Våbenteknisk Forum - VTF
Bukkejagt 2009 - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Forum: Praktisk jagt - generelt (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Bukkejagt 2009 (/showthread.php?tid=12583)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Bukkejagt 2009 - PeterE - 17-06-2009

Tillykke med bukken - et flot dyr med ordentlig krop.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Bukkejagt 2009 - korthår - 21-06-2009

Var ude for 117. gang i morges, men endeligt var vejret nogenlunde OK her i vestjylland.
Allerede kl. 05:08 fik jeg chancen til denne ældre herre, som jeg vidste gik i området.

[Image: P6210412.jpg]

Alder umiddelbart + 5 år, stanglængde med kontrol af KIMA, 24 cm og den højre stang var/er nærmest formet som en lille dolk, så han med god ret kan kaldes en ægte "morder"
Han havde iøvrigt en lidt ældre skade på venstre bagløb (brækket lige over kloven) - sandsynligvis efter mødet med en bil[xx(].

Afstand ca. 70 m, 6,5 x 55, 9 gram Hornady hjemmerul, løb ca. 70 m med bladskud ind i pilekrat, så hunni også fik lidt adspredelse denne skønne morgen[Smile]

mvh
Korthår


Bukkejagt 2009 - barker - 21-06-2009

fantastisk stemningsbillede, og en flot retur buk. Stort tilykke


Bukkejagt 2009 - Walnut - 21-06-2009

Hej Korthår.
Meget smukt billede der på fornemmeste vis skildrer liv og død i en frodige kulisse.Tillykke med både buk og billede [Smile]
Walnut


Bukkejagt 2009 - STROM - 21-06-2009

dejlig buk, tillykke med ham

mvh
Strom, naturgænger


Bukkejagt 2009 - Christensen - 22-06-2009

Tillykke med bukken korthår

Det ser ud som et dejligt frodigt sted du har jagt

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?


Bukkejagt 2009 - korthår - 22-06-2009

Takker for lykønskningerne[Smile]

Når jeg skyder en buk er der følgende ønsker som jeg gerne ser opfyldt:
1) en buk med en vis alder - helst på toppen eller retur
2) overstået pelsskiftet, så den fremtræder fast i hårene og gerne helt rød
3) helst en buk, som er kendt i forvejen, så jagten er målrettet og ikke helt tilfældig
4) et perfekt skud med maksimal effekt og minimal kødødelæggelse
5) godt vejr - gerne med "Elvira Madigan tågestemning" - (er det mon sådan det staves?)
6) vildtrigt og frodigt terræn
7) en helstøbt naturoplevelse
8) meget gerne om morgenen, så resten af dagen kan bruges til bukke-øl og -pral overfor alle som gider (og ikke gider) høre[8D]
9) en kort flugtdistance, så hunden også får lidt ud af det og
10)gerne et resultat af tidligere mådehold

Når ALLE ovennævnte ønsker så kan indfries i een og samme oplevelse (buk) - ja så bliver det næsten ikke bedre[Smile].

@7-eleven: billeder er taknemmelige. I pilekrattes dunkle indre, er det faktisk ikke særligt frodigt, og der er ret langt mellem godbidderne. De findes mest ude i kanten.

mvh
Korthår


Bukkejagt 2009 - Just shot - 22-06-2009

Tillykke med bukken [Big Grin]
Jeg kan følge dit "bukkejagtkodex" !!!
Flot billede.

Hilsen Steen


Bukkejagt 2009 - PeterE - 22-06-2009

Tillykke med bukken!
Godt billede, man føler at det er taget et grønt/frodigt sted som sydamerikas regnskov.
Dit bukkekodeks ligner meget som blev beskrevet i Michael Sands jagtårbog sidste år eller var det forrige år. Hvis alle fulgte dette kunne jagtoplevelsen blive endnu større.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Bukkejagt 2009 - Jimmy - 03-07-2009

Så lykkedes det... Altså for et par uger siden[:I]
Havde i et par dage set dette temmeligt magre dyr gå rundt og udvise besynderlig adfærd.
Den lagde sig midt i solen ved højlys dag, rejste sig og gik 10 meter, lagde sig igen osv osv.
Samtidig rystede den hele tiden hovedet og var tydeligvis plaget, så jeg gik efter den og det lykkedes mig at pürsche ind på ca 20 meter..
Ikke at det var nogen særlig svær opgave for parykken trykkede øjnene sammen så jeg tvivler på at den overhovedet har kunnet se mig.
Samtidig var den så afkræftet at den sikkert ikke ville have kunnet flygte.
Brækket vægt var 9½ kilo, maven var helt tom og leveren hvidt marmoreret så den ville max have holdt et par dage længere.
Nu ligger den hos konservatoren[Smile]
[Image: Paryk1.jpg]
[Image: Paryk2.jpg]

Jimmy


Bukkejagt 2009 - Farmor - 03-07-2009

Tillykke med en speciel buk, Jimmy [Smile]

Og så kan jeg da kun være glad for at du fik den nedlagt. Det arme dyr havde det jo tydeligt ikke godt [V]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.


Bukkejagt 2009 - korthår - 03-07-2009

Hej Jimmy

TILLYKKE med det specielle trofæ - den chance er det ikke sikkert, du får igen.[Smile]

Uden på nogen måde at ville forklejne bedriften, er det vel (efter din egne beretning) et skoleeksempel på, at trofæ og jagtoplevelse ikke altid går hånd i hånd.[Sad]

Godt du fik bukken - og tak for, at vi måtte se den[Smile]

mvh
Korthår


Bukkejagt 2009 - Gundlach - 07-07-2009

Hej alle

Først vil jeg ønske alle de heldige tillykke med de flotte bukke. Jeg har også selv haft lidt held i sprøjten, først den 16. maj kl. 07.02 skød jeg en efter forholdene på mit terræn en stor seksender, skudt gennem hjertet med 270 win med en Hornady 9,7gr. Sp. Bukken løb 15 meter og dejsede omkuld.

