Våbenteknisk Forum - VTF
Bukkejagt 2009 - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Forum: Praktisk jagt - generelt (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Bukkejagt 2009 (/showthread.php?tid=12583)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Bukkejagt 2009 - Kima - 25-05-2009

Tillykke til jer der har fået bukken[^]

Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Det hører måske med til historien at på hin dag opdagede jeg et mistet opkald på tlf. - Kima stod der sørme
Jeps, jeg gav ham nemlig besked på at når den havde ringet 1 gang, skulle han "smide røret", så var det nemlig dig der kom til at betale[Wink], jeg ved jo at du er født nysgerrig[:o)]

Hvorfor hulen er ens egen knægt kun 5 [}Smile]
Fordi din kone er yngre end min[:I]



[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Bukkejagt 2009 - Takleberry - 25-05-2009

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Jeps, jeg gav ham nemlig besked på at når den havde ringet 1 gang, skulle han "smide røret", så var det nemlig dig der kom til at betale[Wink]

NOPE - jeg har jo "firma telefon"

, jeg ved jo at du er født nysgerrig[:o)]

Ja man skulle næsten tro jeg var en kvinde........på det punkt [:I]

Fordi din kone er yngre end min[:I]

Ja det andet ville der sgu nok også blive snakket en del om i nabolaget [Wink]



[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]


Bukkejagt 2009 - S.G - 26-05-2009

Tillykke med alle bukkene, der er godt nok nogle meget fine imellem..

Nå, før bukkejagten var han i bast, det er blevet fjernet sidenhen. Det tager lidt størrelsen, men ellers en rigtig god buk! Min far der er banemand for den, skudt den 18/5 med noget så kedeligt som en 30.06 PWC fabriksladet patron i 9,7 gram (tror jeg[:I]). Det er nu slut med brugen af den, sikke et hul den gav, uden at ramme boven el.

Før:
[Image: IMG_0531.jpg]

Efter [Wink]:
[Image: IMG_0934.jpg]

Sauer 202 - 308 W. m. Zeiss 3-12x56 Diavari T* m. lys
Beretta Ultra Light 12/70
Studerende - eneste grund til der ikke er betydeligt flere ..


Bukkejagt 2009 - Kaspervj - 27-05-2009

Det er vel nok en super flot buk og yderst interessant at se den før og efter fejning... meget meget flot...

Jeg har lige modtaget mit wildcam idag og glæder mig til lidt flere billeder af vildt!

Dr K.

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62


Bukkejagt 2009 - bundgaard - 30-05-2009

Skød en mindre buk her til morgen (hårdt presset af udlejer, som jeg har lovet dyr i fryseren inden udgangen af maj[Wink]).

Jeg kunne se, at påsatsen så noget "knoldet" ud - og det viste sig at være rigtigt:

[Image: rodding2.jpg]

Den ene stand virker næsten som om, den er i forrådnelse. Den anden har en "knold" lige efter gaffeldannelsen på samme niveau som den anden stangs vækst er gået i stå.
Bukken var i fin stang - stor af krop og der var ikke tegn på nogen skavanker.

Nogen der har set noget lignende - og har et bud på, hvad deformiteten kan skyldes?

/bundgaard


Bukkejagt 2009 - West - 30-05-2009

Hej bundgård. Det kunne godt tyde på at den har fået en skade da den var i bast. Inden opsatsen blev hård indeni. Har selv en som har lidt det samme. Men der er nok flere forklaringer.

A. Westergaard


Bukkejagt 2009 - Walnut - 31-05-2009

[Image: DSC024474-1.jpg]

[Smile][Smile][Smile]
I aftes var jeg inviteret med på jagt af den lokale. Meget generøst og jagtmæssigt interessant, da reviret ligger i et område med at lavt jagttryk i de tilstødende arealer. Her gemmes bukke fra år til år, og de skydes ofte i en alder af 5-7år.
Jeg bad inderligt om, ikke at blive placeret på en af de "overgemte" bukkes rute, men fik blot besked om at tage den buk, der evt. ville komme!
Jeg fik tildelt en stige på kanten af en lysning,der gik på tværs. Lysningen var kantet af ældre graner og mindre løvskov. De yderste graner var nøgne op i min øjenhøjde, men skabte alligevel en del problemer m.h.t en fornuftig kuglebane op i den interessante ende ca. 8o m. væk.
Ca. 21.30 kunne jeg høre et dyr løbe i den tørre bund i granskoven bag mig, og kort efter kunne jeg i den fjerne ende ane en rød ryg bevæge sig ind i lysningen.
Det næste kvarter var smukke scener med et kønt bukkehovede, der jævntligt dukkede op og ud af et grønt løvhang. Jeg fik god lejlighed til at fastslå, at der var tale om en lille fin og lidt speciel seksender [Smile] Bukken lukkede af for festlighederne ved at trække sin fine hvide bag med sig ind i det grønne og forsvinde [^]Jeg havde allerede historien klar til den lokale: "Jeg havde den glæde at få lov til at studere et af dine fine dyr"....
Da jeg drejede hovedet væk for at smugkigge i den anden ende, nåede jeg lige at opfange et rødt glimt igen i den ende, hvor bukken var forsvundet i det grønne.[:0] Han var nu på vej ud igen og denne gang i en retning, der ville give adgang til et "bukkeblad" Kort efter trådte han det fatale skridt frem og lige ind på krydset i kikkerten.
Jeg klemte skuddet af, og han gik ned på stedet[Smile] Jeg kunne høre kvaslyde, som jeg tolkede som en gang "køren rundt" på underlaget.
Kort efter dukkede den lokale makker op, og sammen gik vi til skudstedet. Her fandt vi en smule schweiss på blade og kviste. Den lokale er erfaren tracker med 2 schweisshunde i sit brød og han fandt hurtigt schweiss i retning mod en tæt og mørk granskov[B)] Da vi stod for enden af sporet, besluttede trackeren at give en prøve på en af hundenes færdigheder. 5 min. efter Labradoren blev sat på sporet fandt den bukken forendt for en perfekt bladkugle- under 10m. fra skudstedet. Bukken havde, hvor sporet endte, lavet en volte tilbage mod skudstedet. En hel utrolig, og for mig uforglemmelig, aften med en spændende og lærerig afslutning.
Mvh Walnut


Bukkejagt 2009 - Farmor - 31-05-2009

Stort tillykke med den fine buk, Walnut [Big Grin]
Og sikke en god beretning. Flot læsning [Smile]

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.


Bukkejagt 2009 - Kaspervj - 01-06-2009

At bo et fantastisk sted med udsigt over smukke bakker i søhøjlandet... ofte at høre bukkene samtale uden at kunne være med i sagerne... Her har jeg boet i 2 år. Men for et par uger siden nævnte en af naboerne at jeg godt kunne få lov til at gå på jagt på hans jord. Det kom sig egentligt af at jeg godt ville skyde par par gæs til efteråret. "men du må såmænd skyde det du finder passende.... og neej det koster ikke noget...." arrgh for godt til at være sandt!?

En del af jorden er en større brakmark der grænser op imod skov.. det hele ligger på et højdedrag. Med helt fantastisk udsigt. Jeg var der oppe (800 meter fra vores hus) flere gange... så flere råer og et virvar af vekslet.... nogle af dem faktisk dybe og med tydelig stor aktivitet. Jeg så også glimt af bukke...første gang et glimt på vej ind i en rapsmark. En anden gang stod han dårligt i tæt bevoksning og inden han kom fri far det lukketid.... Jeg havde set ham og det gjorde jagten mere interessant.... Imorges stødte jeg to råer og fatter selv... Men i aften stod jeg stille og ventede - 5 min før lukketid så jeg ham esse, perfekt med siden til.
Skydestok, riffel op, kors på blad og.... bang.... Han tegnede for et blad skud men gik alligevel faretruende langt imod skel... vussssh.. væk var han tænkte jeg...

ved skudstedet, var der tydelig lungeschweiss, jeg fulgte sporet af blod.... men det var kraftigt vanskeligtgjort af en masse blodrøde blomster... hmmme jeg kig efter en veksel hvor jeg mente blodsporet første...men nej - tilbage igen... faktisk tydelig schweiss mere til venstre... 25 meter væk lå han i tæt bevoksning.... dejligt! Jeg må afsted til min nabo med en del kød om et par dage.....

