Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 12-09-2011

[Image: DSC05038.jpg]

Jeg har været mindre tilbøjelig til at fjerne træ på forskæfte nummer to. Lidt mere gods at tage ved. Jeg holder formentlig også ved den mere lige afslutning i front. I aften sætter jeg forskæftet på med den inderste halvdel i bedding. Den resterende halvdel af piben over forskæftet er fritsvævende.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 13-09-2011

[Image: DSC05039.jpg]
[Image: DSC05040.jpg]

Her til morgen slog jeg forskæftet fri af piben. Har tidligere fremstillet et stykke træ med en not, der kan rumme piben.Man skal være varsom og forudseende, når man laver en bedding. Man kan vælge at lave den af flere omgange, så "klæbet" til piben/ systemet ikke bliver så kraftig. Der er slebet, vandbejset, efterslebet og truoilbehandlet.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 14-09-2011

[Image: DSC05045-1.jpg]

Skulle lige have lavet dette (ydmyge) portræt, inden jeg holder ferie den næste uges tid.Forskæftet skal have nogle flere gange af truoilen, inden det er færdigt.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 14-09-2011

God og vellykket ferie[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben


Walnuts skæfteværksted - Kokken - 14-09-2011

Ferie? Det har du da ikke tid til du skal da arbejde videre med den riffel så vi andre har noget at savle over :-)

train hard, fight easy


Walnuts skæfteværksted - fisker - 14-09-2011

Hej Walnut.
Det er en flot lille riffel [:p]
Men, jeg synes måske at kindpuden er lidt til store æblekinder [:I]
Ville skæftet ikke stå pænere hvis der blev taget 20mm hele vejen rundt på kindpuden. [B)] Bare en tanke.
Men altid flot skæfte Finis [:p]

Hilsen Steen


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 18-10-2011

[Image: CAM.jpg]

Efter lang tids søgen har jeg endelig en justerbar anordning inden for rækkevidde. Har lige bestilt et eksemplar i UK. Når den kommer hjem, vil den blive sat under lup og videregivet til min maskinarbejder [Big Grin] Dimsen skal integreres i et kommende CG3000 skæfte.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 27-10-2011

[Image: DSC05092.jpg]

Uha...[:o)] Det kan være lidt svært med halvgamle mænd. Den lokale foreslog ovenstående ringe til Apexen!De virker såmænd OK. De var også pænt kostbare[B)], men..... de står jo, stik mod sædvane, åbent foroven. Kan det gå an? Der er tale om WARNE scope mounts MAXIMA serien. Det vil glæde mig, hvis bare en enkelt vil stikke hovedet ind og sige lidt pænt om montagen........Bitte [Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - M@X 2.1 - 27-10-2011

De ringe der er da såmænd godt nok.........................sådan da.............

hvis man ikke kan få andet.......................... i hvert fald lidt bedre end EAW kvælerhalsbånd.....................................



Spøg til side. Efter at Warne har fået 2 skruer foroven og firkantet tværpind som rekylstop så er de ganske udmærkede.
Jeg har set dem knække, hvis de blev spændt for hårdt [xx(]

Jeg havde nogen af de første med kun 1 skrue foroven og rund tværpind. De blev skiftet til den nye model (som dine) da den kom på markedet.
Minder meget om Talley ringe.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 27-10-2011

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

De ringe der er da såmænd godt nok.........................sådan da.............

hvis man ikke kan få andet.......................... i hvert fald lidt bedre end EAW kvælerhalsbånd.....................................



Spøg til side. Efter at Warne har fået 2 skruer foroven og firkantet tværpind som rekylstop så er de ganske udmærkede.
Jeg har set dem knække, hvis de blev spændt for hårdt [xx(]

Jeg havde nogen af de første med kun 1 skrue foroven og rund tværpind. De blev skiftet til den nye model (som dine) da den kom på markedet.
Minder meget om Talley ringe.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Takker.Jeg tester videre [Big Grin]

Walnut


Walnuts skæfteværksted - Jamo - 27-10-2011

Hej Walnut!

Jeg har haft dem på flere rifler, og har aldrig oplevet problemer med dem. jeg vil sammenligne kvaliteten med Leupold PRW/QRW. Jeg har også set en kikkert monteret i deres taktiske version (3 skruer) på en 338LM og de holder ganske fint endnu... Så - no worries!

J.


Walnuts skæfteværksted - dravis - 28-10-2011

Warne er gode ringe, jeg har 2 - 3 sæt og har aldrig haft bøvl med dem...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 28-10-2011

Mange tak.Pænt anstrengende at være så bekymret, bare fordi producenterne flytter lidt rundt på samlingerne [:o)] Jeg er nu mere rolig [Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - CP - 28-10-2011

Som du også selv skriver[8D] (sandheden står altid MELLEM linierne): det ser ud af H til med ringe der er samlet i toppen. Teknisk set er det sikkert udmærket.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 28-10-2011

Holdbarheden fejler intet.

Men personligt synes jeg det ligner l[:o)]rt.
Jeg foretrækker Polles QRW[^]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 28-10-2011

Det er også min mening, at de er ret grimme!Det er ikke fordi, jeg ikke kan trives med forandring... faktisk er jeg lidt varm på Tactical med 6 huller [:I]Jeg har også problemer med, at der ikke er skodder imellem tilspændingen af den nederste og den øverste del.De ryger af igen.Bergara skriver, at det er en Picatinny rail, der sidder på Apexen.Der var pænt meget slup i de tværgående rekylstopbolte. Er det fordi Warne ikke passer optimalt til Picatinny?? Jeg har 5mm i de fræste spor på tværs.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 28-10-2011

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Det er også min mening, at de er ret grimme!Det er ikke fordi, jeg ikke kan trives med forandring... faktisk er jeg lidt varm på Tactical med 6 huller [:I]Jeg har også problemer med, at der ikke er skodder imellem tilspændingen af den nederste og den øverste del.De ryger af igen.Bergara skriver, at det er en Picatinny rail, der sidder på Apexen.Der var pænt meget slup i de tværgående rekylstopbolte. Er det fordi Warne ikke passer optimalt til Picatinny?? Jeg har 5mm i de fræste spor på tværs.
Walnut



Du skubber bare montagen helt frem i skinnen, ellers skal rekylen nok få den på plads[Big Grin] Det gælder ihvertfald mange gange på de større kalibre.

Jeg har gennem årene set mange alu baser, der var banket istykker fordi montagen ikke var skubbet frem i basen (også på 6,5 træls)

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 30-10-2011

[Image: DSC05096.jpg]

Det kan være, at jeg så kan få min nattesøvn [:o)]Disse Leupold PRW Rings 54167, Matte er mine favoritter. Skød pænt snævert hos Korsholm.3 træffere på en tier med to huller oven i hinanden.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 31-10-2011

For hulen da et lækkert sæt Walnut

"Nu helt uden irriterende gifbillede"


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 31-10-2011

Se det hjalp!

Nu ser det herre godt ud[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben