Våbenteknisk Forum - VTF
Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling (/showthread.php?tid=14635)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 15-06-2010

[Image: DSC03592.jpg]

Jeg har lige trukket den lille russerpibe ren. Jeg er faktisk godt tilfreds med det første forsøg på en tilridning [Big Grin] Der er skudt fra en vakkelvorn dunkraft og mod et mål uden et egentligt punkt at sigte på. Den lille Baikal fyldte ikke meget i stativet, og jeg måtte bestemme mig for at "tage ved" riflen under skydningen. Aftrækket minder ikke meget om noget, jeg er vant til.Det er langt og uden et punkt, hvor "den røde lampe tændes". En god træning i ubevidst aftræk [Big Grin]
Jeg har en klar fornemmelse af, at jeg kan samle skuddene, når den lægges i en bedre bænk.Det er næste skridt, inden jeg begynder at interessere mig for andet ammunition. Der er skudt med GAMEHEAD 3,56g Soft Point 55gr.

Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 07-07-2010

Efter at have fået ny montage og afkortning af pibe var det selvfølgelig spændende at lægge den lille russer i bænken i dag.
Efter at have klikket mig frem til den første X10ér trykkede jeg "ny serie" og lavede nedenstående 3 skuds gruppe med RWS 3,6g 55gr.

[Image: DSC03623.jpg]

Efterfølgende lavede jeg nedenstående 3 skuds gruppe med Lapua 3,6g 55gr.Kan skift af ammunition være årsag til, at gruppen ligger et andet sted, eller er det mig?

[Image: DSC03622.jpg]

Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - 300win - 07-07-2010

Helt klart ammunitionen...

Fint arbejde, igen.....[Smile]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - ledsmoke - 12-07-2010

Hej Walnut
Jeg har fulgt dit arbejde i lang tid og man savner jo ord.
Det er virkelig flot arbejde du har lavet, men jeg er også imponeret over din fine sans for detaljer og linier. Det ses tydeligt i resultatet at du har en meget fin fornemmelse for proportioner, hvilket virkelig fremmer det smukke i denne riffel.

Til sidst dog en dråbe malurt. Du har taget for lidt billeder af det færdige resultat! [8D] Jeg vil i særdeleshed gerne se den i rigtig sollys samt hvis du igen vil prøve at lave et skygge billede som du lavede tidligere for at vise konturerne.

På forhånd tak

Mvh Ledsmoke


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 13-07-2010

Citat:quote:

Originally posted by ledsmoke

Hej Walnut
Jeg har fulgt dit arbejde i lang tid og man savner jo ord.
Det er virkelig flot arbejde du har lavet, men jeg er også imponeret over din fine sans for detaljer og linier. Det ses tydeligt i resultatet at du har en meget fin fornemmelse for proportioner, hvilket virkelig fremmer det smukke i denne riffel.

Til sidst dog en dråbe malurt. Du har taget for lidt billeder af det færdige resultat! [8D] Jeg vil i særdeleshed gerne se den i rigtig sollys samt hvis du igen vil prøve at lave et skygge billede som du lavede tidligere for at vise konturerne.

På forhånd tak

Mvh Ledsmoke



Velkommen til og tillykke med din første post[Smile]

Mange tak for det [Smile] Jeg skal se, hvad jeg kan gøre, når jeg går i land. Er stukket til havs for at få lidt fred fra skæftearbejdet og for at tanke poletter hos Fruen [Big Grin]Jeg har dog, efter aftale med Fruen, smuglet lidt arbejde ombord.Jeg sloges i lang tid med oxyderingen af sølvafslutningen til pistolskæftet. Det lykkedes mig ikke at nå frem til en sort farve, der var kraftig nok. Derfor har jeg fremstillet en ny i bøffelhorn.Den kommer tæt på det, jeg ville ende med.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 05-08-2010

[Image: DSC03765.jpg]

Som jeg tidligere skrev, tog jeg en smule skæftearbejde med ombord, da vi sejlede sommerturen. Bøffelhornsafslutningen er nu helt færdig og har fået en sort skrue til forankring.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - fisker - 06-08-2010

Hej Walnut.
Det ser sgu´godt ud. [Wink]
Jeg græd ellers, da du lagde de mere rette liniere op i netskæringen end man er vand til at se.
Men hatten af igen.
Sølv afslutningen har sikkert også givet et par grå hår. [}Smile]