[Image: IMAG0148-1.jpg][:D]

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62


Bukkejagt 2009 - simon-ms - 01-06-2009

Så fik endelig min første buk. Jeg havde været ude 10-12 gange i år og havde ikke set skyggen af buk og var ved at opgive, da der lige pludselig gik en buk knap 40 m fra tårnet. Bukken var på vej væk og den skulle ikke gå ret mange meter før jeg ikke længere ville kunne se den for et træ så nu skulle det hele gå stærkt, høreværn på, riflen op og afsikre, en hånd mellem riffel og kant på tårnet, så det var bukken og ikke blade der var i kikkerten og et hurtigt skud, bukken gik små 4 m før den væltede død om, og nu skal jeg love for at jeg fandt ud af hvad bukkefeber var for en størrelse, jeg rystede så meget at jeg ikke turde kravle ned fra tårnet og måtte vente 3-4 min.
[Image: IMG_0452-1.jpg]

Bukken blev skudt med min mauser 96 og norma blyspids 9 g, udgangshul på størrelse med en lille 2 krone. Bukken stod en smule skrådt for og indgangshullet var forest på bladet, udgangshul kan ses på billedet, men kuglen er drejet af på et riben og har reelt ramt 4-5 cm længere bagud.


Bukkejagt 2009 - løvig - 01-06-2009

Hej Simon-ms.
Mange gange tillykke med bukken,det må siges at være en flot start,rigtig god placering af kuglen.
MVH.
LØVIG


Bukkejagt 2009 - 260REM - 02-06-2009

det må man sige det er virkelig nogen fine bukke folkens. tillykke til jer alle

nå men jeg fik jo også en lille buk og det skete som følger.

mandag aften den 18 maj var jeg på riffelbanen bare for at lege lidt. stod bagefter og snakkede lidt med den gamle og lille bror som også ville skyde lidt skiver[Wink]. snakken faldt på det ene af de 3 stykker vi har sammen. de to kloge hoveder mente nu ikke at dette sted var særligt godt til bukke jagt endnu forde det bedste sted at side er ved et træ midt på marken men kornet var ikke særligt stort endnu så de trivlede på at dyrene ville ud på det. Med en time til solnedgang ville jeg nu alligevel lige køre forbi bare for at gå en tur og se om der ikke skulle være lidt spor af råvildt eller måske de var der.
for at komme om mellem skovene skal jeg gå af marken og lige forbi et stue hus. da jeg passere huset og er et lille stykke forbi kommer konen ud og råber ( lige højt nok efter min mening) " michael michael kom her ) hmm tænker man men går da over til damen som jeg godt kender . hun ville bare fortælle at der tit går en meget stor buk omme på marken som de har udsyn til. ja ja tænker man kvinden er bestemt ikke jæger så hvad ved hun om store bukke. men gik da om for at se som planlagt . men nu var jeg da sikker på der ikke var noget efter hendes råben.
da jeg nærmer mig træet kan jeg se 3 dyr ude på marken. ca 100 m da den ene løfter hoved starter bukke feberen allerede for hvilken buk. nå nu skal der jages hen til træet op med riflen hmm det eneste kuglefang er naboens heste stald i det fjerne og det blev det ved med at være til han gik ind øv øv øv. ud igen næste morgen der så ham igen på lidt afstand ved naboen. igen om aftenen der var ingen ting men t skl 9 falder der et skud ved naboen hvor han gik om morgnen. nå det var den buk tænker man mange gange. trist efter det skud fortæller jeg så lillebror om bukken. næste dag tager lille bror der ud og ud kommer bukken kl 2 om efter middagen men går precis som sidst ingen kugle fang. og sådan fortsætter det. han bliver set hver dag i 5 dage til fredag aften hvor han komme ud og går op på tobben af bakken som altid men pludselig løber han næsten mod mig og mod nabo skoven og ned hvor der er kugle fang så skulle det sige bang men for f...... hvor man rystede ( dette er kun min 4 buk ) efter 2 dybe indåndinger fik jeg ro på det og skød. efter 100 meters spurt faldte han.

