Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 20-12-2010

Hej Walnut - den anmeldelse på stikket vil jeg også gerne læse.[Wink]

Og så lige en ønske om en glædelig jul til alle på forum! [Smile]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - WSM - 20-12-2010

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, med genskin og det hele!!
Hvad er brændværdien i forhold til bøgetræ?[B)]

SS



Hej WSM.
Nu ved jeg ikke helt, hvad der ligger dine kommentarer. Måske du er en af de her gudsforladte plastikfreaks ? [Big Grin] Det kan næppe betale sig at tænke brændværdi i denne grade. Du kan få 2,4 tons træbriketter for den pris, som dette stykke valnød har kostet [Big Grin]
Walnut



Ja jeg havde mine bange anelser!![:0] Skal man da være troende for at kunne eje sådan en kæp?
Spøg til side. Flot håndværk, men at kalde alt kunststof for plastik........ bob bob bob!!

SS


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 21-12-2010

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, med genskin og det hele!!
Hvad er brændværdien i forhold til bøgetræ?[B)]

SS



Hej WSM.
Nu ved jeg ikke helt, hvad der ligger dine kommentarer. Måske du er en af de her gudsforladte plastikfreaks ? [Big Grin] Det kan næppe betale sig at tænke brændværdi i denne grade. Du kan få 2,4 tons træbriketter for den pris, som dette stykke valnød har kostet [Big Grin]
Walnut



Ja jeg havde mine bange anelser!![:0] Skal man da være troende for at kunne eje sådan en kæp?
Spøg til side. Flot håndværk, men at kalde alt kunststof for plastik........ bob bob bob!!

SS



Der er ikke religion i min valnød. Faktisk synes jeg, at kunststof i forbindelse med våben er et fantastisk materiale. Super funktionelt og ind imellem også smukt på sin egen måde. Nu vil jeg ikke have mit værksted griset til, men den "unævnelige" [8D] riffel klæder sig, i nogle udgaver, flot i kunststof.Det er der også andre våben, der gør.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - WSM - 21-12-2010

Jamen så er vi jo enige!!!
Nogle samler på glansbilleder, andre på postkort![Big Grin]

SS


Walnuts skæfteværksted - Kima - 21-12-2010

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by WSM

Ja, med genskin og det hele!!
Hvad er brændværdien i forhold til bøgetræ?[B)]

SS



Hej WSM.
Nu ved jeg ikke helt, hvad der ligger dine kommentarer. Måske du er en af de her gudsforladte plastikfreaks ? [Big Grin] Det kan næppe betale sig at tænke brændværdi i denne grade. Du kan få 2,4 tons træbriketter for den pris, som dette stykke valnød har kostet [Big Grin]
Walnut



Nu fiser der så mange guder rundt i Valhalla at de ikke er til at hitte rede i[:I], så gudsforladt er jeg ikke[^], men jeg er nok rimelig på linie med WSM, altså det er pænt arbejde med en god NIF, men da jeg går mere ind for funktionalitet end for udseende pøser jeg glad og gerne en gang sort bejdse, efterfulgt af en mørk olie på et lyst eller skinnende skæfte [Big Grin].
Det skyldes muligvis at jeg er en fattigrøv med flere interesser, men jeg ville nok til enhver tid vælge de 2.4 tons brænde[B)]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Walnuts skæfteværksted - hatting - 21-12-2010

Kima citat:
men da jeg går mere ind for funktionalitet end for udseende pøser jeg glad og gerne en gang sort bejdse, efterfulgt af en mørk olie på et lyst eller skinnende skæfte [Big Grin].
Det skyldes muligvis at jeg er en fattigrøv med flere interesser,


ja eller også får du malet du dine børns våben i KIMACAMMO [Big Grin]
[Image: Hele_camo-1.jpg]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk


Walnuts skæfteværksted - Kima - 21-12-2010

Citat:quote:

Originally posted by hatting

Kima citat:
men da jeg går mere ind for funktionalitet end for udseende pøser jeg glad og gerne en gang sort bejdse, efterfulgt af en mørk olie på et lyst eller skinnende skæfte [Big Grin].
Det skyldes muligvis at jeg er en fattigrøv med flere interesser,


ja eller også får du malet du dine børns våben i KIMACAMMO [Big Grin]
[Image: Hele_camo-1.jpg]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk



Nja, det er jo rart at kunne kende forskel på knægtens og mine egne[Wink], det var jo træls at snuppe en af hans i farten[8D]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 26-12-2010

[Image: DSC04285.jpg]

Det blev til en lille tur til sløjdsalen i dag. Jeg fik lavet et stykke bøffelhorn, der skal bruges til en bagkappe til Alfred. Samtidig fik jeg taget hul på et andet hængeparti. At lave en plade til de mindste 2års tænder nogen orne har båret på den svenske østkyst [Big Grin] Pladerne hos den lokale var for kedelige, og selv den mindste model var for stor.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 30-12-2010

[Image: IMG_1907.jpg]

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp/ gode råd om monteringen af tænderne på den færdige plade. Jeg har placeret dem i en stilling, jeg mener er tæt på den rigtige. Jeg ved, at nogle limer dem på med silicone. Jeg er også i tvivl om, hvordan jeg skal bøje egebladet omkring samlingerne. Lægger man dem helt ind til tænderne mister de noget af det rigtige blads "natur"?


Walnuts skæfteværksted - rkn - 30-12-2010

Flot spækbræt du har lavet, det egeløv sidder da fint[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 30-12-2010

Citat:quote:

Originally posted by rkn

Flot spækbræt du har lavet, det egeløv sidder da fint[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]



[Smile] Tak
Det er da dejligt, at der er én, der synes, at det ikke er så tosset [Big Grin]. Jeg prøver at lime med silicone og retter lidt på egeløvet.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 30-12-2010

[Image: DSC04287.jpg]

Monteringen foregår af 2 omgange. Der er limet med den viste silicone, og tænderne har fat i hinanden. De var ikke helt fyldt til randen med parafin, hvilket gav mulighed for at forbinde dem med silicone i enderne. Efterfølgende blev der fuget lidt. Når siliconen er hærdet, og konstruktionen er stabil, giver det gode muligheder for at bruge tænderne til at forme egeløvet med.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 30-12-2010

[Image: DSC04292.jpg]

Færdigt arbejde [Smile] Nu hænger han i værkstedet. Han skulle ikke hænge alene, og der var lige en fri plads under hjorten fra sidste år. Det lille montageprojekt kan varmt anbefales.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 07-01-2011

[Image: DSC04304.jpg]

[Smile] Postmand Per var forbi! Nye cuttere samt andre smådele.Jeg bruger ikke de medsendte rørnitter til at fæstne skærehovederne med. Det kræver en lille specialdims, som jeg ikke gider investere i. Jeg har fundet frem til, at der findes en dykker, der er velegnet til formålet. Når jeg har sat dykkeren igennem skærehoved og holder, klipper jeg den af helt inde ved skærehovedet."Stumpen får et lille hammerslag med en lille ambolt som rygstød. Det fungerer fint.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 17-01-2011

[Image: DSC04324.jpg]

Jeg har lige fået en lykkelig afslutning på et mareridt, der har strakt sig over et par dage [Smile] Løsdelene til Alfreds forskæfte har ligget i en lille plastikpose i en bakke på arbejdsbordet. Da jeg forleden ville samle forskæftet, manglede den lille særdeles specielle bolt, der ses midt i graveringen foran [B)] Indvendig er den filet til, så udløserstangen kan arbejde, selv om bolthovedet sidder i røret. Jeg har så fortrængt problemet til i dag, hvor jeg bevæbnet med en kraftig magnet fra fysiklokalet tog fat på værkstedsstøvsugerens interessante indhold. Jeg fandt flere interessante ting [8)] bl.a. et lille kostbart bordervex skærehovede til netskæringsafdelingen! Desværre fandt jeg ikke bolten. Jeg gjorde så forberedelser til selv at lave en ny bolt. Da jeg for syttende gang havde fat i selve den store metalkonstruktion til forskæftet, trillede den lille bolt ud af røret [Big Grin] Den er magnetisk og havde slået sig ned inden i røret. Dælme en lykkelig genforening [Smile]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 20-01-2011

[Image: DSC04328.jpg]

