340 weatherby Genladning - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Genladning (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Genladning (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=30) +--- Tråd: 340 weatherby Genladning (/showthread.php?tid=20393) |
340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 17-10-2012 Er igang med at forbere ladningen af min 340 wby(cal.338) med en Barnes TTSX kugle på 225 grain. Da jeg ikke umiddelbart kan finde brugbare ladedata spør jeg her. Kan man i de der ladeprogrammer(Quick Load) få et hint om hvad der optimalt brug af krudt. Har adgang til Norma MRP og Withavouri N165. ???? Claus the Dane 340 weatherby Genladning - Explorer - 17-10-2012 Citat:quote: Jow jow [] Beregnet ud fra max tryk og alt der er over 105 % fyldning er barberet fra COL= 93,35 mm / "3.675 Volume= 100 vand Pibelængde= 63 cm grain ********** fill (%) ********** vel (m/s) ********** Pmax (MPa) ********** forbr (%) ********** t (ms) ********** Pmuz (MPa) ********** Typ 84,5853 ********** 104,0000 ********** 923,7751 ********** 440,0000 ********** 99,8748 ********** 1,1616 ********** 95,3772 ********** Norma MRP 83,4435 ********** 105,0000 ********** 914,7852 ********** 440,0000 ********** 98,3655 ********** 1,1517 ********** 93,9738 ********** IMR 7828 SSC 79,0800 ********** 102,0000 ********** 899,3404 ********** 440,0000 ********** 99,0985 ********** 1,1590 ********** 87,8907 ********** ADI AR 2209 79,9472 ********** 103,0000 ********** 898,7135 ********** 440,0000 ********** 99,1451 ********** 1,1672 ********** 88,5903 ********** Alliant Reloder-19 78,9270 ********** 95,0000 ********** 897,4973 ********** 440,0000 ********** 99,9884 ********** 1,1733 ********** 85,4888 ********** Ramshot Hunter 75,7965 ********** 98,0000 ********** 897,3892 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1661 ********** 83,6006 ********** Hodgdon H4350 80,5173 ********** 104,0000 ********** 896,5866 ********** 440,0000 ********** 99,1206 ********** 1,1679 ********** 88,0396 ********** Bofors RP14 ~approximation 76,3519 ********** 93,0000 ********** 896,3620 ********** 440,0000 ********** 99,8409 ********** 1,1754 ********** 85,3106 ********** Winchester 760 77,3260 ********** 100,0000 ********** 894,0333 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1817 ********** 78,8085 ********** Somchem S365 78,2784 ********** 101,0000 ********** 890,8801 ********** 440,0000 ********** 98,9677 ********** 1,1691 ********** 85,9488 ********** Bofors RP4 ~approximation 78,2784 ********** 101,0000 ********** 890,8801 ********** 440,0000 ********** 98,9677 ********** 1,1691 ********** 85,9488 ********** Raufoss RA4 78,2784 ********** 98,0000 ********** 890,8801 ********** 440,0000 ********** 98,9677 ********** 1,1691 ********** 85,9488 ********** Norma 204 75,4906 ********** 95,0000 ********** 890,7369 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1851 ********** 82,2086 ********** Vihtavuori N550 75,2254 ********** 98,0000 ********** 890,5756 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1808 ********** 81,0622 ********** Norma URP 82,4671 ********** 105,0000 ********** 890,5479 ********** 440,0000 ********** 97,1573 ********** 1,1638 ********** 88,0586 ********** Hodgdon H4831 SC 75,2481 ********** 98,0000 ********** 890,4993 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1808 ********** 81,0439 ********** Bofors RP19 ~approximation 75,3052 ********** 101,0000 ********** 888,6127 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1977 ********** 80,5918 ********** Accurate 4350 80,9132 ********** 103,0000 ********** 887,1012 ********** 440,0000 ********** 99,5965 ********** 1,1875 ********** 84,6568 ********** Somchem S385 76,4073 ********** 103,0000 ********** 886,3792 ********** 440,0000 ********** 98,4956 ********** 1,1729 ********** 84,7855 ********** IMR 4350 77,4237 ********** 101,0000 ********** 885,9620 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1956 ********** 81,3663 ********** Lovex S070 73,3197 ********** 94,0000 ********** 883,9168 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1804 ********** 77,8669 ********** Ramshot BigGame 73,4326 ********** 92,0000 ********** 883,5657 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1805 ********** 77,7788 ********** SNPE Vectan SP 11 77,8079 ********** 102,0000 ********** 881,3525 ********** 440,0000 ********** 98,2478 ********** 1,1725 ********** 83,6973 ********** Rottweil R904 67,8366 ********** 90,0000 ********** 878,1994 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1667 ********** 72,5084 ********** IMR 4895 71,7976 ********** 91,0000 ********** 877,1939 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1910 ********** 77,7872 ********** Hodgdon H380 69,6582 ********** 91,0000 ********** 873,0398 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1742 ********** 73,6261 ********** IMR 4320 72,7779 ********** 96,0000 ********** 872,8591 ********** 440,0000 ********** 99,5906 ********** 1,1865 ********** 79,3332 ********** Rottweil R907 71,1536 ********** 91,0000 ********** 872,7472 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,2033 ********** 74,5863 ********** Norma 203 old 72,8324 ********** 93,0000 ********** 872,6615 ********** 440,0000 ********** 99,5889 ********** 1,1865 ********** 79,2882 ********** IMR 4007 SSC 71,2020 ********** 96,0000 ********** 871,2414 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,2031 ********** 73,9399 ********** Rottweil R903 70,6323 ********** 93,0000 ********** 870,4891 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1966 ********** 74,1210 ********** Somchem S355 69,2387 ********** 92,0000 ********** 868,6726 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1780 ********** 73,8627 ********** Hodgdon VARGET 69,2387 ********** 92,0000 ********** 868,6726 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1780 ********** 73,8627 ********** ADI AR 2208 67,9411 ********** 93,0000 ********** 865,4873 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1835 ********** 72,1113 ********** IMR 4064 68,8866 ********** 92,0000 ********** 861,5720 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1834 ********** 69,7087 ********** Hodgdon H4895 71,7238 ********** 91,0000 ********** 858,8458 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1899 ********** 72,4875 ********** Vihtavuori N540 75,0673 ********** 94,0000 ********** 858,2752 ********** 440,0000 ********** 99,4783 ********** 1,1909 ********** 75,2129 ********** Accurate 2700 68,3039 ********** 94,0000 ********** 857,7316 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,2269 ********** 69,2933 ********** Accurate 4064 71,1003 ********** 97,0000 ********** 854,9115 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1979 ********** 69,1211 ********** Vihtavuori N150 67,6556 ********** 91,0000 ********** 846,8350 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,1983 ********** 65,7841 ********** Vihtavuori N140 66,2928 ********** 94,0000 ********** 842,4332 ********** 440,0000 ********** 100,0000 ********** 1,2097 ********** 63,7985 ********** Vihtavuori N135 MVH Bjarne 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 17-10-2012 Det var mange tal[] kan det koges ned til 84,5853 grain Norma MRP Claus the Dane 340 weatherby Genladning - Explorer - 17-10-2012 Jo du må ha dig en mere præcis vægt [] Qload kører også med 4 decimaler til gram, tror det er der den har det fra MVH Bjarne 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 18-10-2012 Hmmm har tidligere ladet nogle Nosler partition i 250 grain, de fik 88 grain MRP i røven, så godt 84 grain til en 225 grains kugle lyder ikke af meget. Claus the Dane 340 weatherby Genladning - rkn - 18-10-2012 Så må du gøre som jeg plejer med the big eight. tester ladninger indtil at der kommer mærker på hylster bunden, også bakker man lige et grain eller 2 ned.....[] He He " Lange tunge kugler " [IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG] 340 weatherby Genladning - Explorer - 18-10-2012 I nedenstående tråd er der en guide til at finde max tryk ved at måle om hylsterbunden udvider sig, men det er nogenlunde på samme tid at bundstykket begynder at lave rivninger i hylsterbunden omkring fænghætte når man åbner riflen efter skud (dog ikke tilfældet på en rettrækker) http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=22171 MVH Bjarne 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 18-10-2012 Tak for hjælpen. Skriver hvad jeg ender med at bruge af ladning. Venter på kuglerne er i hus så jeg kan komme igang. Claus the Dane 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 10-11-2012 Så er kuglerne i hus. 2 testladninger er klar til test imorgen på Hjortebanen Langeland. 1. 88 grain MRP 2. 89 Grain MRP Det blir spændene[8D][] Claus the Dane 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 11-11-2012 Så er testen gennemført. Begge ladninger gav relativt gode grupper, på omkring en femkrone Har valgt at lade med 89 grain MRP. Nu mangler jeg bare at få finkneppet skydningen og målt den helt præcise gruppe og hastigheden målt med en kronograf. Claus the Dane 340 weatherby Genladning - D93 - 11-11-2012 Når nu de to ladninger giver ens grupper - hvorfor så vælge den hotteste? Bare fordi du kan[:I] - eller fordi det rimmer bedst på Weatherby? Personligt ville jeg da tage den lave!: 1) du får ingen trykproblemer ej hellere i ekstremt varmt vejr. 2) du får alt andet lige længere hylster levetid. 3) jeg tvivler på at du nogensinde kommer til at savne de 5- 15m/s som det sidste grain giver[]. Blot mine betragtninger, som du kan tage eller lade være. D93 340 weatherby Genladning - Claus the Dane 2.0 - 11-11-2012 D93 du har uden tvivl ret. Nu er det bare sådan at Autister ikke forstår saglige argumenter, og med en Weatherby hjerneskade, der er kronisk kan man ikke vælge at gå ned i ladning kun op[8D][] Claus the Dane |