Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remstøtte
#1
Er der en anbefalesesværdig rem til feltskydning, eller er geværremmen ok, hvilke "remopstillinger" kan anbefales?

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Er der en anbefalesesværdig rem til feltskydning, eller er geværremmen ok, hvilke "remopstillinger" kan anbefales?

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+



Hvis du vælger rem til brug under jagtfeltskydningerne, bør du nok tage udgangspunkt i reglerne på området.
Jægerhåndbogen foreskriver bl.a.:
Citat:quote:

Rem. Bærerem må anvendes. Remmen må gerne være dobbelt så armen kan stikkes igennem. Herved kan remstøtte anlægges med den bagerste del af remmen slap. Remmen skal være fastgjort til skæftet med begge ender. Der må ikke være stive partier, der kan støtte mod jord eller krop. Remstøtte må anvendes i alle klasser.


JPL
JPL
Svar
#3
Hej Tonny

Du kan måske have nytte af at læse om "the Ching sling" her :
http://home.netcom.com/~chingesh/chingsling.html

Jeg har selv sådan en, men er aldrig blevet rigtig gode venner med den. Dels var den urimeligt dyr, dels er den fremstillet i meget kraftigt/stift kærnelæder som ikke er specielt behageligt at gå med. En anden ting er, at jeg altid har kunnet finde underlag til at hvile de indbyggede støtteben på, så jeg har ikke haft behov for remstøtte. Det skal dog siges, at når jeg engang imellem sætter remmen på og prøver at tage korrekt støtte med remmen, så føles det godt og stabilt, så helt ueffen er den nok ikke.

Skulle jeg gå videre med ideen, så tror jeg jeg vil prøve at sy en selv af noget webbing rem, og måske fore bærestykket med noget hjorteskind hvis det går højt, men så langt er jeg nu aldrig kommet. Jeg kan ikke se af de regler Trotyl citerer om remstøtte må være fastgjort i tre punkter, men det kan da opklares.

Hvis du searcher lidt på forum her, så kommer der også billeder frem af andre remme som folk selv har syet.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Det var faktisk også mht. de regler at mit spørgsmål har taget sit afsæt. Hvilken rem er lovligt og bedst til feltskydning. Er det den fra skyttebutikken I bruger eller er det noget helt andet?

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Tonny,

Det er nok den her du skal have fat i.
Kode:
http://skyttebutik.dk/product.asp?product=1467&sub=190

Den er godt nok ikke så sexet at bruge på jagt, men den er lovlig til feltskydning og den virker. Du skal dog være opmærksom på, at man er under tidsbegrænsning og man har derfor ikke tid til at fedte alt for meget rundt med anlæggelse af remstøtte på finurlige måder.

Alternativt kan man jo bare bruge en normal bærerem, hvilket jo vil medvirke til at gøre skydningen endnu mere jagtrelevant. Jeg har iøvrigt også set flere fremragende skytter som slet ikke anlægger remstøtte - så det er altså ikke et "must".

En traditionel skytterem er kun fastgjort til forskæftet og er derfor ikke lovlig til feltskydning.

mvh
hjemmeladeren

Born to hunt - Forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Jeg skal udelukkende bruge den til feltskydning, men jeg skal til at træne brugen af rem og vil derfor gerne have den rigtige fra starten af. Jeg har set en som virker ret smart fra David Tubb men den er nok ikke lovlig til feltskydning.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Støver lige en gammel tråd af...

De sidste par år har jeg testet nogle forskellige remme på mine rifler.

Krav:

1) remmen skal fungere både på jagt og til feltskydning.
2) remmen skal være bekvem, når riflen skal bæres på skulderen.
3) remmen skal stabilisere riflen ved skydning i liggende og siddende/knælende skydestilling.

Hvordan er det gået?

På min 6,5x55 har jeg monteret en rem fra RiflesOnly.com
https://www.riflesonly.com/pro-shop/tact...sling.html
Remmen fungerer godt og tillader i mine øjne særdeles præcis skydning. Den største ulempe er, at det tager lidt tid at få armen korrekt igennem remmens løkke. I praksis er remmen derfor bedst på banen, hvor man har tid til forberedelse.