Jeg har brug for at aflaste venstrehånden, der , under netskæring, har rollen som "holder" af emnet, der netskæres i.. Det er pænt anstrengende at fastholde stabilt over længere tid. Jeg har lavet forskellige "stop", der hurtigt kan flyttes til nye optimale skærevinkler. Min barclamp fungerer fint som holder af stoppet, men den fylder enten over eller under bordet. Jeg har en plan om at etablere det blå scangrip i området på bordet, hvor jeg netskærer. Der er masser af udviklingsmuligheder på formerne af disse "lavteknologistop". Disse stop aflaster og stabiliserer overordentligt meget, og så er de dælme billige [Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 24-01-2011

[Image: DSC04347.jpg]
[Image: DSC04349.jpg]
[Image: DSC04348.jpg]

I dag ankom mit nye skruestik fra Midwaydanmark. Det er stort og virker solidt. Som det fremgår af billederne kan der,let og uden værktøj, skiftes mellem vertikale og horisontale kæber. Kæberne kan drejes 360 grader rundt på trekantfoden. Når man spænder kæberne til om emnet, låses drejefunktionen. Forarbejdningen er OK, men kanterne bør, efter min mening, dæmpes. De er meget skarpe.Fint, at der med huller er forberedt, at man kan montere forskellige foringer i kæberne. Max. spændebredde er 12,5cm.
De enkelte spændeflader måler 5,5 X 9cm.
Nu skal jeg have fundet ud af en permanent holdeplads til det på bordet. Det skal anbringes, så det stadig er muligt at sidde og netskære, og det skal være muligt at bruge min store GunVise,der kan snubbe et helt våben. Alternativt kan stikket anbringes på en solid plade, der så kan monteres på bordet og fjernes igen efter brug.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 25-01-2011

Hej Walnut,

Lækker stik, du der har fået.[:p]

Jeg tror, at jeg ville blive træt af både at have den siddende fastmonteret i bordet og at have den på en plade (som jo så også skal fastgøres på een eller anden nem måde, hver gang den skal i brug).

Kunne man evt. bore huller i bordet (det er du jo alligevel ikke utilbøjelig til [Smile]) og så bruge en snap-montering med tre bolte, hvor møtrikkerne spændes på samme måde som på akslen på et hjul til en proff. racercykel (med hurtigskift af hjul)? Bare en ide. [:I]

Mht. til dine stop i indlægget ovenover: Rigtig godt påfund. Måske var det en ide at fore dem med læder - så undgår du risikoen for at få trykskader eller ridser i f.eks. forenden af et smalt forskæfte? Bare endnu en ide. [:I]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 25-01-2011

Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Walnut,

Lækker stik, du der har fået.[:p]

Jeg tror, at jeg ville blive træt af både at have den siddende fastmonteret i bordet og at have den på en plade (som jo så også skal fastgøres på een eller anden nem måde, hver gang den skal i brug).

Kunne man evt. bore huller i bordet (det er du jo alligevel ikke utilbøjelig til [Smile]) og så bruge en snap-montering med tre bolte, hvor møtrikkerne spændes på samme måde som på akslen på et hjul til en proff. racercykel (med hurtigskift af hjul)? Bare en ide. [:I]

Mht. til dine stop i indlægget ovenover: Rigtig godt påfund. Måske var det en ide at fore dem med læder - så undgår du risikoen for at få trykskader eller ridser i f.eks. forenden af et smalt forskæfte? Bare endnu en ide. [:I]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



Hej Club338.
Gode forslag [Smile] Jeg har tænkt på en snaplåsning til stikket men har ikke lige tænkt på cyklerne [Big Grin] Der må gerne bores huller i mit bord. Det er jo ikke en valnøddeplade [Big Grin] Selvfølgelig skal lavteknologistoppene beklædes. På mine små kiler plejer jeg at klæbe skind på med dobbeltklæb.
Jeg fik en masse skæftearbejde fra hånden i weekenden, så nu har jeg kun return off the Grey Wolf Vol.2 i hovedet [Big Grin] Den skal beddes om med den nye pibe på. Jeg vil også se, om jeg kan få puslet stikket på plads i løbet af ugen. Der ligger også en ulvefod på arbejdsbordet, som skal inspirere til noget custom på den grå.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 25-01-2011

Så skal du da have en ulveklo som aftrækker [Big Grin]
Omgivet af en valnøddebøjle! [Big Grin][Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)