Våbenteknisk Forum - VTF
Walnuts skæfteværksted - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Walnuts skæfteværksted (/showthread.php?tid=15549)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24


Walnuts skæfteværksted - fqvist - 08-02-2011

Hører du osse stemmer i dit hoved???? Spøg til side!

Kære Walnut.
Din side om dit skæfteværksted er det første der bliver kigget til hver dag på VTF.
Dit arbejde er både flot og til stor inspiration for mange og det er meget tydeligt at du evner i en stor grad at lære fra dig og ikke er bleg for at møde mennesker og udfordringer.
Håber at disse ord kan få dig til at fortsætte med at dele dit flotte håndværk med os andre.

Hilsen Qvistgaard.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 08-02-2011

Jeg er fuldstændig enig med fqvist og de øvrige!
Walnut, du fortsætter bare - du har slet ikke noget valg! [Big Grin]

For som du selv skriver, så har tråden (for længst) fået sit eget liv. ... Og det er som det skal være. [Smile]

Mange tak for de gode og lærerige indlæg hidtil.

Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-02-2011

Takker [Smile] Og det er rigeligt. Jeg er faktisk igennem den fase, hvor man bliver meget beruset af ros.Jeg er,nu, mere optaget af udvikling,og her kan sparring med dette ærede forum være af stor betydning.Da jeg gennemgik sløjdlæreruddannelsen på seminariet tilbragt jeg, sammen med andre sløjdstuderende, meget tid i sløjdlokalet udenfor undervisningstiden. Dette udviklende samvær sluttede brat, da jeg fik job på skolen. Vi haster allesammen hjem efter arbejdstidens ophør eller sidder i møder. Vi kunne selvfølgelig have forpligtet hinanden på noget fagligt samvær,men det skete/ sker ikke.
Skæfteriet er for specielt til, at jeg kan trække på kollegaerne, men de er meget interesserede og nysgerrige.
Jeg håber, at I skriger højt og inderligt, hvis der er noget, vi skal sætte fokus på i værkstedet.
Walnut
[Smile]
Der er meget glad fordi han har modtaget at stykke papir, der dokumenterer, at Hatting mener det alvorligt, når han siger, at han sætter en anden pibe på Den Grå Ulv [Big Grin] OOOOOOh! lad det gungre og skælve i de svenske skove [Big Grin]


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 08-02-2011

Jamen lille Walle dog.. Det er helt normalt at man har behov for at blive bekræftet :o)

Kan kun sige, at Våbenværkstedet og er det første jeg tjekker, så fortsæt for søren da.

[Image: chasse015.gif]


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 08-02-2011

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Jamen lille Walle dog.. Det er helt normalt at man har behov for at blive bekræftet :o)

Kan kun sige, at Våbenværkstedet og er det første jeg tjekker, så fortsæt for søren da.

[Image: chasse015.gif]



[Big Grin] Jeg tilgiver dig den første uartige "klappen på mit hovede", fordi du skriver, at du kommer fast herinde. Gør det ikke igen! Vi lavstammede sønderjyder hader det [Big Grin]Og få så skruet lidt ned for skydelysten hos ham den tweedklædte [Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 09-02-2011

Det er min visuelle "Kaste til skulderen træner"[Smile]

Kan godt se han fylder lidt rigeligt, men har skaleret ham ned i photobucket, men så bevæger han sig ikke mere den stakkel.

Så jeg må ned på alle 4 i stedet.

[Image: chasse009.gif]


Walnuts skæfteværksted - Morbech - 09-02-2011

Nej bliv for guds skyld ved... Er ikke halvt færdig med mit første projekt endne, og uden denne og dine andre tråde var jeg da helt "lost" :-)


Walnuts skæfteværksted - Finn - 09-02-2011

Kære Walnut!

Til dine stemmer i hovedet [Big Grin]:
Også for en ikke ”snitter”, som undertegnede uden de evner, er det meget spændende at følge dit ”snitteri”, som jeg beundrer meget!

Men jeg har jo også været til snitterkaffe i værkstedet. Det løste et problem for mig. Gav også lidt tiltrængt luft i våbenskabet, og gav også ”snitteren himself” noget til at slappe af med i ”hviledagen".

Det gav mig også stof til en historie i vort lokale jagtblad:
http://www.askovmalt-jagt.dk/bladet/2011/vaaben_historie.html

Mvh. Finn


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-02-2011

Citat:quote:

Originally posted by Finn

Kære Walnut!

Til dine stemmer i hovedet [Big Grin]:
Også for en ikke ”snitter”, som undertegnede uden de evner, er det meget spændende at følge dit ”snitteri”, som jeg beundrer meget!

Men jeg har jo også været til snitterkaffe i værkstedet. Det løste et problem for mig. Gav også lidt tiltrængt luft i våbenskabet, og gav også ”snitteren himself” noget til at slappe af med i ”hviledagen".

