Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - CP - 10-12-2011

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin] Det er helt rigtigt, at jeg er truet! Alternativt kan jeg købe en mere i .270win og give den et passende vanøddedress[8D]
Det er viden om, at valnød, som på dette link, eksisterer. Efter min mening et af de mest hotte stykker der er at finde pt worldwide! Det har været til salg længe, og jeg er ikke uden for fare endnu! [:I]

http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auction/APViewItem.asp?ID=6324

Walnut



Alternativt kan du sælge plastikfidusen til mig efter du har bygget en ny til dig selv.
Den må jo til den tid være billig: billigt indkøbt, brugt, adskilt for nærstudie inden nybygning, skramlet rundt i europa m.m.

Ps alvorligt ment (det med salg/køb)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-12-2011

Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Big Grin] Hver gang, jeg har tilbragt tid sammen med valnød i denne grade, kommer stemmerne tilbage i mit hovede![B)]MEN JEG GØR DET IKKE! Jeg er vild med mit lille plastikgevær [:p]Det er sejt, funktionelt og holdbart. Sådan er det bare.[Smile]Det går altid over igen.
Walnut



Pas nu på, når først de små stemmer begynder at tale til en, så går det galt [Wink] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin] Det er helt rigtigt, at jeg er truet! Alternativt kan jeg købe en mere i .270win og give den et passende vanøddedress[8D]
Det er viden om, at valnød, som på dette link, eksisterer. Efter min mening et af de mest hotte stykker der er at finde pt worldwide! Det har været til salg længe, og jeg er ikke uden for fare endnu! [:I]

http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auction/APViewItem.asp?ID=6324

Walnut



Alternativt kan du sælge plastikfidusen til mig efter du har bygget en ny til dig selv.
Den må jo til den tid være billig: billigt indkøbt, brugt, adskilt for nærstudie inden nybygning, skramlet rundt i europa m.m.

Ps alvorligt ment (det med salg/køb)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



[Big Grin] Jeg ser dig ikke... jeg hører dig ikke Claus! Når jeg vender tilbage fra UK, skal den lille sorte og jeg gerne være Blodsbrødre [8D] Og så er det slut med alle tanker om adskillelse. Jeg hjælper dig gerne med at bestille/importere m.m., ifald du skal have 1 på et tidspunkt.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 15-12-2011

[Image: DSC05180.jpg]
[Image: DSC05182.jpg]

Helt ude af kontrol/ amok![:I] Det er ikke fordi, jeg ikke har skæfte at arbejde på. Det har jeg! Det startede med, at jeg fandt en lille grim giraf i katederskuffen.Jeg puttede den i lommen velvidende, at det godt kunne ende med noget håndarbejde [B)]
I dag medbragte jeg et lille stykke velegnet valnød til de sidste sløjdtimer. Samtidig med at jeg hjalp enkelte elever færdige, fik jeg tegnet og skåret giraf ud af valnødden.Helt som ventet fængede ideen kraftigt i min 5.klasse [Smile] Mange har bestilt "dyresnitning" efter jul [Big Grin] Fruen har ønsket sig den lille giraf i julegave [Smile] Så ønsker hun sig nok en girafmor næste år [Big Grin]Jeg har siddet lidt i eftermiddag og har forsøgt at ramme girafbabyudtrykket. Der er stadig en del arbejde, inden den kan erklæres gaveværdig.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - fasan - 16-12-2011

IMPONERENDE!!
Din kreativitet er godt nok stor.
JEg har holdt mig til knive, det er hvad det er blevet til, skal nok poste et par eksemplarer på et tidspunkt.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 17-12-2011

[Image: DSC05191.jpg]

Jeg har lovet at lave dette ydmyge Baikalskæfte. Materialet er bøgetræ og skæftet har affektionsværdi. Det har ført en omtumlet tilværelse og har bl.a. været i hænderne på en billedskærer, der skulle fikse netskæringen lidt op[B)] Jeg har nu fjernet hans opfriskning/ molestrering [Big Grin] og er ved at rydde op efter "noget hjælp til limning".Det hele skal bejdses sammen.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 17-12-2011

[Image: DSC05193.jpg]

Jeg er sluppet af med de to uheldige limninger og har lavet en prøvebejsning. Det samler fint og vil være meget skjult, når overfladebehandlingen er færdig. Jeg har lidt svært ved at koncentrere mig i værkstedet[B)] Jeg har lige sat rem på Bergaraen, fordi den skal på arbejde i morgen[:p].Den nye rygsæk skal også afprøves. I baggrunden kører Voiceprogrammet, hvor de skal finde den største stemme[Big Grin] Jeg er en lille smule musikalsk og har svært ved at abstrahere[Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-01-2012