[IMG][Image: 3Buk16-05-2009003.jpg][/img]

Min anden buk blev skudt d. 28. juni kl. 21.32, det lykkedes mig at kalde bukken ind på 50 - 60 meter med buttola bukkekald, jeg anede ikke han var så tæt på mig før end en høj ukrudtsplante bludselig bevægede sig meget voldsomt. Han var til at starte med delvis dækket, men flyttede sig kort efter så det var muligt at sætte en kugle nederst på halsen, han forsvandt i knaldet og lå hvor han havde stået. Skudt med samme kaliber og kugle.

[IMG][Image: Min4buk28-06-09001.jpg][/img]


Bukkejagt 2009 - Swift - 08-07-2009

Jeg var lige kommet op i Hochstanden, da jeg så et dyr i skovkanten på den modsatte side af lysningen. Det var en rå, men inde imellem fyrretræerne stod endnu et dyr. Det var bukken.
Jeg måtte vente lidt inden han kom fri af bevoksningen, og indtil han vendte siden til.
Kl. 4.45 faldt skuddet! [Smile]

[Image: 4buk070709003.jpg]

mvh.
Swift


Bukkejagt 2009 - SA - 08-07-2009

Tillykke...!!![Smile]

Mvh.
Søren


Bukkejagt 2009 - Swift - 08-07-2009

Citat:quote:

Originally posted by Sandersen

Tillykke...!!![Smile]

Mvh.
Søren



Tak - der er en "Bukkebajer" på S...vej! [Wink]

mvh.
Swift


Bukkejagt 2009 - RINCON - 09-07-2009

Tillykke til alle de ihærdige og heldige der har fået buk.

Har i de sidste 5 aftener kunnet følge en fin 6ender fra min terrasse. Men han forsvandt hver gang jeg bare tænkte på min riffel.
Men iaftes ved 2115tiden kom han som vanligt ud af skoven og ud på kornmarken og igen forsvandt han som dug for solen.
Jeg sad klar med riflen og havde luret ham ruten af de forgående aftener. Så da han tog opstilling ved et levende hegn med en døb grøft, sad jeg med bipod på det højeste punkt i nærheden. Men selv derfra kunne jeg kun se opsats og hovedet. Så det blev til et hovedskud på 130m som sad 2cm fra center af næseryggen med udgang i midten af nakken. Skudt med en 180grains 30.06ér

[Image: DSC00951.jpg?t=1247083448]

[Image: DSC00953.jpg?t=1247084178]

[Image: DSC00952.jpg?t=1247084291]

Bukken vejede 21,5 kg brækket. Ved ikke hva han vejede totalt da min vægt stopper ved 30 kg og det var ik nok til at veje ham. Så han er min tungeste råbuk indtil vidrer.

K&B til de der stadig har en sommerbuk til gode.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde


Bukkejagt 2009 - korthår - 09-07-2009

Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Så det blev til et hovedskud på 130m som sad 2cm fra center af næseryggen med udgang i midten af nakken. Skudt med en 180grains 30.06ér



Ææeee ............... jeg tror bare jeg vil henvise til følgende

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=16296&whichpage=2

[xx(]

Korthår
medlem af Danmarks Jægerforbund


Bukkejagt 2009 - STROM - 09-07-2009

flot buk.
om et hovedskud til trofæbærende vildt er specielt kønt, kan nok diskuteres[Sad]

mvh
Strom, naturgænger


Bukkejagt 2009 - RINCON - 09-07-2009

Hej Korthår

Tak for din henvisning. Tillader mig at krydse af på din egen "100 % perfekte jagtoplevelse"
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Takker for lykønskningerne[Smile]

Når jeg skyder en buk er der følgende ønsker som jeg gerne ser opfyldt:
1) en buk med en vis alder - helst på toppen eller retur [Smile] TJEK
2) overstået pelsskiftet, så den fremtræder fast i hårene og gerne helt rød [Smile] TJEK
3) helst en buk, som er kendt i forvejen, så jagten er målrettet og ikke helt tilfældig [Smile] KÆMPE TJEK
4) et perfekt skud med maksimal effekt og minimal kødødelæggelse [Smile] TRIPEL TJEK
5) godt vejr - gerne med "Elvira Madigan tågestemning" - (er det mon sådan det staves?) [Smile] TJEK
6) vildtrigt og frodigt terræn [Smile] TJEK
7) en helstøbt naturoplevelse [Smile] TJEK
8) meget gerne om morgenen, så resten af dagen kan bruges til bukke-øl og -pral overfor alle som gider (og ikke gider) høre[8D][Sad] ikke TJEK det var en aftentur
9) en kort flugtdistance, så hunden også får lidt ud af det og [Smile] TJEK - o,ooo meter og ingen smerter
10)gerne et resultat af tidligere mådehold [Smile] TJEK første stykke råvildt på jagten i over 3 år

Når ALLE ovennævnte ønsker så kan indfries i een og samme oplevelse (buk) - ja så bliver det næsten ikke bedre[Smile].

@7-eleven: billeder er taknemmelige. I pilekrattes dunkle indre, er det faktisk ikke særligt frodigt, og der er ret langt mellem godbidderne. De findes mest ude i kanten.

mvh
Korthår



man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde