Våbenteknisk Forum - VTF
Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling (/showthread.php?tid=14635)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 20-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Walnut.
Den er sgu´i orden [:p] glæder mig til at se den når den står færdig med netskæringer og olien på skæftet.. [8D][:p]

Hilsen Steen



Hej fisker.
Jeg har lige vandbejset forskæftet som forberedelse til sidste pudsning og netskæring.Jeg fik så lejlighed til at få et kig på gløden og åretegningen. Det er det mest interessante forskæfte, jeg har lavet, og farve og åremæssigt det flotteste, jeg har kælet for [Big Grin] Jeg glæder mig til at vise den amerikaniserede lille russer frem. Junior er vild med den lille Baikal. Jeg bliver nok nødt til at lave en i links [Wink] Det passer mig fint, da jeg har lyst til at lave nogle flere af dem.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 21-04-2010

[Image: DSC03493.jpg]

Der er lavet meget enkle netskæringsfelter på forskæftet. Den, normalt, meget spidse vinkel i start og afslutning på disse felter er valgt fra. I stedet har jeg ladet de øvrige former og linier haft indflydelse på figuren. Der er kørt med spacer 18 lpi.
Jeg har skrottet den grove cutter. Det fortryder jeg nu [:o)] Dette forskæfte er hårdt og sejt [B)] Det tager lang tid at uddybe med cutter medium.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 21-04-2010

Den bliver godt nok flot skal jeg love for, det må skisme være dejligt at have det talent, og en Fru. Walnut som er forstående overfor fravær i mange timer.. Men det er måske som med Emil fra Lønneberg der bliver smidt ud i brændeskuret for at snitte træmænd. Eneste forskel er at du snitter skæfter [Big Grin]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 21-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Den bliver godt nok flot skal jeg love for, det må skisme være dejligt at have det talent, og en Fru. Walnut som er forstående overfor fravær i mange timer.. Men det er måske som med Emil fra Lønneberg der bliver smidt ud i brændeskuret for at snitte træmænd. Eneste forskel er at du snitter skæfter [Big Grin]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin]
Takker.
Det sker da, at Fruen knirker. Lige nu er der så gang i en del andre aktiviteter, som hun er en del af. Det giver ro i værkstedet [Big Grin] Det er dog med skæfteriet, som med andre drifter, at man lige så godt kan forlige sig med det. Det kan ikke holdes tilbage [Big Grin] Mon ikke andre herinde kender til "stramme miner" [Big Grin].... også ikke snittere.Mit værksted er altid åbent, så hun kan frit servere kaffe og andet godt... ja sågar slå sig ned [Big Grin]
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 21-04-2010

[Image: DSC03488.jpg]
[Image: DSC03495.jpg]

Face-lift [Big Grin]
Jeg opdagede , da jeg bragte det øverste billede, at linierne ikke var i orden i overgangen fra området bag baskulen til området foran på forskæftet. Undersiden af buen ved pistolskæftet var tung og "hang" i forhold til den stramme underside på forskæftet. Jeg har løftet denne underside. Ved samme lejlighed tog jeg noget af buen på oversiden.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Flemming - 21-04-2010

Hej Walnut,

Som altid super flot arbejde, og gode billeder. Men jeg synes altså det er synd, at du starter netskæringen på forskæftet med et "V". Det skulle i mine øjne havde været en bue der fulgte din bue i baskule og forskæfte.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 21-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Hej Walnut,

Som altid super flot arbejde, og gode billeder. Men jeg synes altså det er synd, at du starter netskæringen på forskæftet med et "V". Det skulle i mine øjne havde været en bue der fulgte din bue i baskule og forskæfte.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]



Hej Flemming.
Det er jeg enig med dig i. Det er svært at lave en perfekt bue rundt med kanten af det forhøjede stykke. Når jeg står med riflen i hånden, er det ikke særligt iøjnefaldende, at kanten ikke er rund. Jeg tror, at helhedsindtrykket af forskæftet bliver OK, på trods af det bløde V.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 27-04-2010

Hvad laver du dog Walnut, du er vel ikke blevet angrebet af voldsom arbejdsvægring??

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 28-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Hvad laver du dog Walnut, du er vel ikke blevet angrebet af voldsom arbejdsvægring??

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin] Jeg samler poletter. Lommerne skal bugne til det kommende efterår.Forskæftet er klar til oliering.
Walnut (slidt og beskidt!)


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Vilsgaard - 28-04-2010

Man blev jo helt bekymret for at du måske havde snittet dig i fingeren eller det der er værre.. Så viser det sig, at du bare er en lille fedterøv :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 28-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Man blev jo helt bekymret for at du måske havde snittet dig i fingeren eller det der er værre.. Så viser det sig, at du bare er en lille fedterøv :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



...og beregnende [Big Grin]
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 03-05-2010

[Image: DSC03515.jpg]

Så har jeg indledt den langvarige behandling med Tru-oil. Forskæftet er dejligt krydret med kontraster [:p] Ved denne første behandling har jeg slebet med korn 1000 i olien. Amerikanerne kalder det "sanding". Der frigøres noget materiale ved slibningen, som man så kan håbe på bliver afleveret i de porer, der er i overfladen. Får man lukket porerne får man en spejlende overflade.
Walnut


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - ran - 03-05-2010

Nydeligt arbejde... det ser godt ud...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - A-bolt - 03-05-2010

Hej Walnut . Jeg vil tilslutte mig Flemming´s kritik , jeg synes ikke udformningen af netskæringen er så heldig (bare så det ikke ender i heppekor det hele [Smile]) .

Hilsen A-bolt


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - lollænder - 03-05-2010

Hva det er vist første gang du er gået på kompromi med noget som helst walnut. Den virker faktisk dominerende på forskæftet, ihertfad indtil vi har set den på geværet.


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - 2fat4flying - 03-05-2010

Jeg kan altså godt finde en plads i mit våbenskab til denne smukke svane - når du efter A-bolt og rekyllings kritik begynder at lave den om [Wink]

Respekt
2fat


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Sømanden - 03-05-2010

Man kunne jo selvfølgelig have ladet buen gå igen i samlingen mellem tippen også. Men "der må vel være en grænse"... Flot arbejde. Gid jeg kunne den slags!

Gone Hunting


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - lollænder - 03-05-2010

Berettiget eller ej, så har walnut bedt om positiv kritik. Det føler jeg i aller højeste grad det er.


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Sømanden - 03-05-2010

Jeps. Meget relevant og samtidig positiv. Fedt at møde et sted hvor så mange mennesker siger deres mening uden at smide skidt i hovedet på hinanden.[Big Grin]

snitter in spe Smile


Baikal IZH 18MH .223r : Den grimme ælling - Walnut - 03-05-2010

Ro på! [Big Grin] I skal se den i sammenhæng og færdig. Derfor kan I godt have lov til at mene, at den skulle have været udformet anderledes. Jeg lover så, at jeg går linen ud og gør det med manér. Pistolgrebet får også en stump vinkel [Big Grin]
Walnut