Hilsen Steen


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 06-08-2010

Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Walnut.
Det ser sgu´godt ud. [Wink]
Jeg græd ellers, da du lagde de mere rette liniere op i netskæringen end man er vand til at se.
Men hatten af igen.
Sølv afslutningen har sikkert også givet et par grå hår. [}Smile]

Hilsen Steen



[Big Grin] Sommetider skal man følge sit hjerte og give sig selv lov til at kludre i det.Det eneste bøvlede ved sølvet var overfladebehandlingen. Når selv guldsmeden ikke kunne løse opgaven [B)] Bøffelhorn [:p] det er dælme lækkert at arbejde i... og det er sort, som jeg gerne ville have det.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 06-08-2010

Hun ville pynte gevaldigt i mit våbenskab den lille russertøs. Hvor er den dog en lækker sag.

Hvis man er i tvivl om hvor pernitten du er, skal man bare kigge på din kærven på den skrue der holder bøffelhornet.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 06-08-2010

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Hun ville pynte gevaldigt i mit våbenskab den lille russertøs. Hvor er den dog en lækker sag.

Hvis man er i tvivl om hvor pernitten du er, skal man bare kigge på din kærven på den skrue der holder bøffelhornet.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin] Ha!
Det med kærven er af "nød og ej lyst!". Prøv at poste et billede med en kærv, der ikke følger de langsgående linier[B)], og se, hvad der sker. [Big Grin] Det giver lidt ekstra arbejde at fremstille en skrue, der lige standser i denne position, men jeg er enig i tilhængernes argumenter.(under protest [Big Grin])
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - lollænder - 06-08-2010

torx løser dit problem


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 06-08-2010

[Image: DSC03772.jpg]

På den lille russer sidder der en rembøjle på piben. Den skal selvfølgelig bruges, og det har afgjort, at der i bagskæftet skal sidde noget,der matcher.Jeg havde både en lille fin rembøjle og en rem liggende.Med nedenstående "Storm P." opspænding er der boret hul til rembøjlen. Man skal have respekt for denne lille operation! Det bliver meget iøjnefaldende, hvis hullet bores skævt den ene eller den anden vej.

[Image: DSC03770.jpg]

[Image: DSC03771.jpg]

Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - West - 07-08-2010

Altid en fornøjelse at følge dine billeder[Wink]
Taget i betraktning af hvad du har givet for valnøden er du sluppet godt igennem med det.

A. Westergaard


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - farT4 - 07-08-2010

Og lig lige mærke til omgivelserne de seneste billeder er taget i...
Hun tager sig ekstra godt ud i "det nye skæfteværksted"...

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Sømanden - 07-08-2010

Hvornår bliver der åbent hus. Med alle de lækre sager, i så smukke omgivelser, må der være tale om indvielse i den nærmeste fremtid!!

snitter in spe Smile


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 07-08-2010

Citat:quote:

Originally posted by Sømanden

Hvornår bliver der åbent hus. Med alle de lækre sager, i så smukke omgivelser, må der være tale om indvielse i den nærmeste fremtid!!

snitter in spe Smile



[Smile] Jamen kære Sømand [Big Grin] Der er altid åbent hus. Jeg har haft besøg af en del gode VTF'ere de sidste par år. Det er altid hyggeligt og interessant at møde folk live.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 08-08-2010

Kan du så få sat en pæn læderrem på den riffel Wallenød.. Jeg kan også bedst lide at se andre menesker i live, alternativet er lidt kedeligt ;o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 08-08-2010

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Kan du så få sat en pæn læderrem på den riffel Wallenød.. Jeg kan også bedst lide at se andre menesker i live, alternativet er lidt kedeligt ;o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Image: DSC03777.jpg]

Jeg må give dig ret i, at en læderrem visuelt passer godt til skæftet. Den, som sidder på og som du faktisk ikke har set [Big Grin], har topkarakter på funktion: let og blød, lækker og lydløs.Her kan min næsten nye læderrem ikke helt følge med.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 08-08-2010

Ja så er det jo et valg mellem æstetik og funktionalitet. :o) Meen det ser nu bedre ud med læderrem.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - kluden - 05-10-2010

Hold da helt op, hvor er den blevet flot! Har lige læst tråden igennem, og det var spændende at følge transformeringen.
Jeg har en IJ 18 12er, og det kunne da være lækkert at få en .223 pibe dertil, så jeg kunne skifte frem og tilbage. Ved du om det er muligt, Walnut?
Tillykke med dit meget fornemme resultat!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!