Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 24-03-2011

Jeg er rigtig tarvelig, og venter på dit resultat før jeg selv kaster mig ud i noget :o)

"Nu helt uden irriterende gifbillede"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 25-03-2011

[Image: DSC04511.jpg]

[Smile] Den her har været på tegnebrættet i flere år uden at bryde igennem. Nu har jeg den [Smile] Der var tale om et værktøjsproblem, som nu er løst.Jeg fik, for nylig, lov til at falde hen over de store pyramider, der er ejet af et andet æret medlem.Der er én mere end mig, der bliver glad for dette gennembrud [Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 25-03-2011

[Image: DSC04514.jpg]

I går afleverede jeg et færdigt o/u forskæfte. Jeg modtog så et o/u hagl/kugle forskæfte. Jeg har fundet træet til forskæftet frem. Lidt øv, at over 50% af disse pakkede minerallinier bliver pulveriseret af fræseren, når der skal gøres plads til ilægning af piber[Big Grin].
Nedturen med bluingen er overvundet.Jeg gider ikke bruge tid på at forske i, hvad der er gået galt. Sorry Vilsgaard [Big Grin]Piben bliver kastet i Hattings kar i næste uge.
Weeeeeekend [:p] Søndag skal jeg brumme NKT under åben himmel i Måde [Big Grin] Det har jeg glædet mig til hele ugen [:p]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 25-03-2011

Jamen min Beretta kan godt sige god for Hattings gryde. Den blev mægtig fin i hvert fald!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 26-03-2011

Citat:quote:

Originally posted by Walnut
[Smile] Den her har været på tegnebrættet i flere år uden at bryde igennem. Nu har jeg den [Smile] Der var tale om et værktøjsproblem, som nu er løst.Jeg fik, for nylig, lov til at falde hen over de store pyramider, der er ejet af et andet æret medlem.Der er én mere end mig, der bliver glad for dette gennembrud [Big Grin]
Walnut



Hej Walnut. Det lyder mægtigt interessant, men den må du sku' nok lige oversætte for at jeg også fanger den. :-)

Og så er jeg ret betaget af de krumme rundfile. Det har jeg ikke set før. Dem kan jeg godt se værdien af. [:p] Hvad måtte du slippe for sættet, hvis man må spørge?

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 26-03-2011

Citat:quote:

Originally posted by Club338

Citat:quote:

Originally posted by Walnut
[Smile] Den her har været på tegnebrættet i flere år uden at bryde igennem. Nu har jeg den [Smile] Der var tale om et værktøjsproblem, som nu er løst.Jeg fik, for nylig, lov til at falde hen over de store pyramider, der er ejet af et andet æret medlem.Der er én mere end mig, der bliver glad for dette gennembrud [Big Grin]
Walnut



Hej Walnut. Det lyder mægtigt interessant, men den må du sku' nok lige oversætte for at jeg også fanger den. :-)

Og så er jeg ret betaget af de krumme rundfile. Det har jeg ikke set før. Dem kan jeg godt se værdien af. [:p] Hvad måtte du slippe for sættet, hvis man må spørge?

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



[Big Grin] Ka' godt være, at der gik "elaborated code" i det indlæg. At jeg "har den" betyder, at jeg langt om længe har opskriften på en netskæring i Bøffelhorn.Jeg har tidligere forsøgt mig på flere måder uden held.Bøffelstykket på billedet er blot en model, og pyramiderne skal ikke rejse sig i en skarpe spidser. De skal være noget lig dem på billedet. Jeg kan ikke huske, hvad de krumme nålefile kostede, men de kan findes i Brownell´s katalog. En af disse har nr. 080-648-600 i kataloget.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - 300win - 27-03-2011

Citat:quote:

Originally posted by Walnut Jeg kan ikke huske, hvad de krumme nålefile kostede, men de kan findes i Brownell´s katalog. En af disse har nr. 080-648-600 i kataloget.
Walnut



Det hedder sjovt nok en " Riffelfil" på dansk,
og man behøver altså ikke at hente dem helt ovre i
Amerikastrup, de findes også i lille Danmark...

http://www.smedehytten.dk/guldsmedev%C3%A6rkt%C3%B8j/sav-fil/riffelfile-s%C3%A6t

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 27-03-2011

Citat:quote:

Originally posted by 300win

Citat:quote:

Originally posted by Walnut Jeg kan ikke huske, hvad de krumme nålefile kostede, men de kan findes i Brownell´s katalog. En af disse har nr. 080-648-600 i kataloget.
Walnut



Det hedder sjovt nok en " Riffelfil" på dansk,
og man behøver altså ikke at hente dem helt ovre i
Amerikastrup, de findes også i lille Danmark...

http://www.smedehytten.dk/guldsmedev%C3%A6rkt%C3%B8j/sav-fil/riffelfile-s%C3%A6t

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!



