Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
byg selv skydestiger
#1
Er der nogen der har erfaringer med byg selv skydestiger. Kan de konkurrere med købte? Evt matr valg?
Byggevejledning!?

Henvisning på nettet!?

Hilsen K.

6,5x55 og 9,3x62
Svar
#2
jeg har selv bygget både stiger og tårne alle dog lavet af træ. dette er ikke så nemt som det ser ud og de SKAL laves af trykimpræneret træ. ellers er de rådne efter 2 år og bliver hurtige uforsvarlige at kravle op i. ´Har man ikke lige en forbindelse til trælasten ryger træ til en stige hurtigt op i 500kr og en hjemme lavet stige har mange ulemper: den er stort set umulig at flytte ( alt for tung ) tager lang tid og bygge og har man ikke den store erfaring biliver de hurtigt nogen store grimme skrumler.
nej køb en stige i butikken . købte selv 3 her i weekenden til 995kr. stykket nemme at samle kan flyttes fra revir til revir på en "cykkel" og damm man sider som et drøm.

skal man der imod have et frit stående tårn og ved hvor det skal stå og ikke flyttes så køb 4 4"x4" og lidt lægter og bræder og lave en god stort tårn.
tårne er langt at foretrække hvis man kan side det i på tyrk/ drivjagter.

håber dette var til hjælp.
og vil da gerne høre om hvad du får lavet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Jeg har nogle bygge vejledninger på tysk, som PDF.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Skriv en PM til PeterE og bed ham skanne et kopi , han har mit blad med opskriften på to fremragende svenske udgaver, et højt og et ala drivjagtstårn.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Her foto af et jagttårn jeg har bygget af reklar og lægter. Her løber udgifterne ikke løbske, Lægter koster 5.95 og reklar 15.95.
Jeg har imprægneret den med en blanding af gammel motorolie og diesel. Har spray'et den lidt sort for at tage de værste flader. Benene står og drikker af motorolien og diesel blandingen. Kan ikke sige hvor langtid at den holder iforhold til om det var trykimprægneret træ den var lavet af.

Læg mærke til den smarte detajle med at gelænderet kan løftes når man skal ned og sidde[Smile]

[Image: _DSC1502.jpg]
I didn't come this far to miss!
Svar
#6
Hej Annanias

Ser godt til mig..[^][^]...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#7
Hvor er kaffebrædtet??? Man kan da ikke lave et tårn uden [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Den ser fin og enkel ud, og prisen kan vist heller ikke skræmme nogen væk.
Det er nok lidt værre med imprægneringen, hvis miljømyndighederne så de fire spande vil ejendommen sikkert blive kortlagt for potentiel forurening..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#9
Diesel tårnet ser da fint ud!

Grubler også om jeg skulle lave et selvbyg tårn. Er reglen stadig et tårn skal stå min 200 m fra nabo grunden og være min 3m max 5m højt?
Svar
#10
Citat:quote:

Er reglen stadig et tårn skal stå min 200 m fra nabo grunden og være min 3m max 5m højt?


http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=11932

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)