[Image: DSC05206.jpg]

Mit store idol Chefen, er lige draget til Sverige for at jage uden mig[B)]Jeg er i voksenlære hos ham og er selvfølgelig ærgerlig over, at jeg ikke kan følge ham.Inden han drog af sted afleverede han en lille fin gammel 16ér Simson, som har stor affektionsværdi for ham. Vi har altid haft Simson og Sauer i vores familie, så det er kendt stof. Denne lille Simson er i meget fin stand i både piber og system. Netskæringerne er selvfølgelig fladslidte, og den havde en alvorlig skade på højre side, hvor baskule møder skæfte. Hele den sidste del af toppen var flækket af og gav et gabende kig ned til det indvendige hus.Jeg gik længere ned end skaden for at få en dobbelt så stor limflade. En velegnet stump valnød blev fundet, og jeg har limet med en "udendørs" snedkerlim efter en forlimning.Stik mod sædvane har jeg ikke tilladt en tæt samling mellem den nye stump og baskulen.Ingen kontakt mellem de to dele, når rekylen kommer smækkende. Måske er det bare pjat.Den skal være færdig til han kommer hjem om nogle dage [Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 09-01-2012

Mit store idol Chefen, er lige draget til Sverige for at jage uden mig. Jeg er i voksenlære hos ham

Poderne må lære, at man ikke kan få alt, samt være med hvergang[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-01-2012

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Mit store idol Chefen, er lige draget til Sverige for at jage uden mig. Jeg er i voksenlære hos ham

Poderne må lære, at man ikke kan få alt, samt være med hvergang[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



[Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-02-2012

[Image: DSC05288.jpg]

Size matters.......NOT!
2 stk Cutter og 2 stk Pointer Long Fine pris: 450,- Ikke større end musebæ.
Jeg har haft tiltagende problemer med holdbarheden på mine skærejern.Den væsentligste årsag har været høj grade med stor forekomst af minerallinier. Disse mineraler slider hårdt på skærene.En anden årsag er mindre tolerance overfor let slidte skær.Når man har lavet en del meter netskæring, bliver man bedre til at fornemme,om jernene skærer optimalt og "rent" Disse friske eksemplarer har iøvrigt et anderledes look.Kunne ønske mig,at der er tale om en bedre hærdning [Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-02-2012

[Image: DSC05291-1.jpg]

Kan ikke lige dy mig for at prøve, om jeg med mit ydmyge fotoudstyr kan påvise slitagen.Der kunne være en idé i at vende skæret[Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - M@X 2.1 - 10-02-2012

De kan da slibes....kan jeg se.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-02-2012

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

De kan da slibes....kan jeg se.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Interessant! Der er så det med størrelsen....men det er måske meget små afvigelser vi er ude i, når der skal slibes? Skal der slibes mellem tænderne?
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 10-02-2012

Yes.

En nøglefil burde kunne gøre jobbet.

Selv er jeg så økonomisk med kræfterne, at jeg nok ville bruge min Dremel[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 10-02-2012

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Yes.

En nøglefil burde kunne gøre jobbet.

Selv er jeg så økonomisk med kræfterne, at jeg nok ville bruge min Dremel[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



Nålefil....?[Big Grin]

Walnut


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 10-02-2012

Hej Nøddemester. Muligvis en tåbelig tanke [:I], men kunne de skær ikke hærdes, så de bedre kunne klare det intensive brug? Evt. kemisk hærdning?
Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 11-02-2012

Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Nøddemester. Muligvis en tåbelig tanke [:I], men kunne de skær ikke hærdes, så de bedre kunne klare det intensive brug? Evt. kemisk hærdning?
Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



[:o)] Hvad forstår en træmand af det ?[Big Grin]

Walnut


Walnuts skæfteværksted - Boryx - 11-02-2012

De kunne måske tænkes at være hærdet.... så hjælper en fil ikke alverden[B)].

Hvad koster sådan et bette skær??

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........


Walnuts skæfteværksted - Schönauer - 11-02-2012

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Yes.

En nøglefil burde kunne gøre jobbet.

Selv er jeg så økonomisk med kræfterne, at jeg nok ville bruge min Dremel[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



Nålefil....?[Big Grin]

Walnut



Nålefil eller Nøglefil - brug bare en der dur[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!


Walnuts skæfteværksted - rydstrøm - 01-03-2012

Walnut.

Kig du ind på http://www.nottetreimport.no/ igen.

Jeg har lige set at der er træ til salg....

Mange hilsner - Per