bare ud til knægtene på Kalvebod og prøv noget af deres isenkram. Lad os høre hvad du køber. Det er jo muligt at nogle af os blir s....misundelige[Big Grin]
mvh Don Bums

Svar
#7
Hej Prethom

Det jeg skal skyde mest er jagtskydning, men sportingen kunne også godt lokke lidt.

Min miroku er en Trap, der er full på begge løb.

Det var en Perazzi skeetbøsse jeg prøvede, men den var med 74 cm løb og lange portede Brileychokes. Den koster mellem 80 og 90.000,- men Michael havde fået den, for at skyde med den ... Måske man skulle have trænet lidt mere ...[^] Ham kender du sikkert også, når du er skeethaj ...

Hvis jeg skulle have noget der var bedre end det jeg har, så må det blive en Sporter af en art, det kan jeg kun give dig ret i.

Men da jeg skyder meget "sigtet" skydning, skal den ikke hoppe for meget, det var derfor jeg søgte noget bistand her.

Derfor kunne en 32'er måske være med til at nedsætte det. Men der er "meget" der skal flyttes til en spidsdue [Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Hej Claxel-den "roligste" skyder jeg har prøvet var en Browning Cynergy-det var den helt grimme(undskyld) model,med kunststof-skæfte.Den var med lange piber(kan ikke huske HVOR lange)og den vejede temmeligt meget.Men den flyttede sig ikke meget i skuddene....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#9
Jeg er personligt meget glad for trapbøsser, skyder p.t med en Mirouko 8000 jægertrap, bredt forskæfte, dejlig balance og lidt tung i "næsen" hvilket, syntes jeg giver en rolig skyder og et formidabelt sving!

Har den til salg for jeg går osse og savler over en F3.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#10
Kom til at tænke på at jeg egentlig ikke har prøvet noget mere roligt end denne her ...

[Image: Claxel.jpg]

(Har tyvstjålet Blackbirds billede)

Den hopper ingen steder, men er lidt træg til spidsduerne ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

men er lidt træg til spidsduerne ...



Kan det lange løb ikke blot bruges til at rage dem ned med, uden brug af skud...Det ville jo pynte lidt på resultatet, når man til en skydning nøjes med 30 skud til 40 (knuste) duer [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

men er lidt træg til spidsduerne ...



Kan det lange løb ikke blot bruges til at rage dem ned med, uden brug af skud...Det ville jo pynte lidt på resultatet, når man til en skydning nøjes med 30 skud til 40 (knuste) duer [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Lige nøjagtig G.D. Det er strøms teknik, men han er jo også en sparsommelig mand


mvh Don Bums

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej Prethom

Det jeg skal skyde mest er jagtskydning, men sportingen kunne også godt lokke lidt.

Min miroku er en Trap, der er full på begge løb.

Det var en Perazzi skeetbøsse jeg prøvede, men den var med 74 cm løb og lange portede Brileychokes. Den koster mellem 80 og 90.000,- men Michael havde fået den, for at skyde med den ... Måske man skulle have trænet lidt mere ...[^] Ham kender du sikkert også, når du er skeethaj ...

Hvis jeg skulle have noget der var bedre end det jeg har, så må det blive en Sporter af en art, det kan jeg kun give dig ret i.

Men da jeg skyder meget "sigtet" skydning, skal den ikke hoppe for meget, det var derfor jeg søgte noget bistand her.

Derfor kunne en 32'er måske være med til at nedsætte det. Men der er "meget" der skal flyttes til en spidsdue [Big Grin]

Kender udmærket Michael. Hils ham når du ser ham. Tror han siger det samme som jeg. 71 cm. løb og chokes. Havde jeg haft pengene til en f3 så stod den allerede i skabet. Men har fået en mani med at tage på alt for meget jagt[Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]


mvh Don Bums

Svar
#14
@ prethom.

Der var hilsen tilbage fra både Michael og Jesper

Var ude og prøve det lange uhyre,det gav 37, da jeg missede 3 bagduer[xx(] en i hver double ...

Prøvede også en 32" Miroku, der var en anelse mere krum end min egen, det gav også 37[8D]

Må prøve noget mere ... [:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)