Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cabelas
#1
http://www.cabelas.com/

Hvad kan jeg sige: Det er en klassiker. For 20 år siden købte jeg alt buegrej og ladeudstyr fra Cabelas. Her i Grønland har jeg købt snesko og Pille-rode-rage-indskydnings-riffel-værktøjskasse ( MTM Site-n-clean gun rest, vare nr. XH-224109. Den er god.)

De medsender altid en selvklæbende etiket med dig som afsender og Cabelas som modtager. Hvis du fortryder købet smækker du bare den etiket på kassen og returnerer varen, så får du pengene retur.

Hvis der er noget galt med varen får du også portoen begge veje retur, men hvis du bare har fortrudt er det kun varens pris du får tilbage.

De har et anstrengt forhold til varer som de mener er "restricted", men der sker jo ikke noget ved at prøve at bestille noget, sådanne ting kan jo udvikle sig over tid.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Jeg har haft mange..mange problemer med "restricted" items med ordet gun eller firearm i beskrivelsen.Der er ikke her de bruger advokater til fortolkning af lovgivningen, men køb alt det tøj I har lyst til! Arbejdestøjet fra US er af særklasse[Smile]

Men de godtager ordre og kreditkort betaling fra Danmark med levering til en US adresse (vedkommende skal vist nok være registreret kunde hos Cabelas), som pakker om og sender til Danmark, så er den ged barberet[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thorlak.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Vedkommende behøver ikke at være registreret kunde hos dem[Big Grin]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Snøft snøft !

Her lugter lidt muggent [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Nu vi snakker Cabelas, har jeg tænkt at købe noget tøj fra dem.
Hvis jeg nu bestiller det til en ven i USA og han pakker det om og sender det som en gave til mig (hvilket det jo er! Jeg har bare selv fået lov at betale for den, fordi det er en dårlig ven) Er jeg så ude over moms problemet?
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Mhansen

Nu vi snakker Cabelas, har jeg tænkt at købe noget tøj fra dem.
Hvis jeg nu bestiller det til en ven i USA og han pakker det om og sender det som en gave til mig (hvilket det jo er! Jeg har bare selv fået lov at betale for den, fordi det er en dårlig ven) Er jeg så ude over moms problemet?



Nej! Din ven skal anføre indhold og værdi af pakken. Kun gaver med begrænset værdi kan modtages told- og momsfrit. Jeg tror, at grænsen ligger ved cirka 300 kr, men det er der sikkert andre herinde, som ved helt præcist.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Grænsen for gaver kan være ret "flydende" og større, hvis afsenderen tilsyneladende er i familie med modtageren, og det er til Jul, eller der sidder fødselsdagsmærker på...

Vi har flere gange sendt gaver fra Grønland til familie i Danmark, og der har ikke været told og momsopkrævning, selvom deklareret værdi, har været 2000.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Her er link til Post Danmarks regler
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk...m&menufile=

Gaver under kr. 340 slipper for told og moms.

Her er det samme, fra Told & Skat
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1562363...A4for%A4EU

Hvis der er flere ting i pakken, så få skrevet flere modtagere på...... (Dig, kæresten, konen, elskerinden, børnene, hunden, katten, marsvinet osv...)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Hmmm det var ikke meget Sad

Meeen, man kunne måske være 5 om at dele en dejlig jagt jakke Tongue
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#10
Når et nu er en ven der sender, så kan han jo "komme" til at skrive et for lille beløb på.....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
JRexA, ja det tænkte jeg også på.
Men hvis tolderne nu vil kigge i den, kan de jo godt regne ud at en lækker vinterjakke ikke kun har kostet 300 kr.. Eller?
Skriver man så 500? og så bliver man fortoldet af 160,-??
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Mhansen

JRexA, ja det tænkte jeg også på.
Men hvis tolderne nu vil kigge i den, kan de jo godt regne ud at en lækker vinterjakke ikke kun har kostet 300 kr.. Eller?
Skriver man så 500? og så bliver man fortoldet af 160,-??



Problemet med at skrive for lidt på, er jo også at hvis pakken bliver væk, så får man kun erstattet den angivne del af beløbet.

Jeg modtog engang en ting jeg havde købt af en ven i USA, som skrev en meget større forsikringsværdi på end min købspris var - hvis den blev smadret undervejs ville vennen naturligvis gerne have den reelle handelspris returneret, og ikke venneprisen(der var tale om et kunstværk af glas).

Dette medførte at der blev pålagt told af forsikringsbeløbet, men ved at fremvise en original faktura fra vennen, kunne jeg få refunderet den for meget opkrævne del af beløbet.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#13
Ja det er rigtigt det med forsendelsen, men hvor ofte sker det at pakker forsvinder? Er post DK ikke rimelig gode til ikke at smide pakker væk?
Der er selvfølgelig også den Amerikanske post, ved ikke om de er nogle tumper?

-Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#14
Hvis I er til jagtspil har Cabelas pæne rabatter lige p.t. 24/3-11

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)