en god 6-ender på 24 kg brækket

[Image: buk2.jpg]

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet


Bukkejagt 2009 - rkn - 02-06-2009

260 REM. Den er da vist mere end god, den tunge sekser.[:p]
STORT tillykke

Hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt..?


Bukkejagt 2009 - 260REM - 02-06-2009

den er rigtig god den tunge 6 ender og tak rkn .... hvordan f...... bestemmer jeg størelsen på billedet når jeg sætter ind det er da alt for bred

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet


Bukkejagt 2009 - Kima - 03-06-2009

Citat:quote:

Originally posted by 260REM

hvordan f...... bestemmer jeg størelsen på billedet når jeg sætter ind det er da alt for bred

Michael



Det fixer du på photobuckets forside[Wink][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Bukkejagt 2009 - Annanias HUNT - 04-06-2009

Tillykke med bukkene til alle.

Her en til morgen var jeg på jagt, det gav desværre ikke buk, men han gav livstegn fra sig.

Skydetid kl. 4.30. Jeg kører nordpå og kan se at der er en ordenligt regnsky over jagten. Heldigvis stopper nedbøren og solopgangen er som altid fantasktisk. Tager hunden med og pürscher rundt. Går forbi bondemandens konen's køkkenhave. Ingen fod at se i det regnvåde jord. Går vidre rundt på jagten. Ser et par råer, men ellers meget stille. Efter ca. 1 times tid kommer vi igen forbi køkkenhaven[Big Grin]

[Image: Stikkels_2.jpg]

[Image: Stikkels_3.jpg]

En stikkelsbær busk har stået for skud.. Fejning og skrap. Mens vi har gået rundt i det regnvåde korn har han hygget sig i haven[Wink]
Så er det spændende om det er seksender eller bare en af de små bukke som har været på spil.

Knæk og bræk

I didn't come this far to miss!


Bukkejagt 2009 - halvautomat - 06-06-2009

På en eller anden måde har Mugge fundet ud af, at det lykkedes mig at skyde en buk[?][Smile]
Så nu kommer den sammen med 3 andre - det er jo altid interessant at se hvad det bliver nedlagt.
@Mugge - så regner jeg med at du får Kampdværgen ført til tasteturet igen [Wink]
[Image: IMG_0365.jpg]
Det er min yderst til højre - skudafstand 74m. Havde ikke set den før den pludselig hurtigt dukke op mellem 2 buske - egentlig var det en gaffelbuk jeg havde set på vej mod mig - så det var lidt underligt at den pludselig blev forvandlet.... til denne her [Smile] - gaffelbukken sprintede af sted efter at Sako Varmint havde lynet. Den er skudt den 17. maj om morgenen
[Image: IMG_0377.jpg]
Så er der 4 bukke - bemærk lige den fine helt til venstre - det er helautomatens de 2 i midten..
[Image: IMG_0349.jpg]
Det her er helautomatens fine sjove buk.
[Image: IMG_0342.jpg]
Også denne her mødte sit endeligt, da den ved en fejl mødte.. S&L ført af helautomaten
[Image: IMG_0348.jpg]
Her er en nærbillede af buk no. 4 - ganske flot ikke [Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]


Bukkejagt 2009 - STROM - 06-06-2009

for hulen, hvor er det lækkert at se en bukkeparade med smukke voksne bukke [:p]
tillykke

mvh
Strom, naturgænger


Bukkejagt 2009 - ULG - 06-06-2009

Det var godt nok en flot stribe bukke,tillykke med dem...[Smile]

Hilsen Ulrik


Bukkejagt 2009 - Tonny - 07-06-2009

Sikke en flot samling, hatten af.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat