Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 01-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Hej Walnut.

Jeg beundrer alt det arbejde du arbejder - det er dælme flot, og sender lige en tak for at du deler det med alle os andre.

Hvad med din kniv? Har den ikke fået noget at opholde sig i....? Du overrasker ikke mig, hvis du også laver et sublimt læderarbejde.

Mange hilsner - Per



Hej Per og tak.
Jeg tror måske, at jeg godt kunne have videreudviklet arbejdet med læder. Jeg fik en bog om pauting et par år inden, jeg blev ramt af trangen til at skæfte.Skæftearbejdet har taget pusten fra knivmageriet.Jeg har lavet i området af 25-30 knive, og de fleste ligger rundt om som fødselsdagsgaver m.m.Jeg har alt værktøjet til knivfremstilling og læderarbejde liggende og er sikker på, at jeg en dag igen får lyst til at lave kniv. Det er meget spændende med alle de nye materialer, der dukker op.Nedenstående billede viser, at niveauet ikke rækker længere end til pæne samlinger og lidt pynt.
Walnut

[Image: DSC05026.jpg]


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-09-2011

[Image: DSC05029.jpg]

Jeg har fået lidt ekstra tid ,og det giver så også mulighed for at lege lidt. Jeg ville gerne, at jeg havde bedre "udstyr" til at konstruere sammensatte billeder med.Paint blev brugt til at spejlvende riflen med, fordi alle kikkerterne vendte den forkerte vej [:o)] Jeg har så, i tekstprogrammet, kørt op og ned i størrelse, så størrelsesforholdet mellem kikkert og riffel kom til at passe.På øjemål ramte jeg noget, der i "1:5,56" kunne oversættes til 37,26 cm på kikkerten. Den er i virkeligheden 38cm, så det er OK.
Det er den kikkert, jeg helst ser monteret, og jeg har fundet den i UK til en fornuftig pris.Der er tale om en lille riffel og en stor/ lang kikkert.Det "lange look" er fint i forhold til montagen.
Riflen er, som bekendt, bestilt med sort plastskæfte. Afgørende for om det bliver siddende bliver, om firmaet lever 100% op til deres løfte om, at sigtelinien, med højden på skæfteryggen, rammer lige i plet, når kinden lægges til.I modsat fald har jeg så en kærkommen undskyldning til at lave et nyt sæt valnød [Big Grin] Jeg har helt bevidst fravalgt muligheden for at købe i "fake" valnød, der efter min mening ikke er så tosset. Det har jeg naturligvis gjort for at få omskæftningen tættere på [Big Grin]
Skulle Bergara afvise at lave den i 6,5X55 har jeg overvejet .270 win, der, så vidt jeg har kunnet læse mig til det,også rummer gode muligheder for ladning ned i "området" 6,5X55.


Walnuts skæfteværksted - CP - 08-09-2011

Hej Walle
Fåes den i R (rand)? Alt andet er noget l... i en knæklås.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - lollænder - 08-09-2011

Hvor er tellbøssen henne?


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hej Walle
Fåes den i R (rand)? Alt andet er noget l... i en knæklås.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Ja, den fåes i 6,5X57R. Synes ikke, jeg har problemer med den lille russer og .223, men der er måske andre problemer, jeg ikke kender til.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Hvor er tellbøssen henne?



Tellbøssen bliver hentet på lørdag hos Kr. Skov. Det har trukket ud med at levere den på min adresse som lovet. Jeg tror, at de har travlt pt.Min jagtkammerat og jeg laver så en belejlig udflugt, hvor vi napper Korsholm på hjemvejen.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - CP - 08-09-2011

Søg herinde, er sikker på det må være beskrevet.
Andre der har indspark?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-09-2011

Hr. Johannsen i Neumünster har ikke så travlt, så jeg har fået Stefanie i Bergara til at skubbe til ham [Big Grin] Desværre kan/ vil de ikke bygge hele apparatet om for at opfylde mit ønske.Derfor er den nu bestilt i 6,5X57R. Den skal udelukkende bruges til råvildt og det, der er mindre.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - CP - 09-09-2011

Puha - der faldt en sten fra mit hjerte - heldigvis læser de åbenbart VTF i Neumünster[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Puha - der faldt en sten fra mit hjerte - heldigvis læser de åbenbart VTF i Neumünster[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



[Big Grin] Ha! Havde jeg været hjemmelader, havde jeg valgt .270win. 6,5X57R løser fint de kommende opgaver.Det er ikke løgn, at den tyske forbindelse fik lidt hjælp fra Spanien [Big Grin] Det har trukket ud med at følge op på min forespørgsel. Jeg spurgte så, for første gang, i går på en opdatering. Svaret fra en travl mand, der endnu ikke havde haft tid til at se på sagen,var lidt frit oversat på "stivtysk": "at det endnu ville vare et stykke tid, inden jeg kunne få nogle data, [:o)] og at jeg venligst måtte være lidt tålmodig endnu" [}Smile][Big Grin] Jeg skrev/ sladrede så fluks til hovedkvarteret om, at jeg havde nogle problemer med at få oplyst, om jeg overhovedet kunne få den efterspurgte model.Meget kort efter vendte den tyske forhandler tilbage i en betydeligere mere kundevenlig udgave [Big Grin] At han havde fået hjælp fra Spanien fik jeg senere på dagen bekræftet i en mail fra Spanien.
Jeg har bestilt kikkerten i "det nye opticswarehouse". Leveringstid ca. 3 uger.Der er sparet 3000,- i forhold til en ikke pruttet pris i DK.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - wolf_skate - 09-09-2011

yes jeg var jo også i direkte kontakt med Bergara og de var faktisk meget hurtige at svare (af 2-3 omgange) med få dages response tid.

Nej mig ville/kunne de heller ikke lave custom på (selv om nederst i et hjørne på en af deres web sider der står noget om det .. men det gælde vist kun løse piper til gænge låse.---- men blank løb (uden skåret kammer) var måske mulighed som reservedel SAMMEN med fuld udstykket APex (men så skal man jo investere i to løb på en gang..øv). Løbet ser ud til at være svejset sammen med 'dimsen' til låsen..så der ikke kan laves setback til at skære nyt kammer i en stadard Apex pipe

Blaser K95 i brugt hvad kan den fåes til? (carbonskæfter fås til omkring 6-700€)- så får man også Jäger (kippblok) lås og kan sætte mer damp på (Merkel K3-4 er vist bare endu dyrere)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

yes jeg var jo også i direkte kontakt med Bergara og de var faktisk meget hurtige at svare (af 2-3 omgange) med få dages response tid.

Nej mig ville/kunne de heller ikke lave custom på (selv om nederst i et hjørne på en af deres web sider der står noget om det .. men det gælde vist kun løse piper til gænge låse.---- men blank løb (uden skåret kammer) var måske mulighed som reservedel SAMMEN med fuld udstykket APex (men så skal man jo investere i to løb på en gang..øv). Løbet ser ud til at være svejset sammen med 'dimsen' til låsen..så der ikke kan laves setback til at skære nyt kammer i en stadard Apex pipe

Blaser K95 i brugt hvad kan den fåes til? (carbonskæfter fås til omkring 6-700€)- så får man også Jäger (kippblok) lås og kan sætte mer damp på (Merkel K3-4 er vist bare endu dyrere)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Jeg har været omkring alle de gængse kiplauf på markedet- både brugte og nye.Den sorte K95 har trukket mest.Meeeeen... jeg synes, det er mange penge. Med Apexløsningen vælger jeg så at sætte lidt mere damp på sigtemidlet og det altsammen i tiltro til en gedigen kvalitet på system/ pibe.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-09-2011

[Image: DSC05030.jpg]

Har i dag modtaget en meget forbrugervenlig mail fra Tyskland på "jeg er imødekommende" tysk [Big Grin] I mailen står der, at jeg snarest vil modtage informationer om transport data [Big Grin] Jeg fyldte lige lommerne på min 2en arbejdsplads. De har trillet igennem fingrene adskellige gange. Den lille rand er ganske interessant.Jeg er udrejst fra onsdag morgen og håber på, måske, at modtage nummeret på min Apex inden, så jeg kan starte papirarbejdet op [Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-09-2011

[Image: DSC05032.jpg]

Jeg hentede i dag den lille Tell hjem fra Kr. Skov i Bording.Systemet er blevet trimmet af Erik Døssing, som er omgærdet af pæn respekt, når det gælder om at skrue på, især, ældre våben.Slagstiften er centreret og slår nu helt perfekt.
Service niveauet hos Kr. Skov har hele vejen igennem været i top!
Min jagtkammerat og jeg blev, som sædvanlig, rundbarberet af en tur rundt i udstillingen..... ska´ha´...ska´ha´..... Det er også fast rutine, at vi sammen savler over medaljebukken på væggen..., der trods alt bare er en medaljebajonet/gaffelbuk i sværelsen ølflasker [:p][:p][:p]... Jeg holdt konsumet nede på 2 ammobokse.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Kokken - 11-09-2011

Hvad er det for en base?

train hard, fight easy


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 11-09-2011

Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Hvad er det for en base?

train hard, fight easy



[Image: DSC05034.jpg]

[Big Grin] Det er en special rail by Hatting [Big Grin]. Den er lavet til dette våben.Forrest går den ned og lægger an på piben.En lidt utraditionel løsning til et gammelt fint våben som dette.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - CP - 11-09-2011

Utraditionel? Er det et nyt synonym ord for blasfemisk?[8D]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - LasseScout - 11-09-2011

Sludder Claus, det ser da friskt ud. Lidt blæret og casual, som en Jaguar med anhængertræk ikke ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 11-09-2011

[Big Grin] Jow, jow.Vi har været vandalismen igennem før.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 11-09-2011

[Image: DSC05037.jpg]

Der har ligget et halvfærdigt,nyt, forskæfte og ventet på, at den lille J.P.Sauer skulle vende hjem.Jeg har allerede et færdigt forskæfte til den, men det passer til et bagskæfte, der blev kasseret. Derfor er der ingen vej udenom. Det skal skiftes, fordi hverken farve eller åreløb passer sammen med bagskæftet.Det nye forskæfte stammer fra samme blank som det nuværende bagskæfte.
I den forbindelse har jeg ønsket at komme af med et gammelt problem med fastgørelsen af forskæftet. Det er forrest skruet fast med en lille bolt. Bolten går igennem og lander i en lille "tud" på undersiden af piben. Gevindet i tud og på bolt er/ var meget fint og godt "forgnavet" Jeg har skåret et nyt og friskt gevind i tuden. Foreløbig vil jeg bruge en messingbolt til at skrue fast med. Den bliver forsænket og er knap synlig. Jeg måtte ofre spidsen på gevindtappen for at kunne skære gevindet i bund på tuden.Metalarbejdet har været på "dybt vand" uden at drukne [Smile]
Walnut