Tak for den nemmere og hurtigere vej.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 02-04-2011

[Image: DSC04603.jpg]

Jeg bliver ikke "sidste mand" på denne bagkappe, inden den er helt færdig.Den er et par mm tykkere end den forrige og uden det "gesvung" der ofte er på bagkapperne. Derfor kan de oprindelige og meget flotte skruer ikke mere bide sig fast. Der skal laves nye skruer eller bagkappen skal limes med disse skruer limet i. Der er stadig lidt overmål til den sidste tilpasning.
En pæn udfordring at fremstille "netskæring" i kaffabøffel [B)]. Det er sejt, forræderisk glat og fordrer skarpt værktøj.

Walnut ( der kun skal sove 1 gang mere, inden han får lov til at buldre med NKT i Måde [:p])


Walnuts skæfteværksted - hogmeister - 03-04-2011

Kunne du ikke 'countersink' skruerne saa de er i plan med overfladen?? Og mens du er ved det 'time' skruerne saa kærven i skruen peger samme retning!
H


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 03-04-2011

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kunne du ikke 'countersink' skruerne saa de er i plan med overfladen??
H



Det er ikke nødvendigt. Den skal til Grønland.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - ujensen - 03-04-2011

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kunne du ikke 'countersink' skruerne saa de er i plan med overfladen??
H



Det er ikke nødvendigt. Den skal til Grønland.
Walnut


[?]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Walnuts skæfteværksted - Klaasehaans - 03-04-2011

Citat:quote:

[?]

Uffe



Måske på grund af:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=22399

[^]


Walnuts skæfteværksted - blackbird - 03-04-2011

Den glider heller ikke så let når man stiller den fra sig, op af et træ. [:o)] Evt. file dem spidse [?]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...


Walnuts skæfteværksted - ujensen - 03-04-2011

[:I]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Walnuts skæfteværksted - hogmeister - 06-04-2011

Hey Valnød. Nu er der gaaet længe nok, saa jeg er utrolig nysgerrig om vitsen og Grønland, eller er der blot noget jeg er gaaet glip af?
H


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 06-04-2011

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hey Valnød. Nu er der gaaet længe nok, saa jeg er utrolig nysgerrig om vitsen og Grønland, eller er der blot noget jeg er gaaet glip af?
H



Jamen Hogmeister, det er da helt skidt. Jeg låner lige fra Klaasehaans, som tidligere forsøgte at give dig et hint [Big Grin]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=22399

Da dette her ikke er i off topic, er jeg nødt til at skrive, at jeg har en dybfølt respekt for den grønlandske fangerkultur.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - hogmeister - 06-04-2011

Naa, saa gaar jeg altsaa glip af den, for jeg forstaar den stadig ikke. Maaske 43 aar i Canada har dulmet min danske humor, saa kunne du evt blot for min skyld skare den ud i pap?
H


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 06-04-2011

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Naa, saa gaar jeg altsaa glip af den, for jeg forstaar den stadig ikke. Maaske 43 aar i Canada har dulmet min danske humor, saa kunne du evt blot for min skyld skare den ud i pap?
H



Med stor sansynlighed for at du ender op med at fastholde, at det slet ikke er morsomt, får du her den lange version af det oprindelige indlæg.
Jeg prøvede oprindeligt at skrive, at skruerne endnu ikke er monteret. Jeg kunne også have skrevet, at de bare er sat løst i, og at jeg ikke har undersænket til dem. Hvorfor? Ganske enkelt for at give min efterfølger større spændvidde på de nye skruehoveders størrelse og form.
Jeg henviste til grønlændertråden, fordi jeg synes, at montagen af bagkappen, betragtet som færdig, godt kunne ligge på niveau med de kunstfærdige former for, velfungerende, fusk, der kan ses på nogle af deres skydere.Og fordi kærlige sjæle har rost mit og Hattings arbejde [8D][Big Grin] i samme tråd.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - hogmeister - 06-04-2011

Det ku' du jo bare have sagt straks til os langsommere i optræket. Som jeg skrev i en rettelse til mit indlæg gaar jeg ud fra at du ogsaa 'timer' skruerne som paa en Rolls Royce.
H