På denne video bliver remmen meget pædagogisk demonstreret: http://www.youtube.com/watch?v=EcGcN7t1o...W4EIdbwYyk=

På min råvildt-/rævebasker har jeg monteret en tredie rembøjle foran magasinet, hvilket gør det muligt at skyde med en Ching Sling. Remmen er hjemmelavet, men ser ud som disse: http://www.shottist.com/ching.htm
Hele konceptet omkring en Ching Sling, som jeg har forstået det, er at man skal kunne anvende remmen, så man hurtigt kan afgive et præcist skud med en "scout"-riffel ud til ca 200 meter. I Vapentidningen har Sverker Ulving med jævne mellemrum skrevet om Ching Sling'ens fortræffeligheder, så jeg blev nysgerrig. Remmen er betydeligt hurtigere at benytte og blot lidt mindre stabil en den førstnævnte rem.
Remmen ses her demonstreret (det er ikke mig): http://www.youtube.com/watch?v=NkJvpHMCfuM

Min Konklusion: Jeg glæder mig over begge remme, hver gang jeg anvender dem, men Ching Sling'en føles mere jagtrelevant og kommer muligvis også over på 6,5'eren.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Godt du tog denne tråd op igen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

jeg har lige monteret den norske splitrem.....mage til stiv l... skal man lede efter, men når det er sagt så er det en meget stabil fornemmelse man får når den monteres, men det tager så også lidt tid.

Tror jeg køber den webting du har lagt et link ud til [Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Godt du tog denne tråd op igen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

jeg har lige monteret den norske splitrem.....mage til stiv l... skal man lede efter, men når det er sagt så er det en meget stabil fornemmelse man får når den monteres, men det tager så også lidt tid.

Tror jeg køber den webting du har lagt et link ud til [Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]



Jeg fulgte Lars´råd og er fint tilfreds.
Jeg har ikke øvet så meget på skydebanen endnu, men tørtræningen giver en god fornemmelse.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Jeg har selv fremstillet en "nylon-webbing-kopi" af en "Ching-sling", altså en trepunkts-rem, som f.eks. Steyr Scout'en er indrettet til. Jeg har monteret samme system på flere af mine rifler.

Prisen for materialer til min egen "ching-kopi" ligger vel på 50 kr, inklusive spænder, exclusive "Twist-lock" bøjlerne.

Det kræver lidt tilvænning at bruge trepunktssystemet, og selvfølgelig montering af den ekstra rembøjle på siden af skæftet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Regner med min mor må indover det projekt....hun er håndarbejdslærer[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Godt du tog denne tråd op igen[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

jeg har lige monteret den norske splitrem.....mage til stiv l... skal man lede efter, men når det er sagt så er det en meget stabil fornemmelse man får når den monteres, men det tager så også lidt tid.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]




Remmen skal blot ha' noget læderfedt i rigelige mængder. så bliver den føjelig.

Jeg syntes også det var loget L***, men den sugede som en svamp af det fedt jeg købte i hesteshoppen.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
[Image: c2fa5454.jpg]

Så er den afprøvet, tror den skal have en chance i denne sæson.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by TonnySå er den afprøvet, tror den skal have en chance i denne sæson.



Hvilken løsning endte du med? Hvis den er hjemmelavet, vil vi se billeder.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Jeg troende at det var en fordel at remmen beholdt sin stivhed - men hvis eksperterne siger at det er bedre - må jeg vel også i gang med at fedte den ind[8D]

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#16
Det er altid bedre at få den fedtet ind[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Halvautomat og Tonny er det den fra skyttebutikken i bruger?

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#18
Ja det er den norske splitrem

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Så bliver støvekosten lige brugt i denne tråd igen. Jeg kæmper også lidt med at finde den perfekte løsning mht. rem. Er der noget nyt under solen på "remfronten"[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
kan se, skyttebutikken er gaaet over til modern materialer paa den norske splitrem. Det er altsaa ikke stift laeder laengere.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)