Det gav mig også stof til en historie i vort lokale jagtblad:
http://www.askovmalt-jagt.dk/bladet/2011/vaaben_historie.html

Mvh. Finn



[Smile] Tak skal du ha´, for en fin historie om en blæret riffel [8D] Det var ren fornøjelse at flytte rundt på de to skæfter. Stadig en gåde for mig, at det store værksted ikke løste opgaven for dig i første omgang.Der var visse steder lidt for meget træ, som let lod sig fjerne med fræseren. Der skulle måles lidt og bores et par huller. Det var såmænd det. Jeg er snart klar til at dyste noget minihjortebane med din blærede model [Big Grin] Jeg har så ikke noget blæret skæfte at møde op med....... endnu [8D]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Vilsgaard - 09-02-2011

Sikke dog en rørende historie, den 22ér kan Walle da kun behandle med respekt er jeg sikker på :o) Og sikke da nogle flotte udskæringer!

[Image: chasse009.gif]


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 09-02-2011

Den er, fra start, opgraderet til at have status: Fastboende! Det er faktisk godt gået af sådan en lille "pipskyder", som er kommet tilløbende. Den har en historie, som jeg en dag vil skrive færdig med en customskæftning.Jeg har valnødden liggende. Jeg skal lige have et passende hul i kalenderen, og det er svært pt.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 14-02-2011

[Image: DSC04403.jpg]

Jeg er i færd med at rydde op i projekter. I den forbindelse prøver jeg også at få overblik over tilstedeværende materialer. De ting,der er tænkt til ende, bliver skåret groft ud, bl.a. for at reducere træet i størrelse.I dag var jeg på skolen, og jeg havde den blank med, hvor skæftet til min nyerhvervede Brno .22 mod.2 skal tages. Oprindeligt blev stykket blot indkøbt, fordi jeg ikke kunne stå for de 6-7 forskellige farver, der er i det. Jeg tror, at det er Claro og stykket var faktisk, størrelsesmæssigt, i underkanten til et "voksent" skæfte. Det er helt optimalt til dette projekt, og der var så megen flade til stede, at jeg kunne flytte rundt på skæfteprofilen, indtil jeg syntes, at åreforløbet faldt rigtigt. Det grove skæfte bliver nu lagt på lager. Der er ikke pt. tid til den slags pjatteri [Big Grin]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 14-02-2011

[Image: DSC04404.jpg]

Jeg kan se i resterne af opskæringen af Brno skæftet, at jeg bliver nødt til at lave en kniv igen. Det passer mig egentligt fint, da jeg igennem længere tid har haft lyst til en ny kniv at brække dyrene med.Jeg har en lille kniv til at åbne med og bruger så en større kniv til at gøre færdig med. Jeg vil lave en mindre fuldtangekniv. Kan nogle af knivfolkene herinde hjælpe med nogle HOTTE og opdaterede modeller i noget fornuftigt stål?? Læg gerne billeder ind.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - THORLAK - 14-02-2011

http://www.texasknife.com/vcom/index.php
Husk af få det sendt med fedex.

Hvorfor tage så langt:http://www.thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=4017

God fornøjelse, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Walnuts skæfteværksted - Kokken - 14-02-2011

http://www.linaa.dk/shop/damask-fuldtangklinge-4959p.html
Har ikke selv handlet med dem, men syntes da de har et par enkelte klinger der ser ok ud. Kvaliteten kan jeg dog ikke svare for.

Kokken

ps, har du træ i overskud i små stykker, aftager jeg det gerne, da jeg prøver at samle ind til at prøve at lave en "laminat" kniv med så mange forskellige træsorter som muligt.


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 14-02-2011

[Image: CBwh4wmkKGrHqEOKpwE0VGyVYmBNI5BVvTHg_121.jpg]

Har surfet lidt rundt på fuldtangeklinger men faldt først til ro, da jeg ramte denne Puma Tech. 420 stål. Klingelængde 12 cm og totallængde 23 cm. Det er lige op til min grænse.Jeg synes, at der er en fin ro over designet, uden at den er kedelig Den er så færdig lavet. Det gør ikke noget. Jeg flår skallerne af den, sætter nye på og erstatter nitterne med møtrik/ skruesæt, så jeg kan skifte skallerne efter behov.Jeg slipper så for at nitte og bearbejde afslutningerne i begge ender mod skæfteskallerne [:I]
Walnut


Walnuts skæfteværksted - Club338 - 14-02-2011

Hej Walnut. Sidder her og savler over det øverste af de to skæfter på billedet til 22'eren. Jeg kan rigtig godt lide den mørke dybe lød og den lækre silkematte overflade. [:p] God fornøjelse med projektet!

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 14-02-2011

Citat:quote:

Originally posted by Club338

Hej Walnut. Sidder her og savler over det øverste af de to skæfter på billedet til 22'eren. Jeg kan rigtig godt lide den mørke dybe lød og den lækre silkematte overflade. [:p] God fornøjelse med projektet!

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



Hej Club 338
Det er faktisk et ganske fint CZ 452 skæfte. Der er stort set ingen mineralstriber i træet. Det kompenserer man fint for med en gang mørk farve i lakken. Det er rigtig, at den har en fin silkemat glans.
Walnut


Walnuts skæfteværksted - CP - 15-02-2011

Hej Walnut

Er det oprindelige skæfte til Brno'en til salg?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Walnuts skæfteværksted - Walnut - 15-02-2011

Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hej Walnut

Er det oprindelige skæfte til Brno'en til salg?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Nej [Big Grin]
Walnut