Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-III versus Zeiss conquest
#1
Hejsan,

Er ved at bestille et par kikkerter over nettet fra USA.

Tänker på at köbe en - to kikkerter til alm brug ved dagslys, og man kan få nok så mange ok kikkerter til ca 400USD[Big Grin]

F.eks. Zeiss Conquest 1.8-5.5x38 eller Leupold 2.5-8x36 VX-III.

En af ovenstående passer nok glimrende på den 222/223'er jeg ikke har köbt endnu[:p]

Nogen der har stärkere preferencer for den ene eller anden?

Har i forvejen Zeiss kikkerter, men er også åben for at pröve noget andet[Smile]

Mvh, Tore
Svar
#2
Jeg er rigtig glad for de Leupold kikkerter jeg har. Faktisk foretrækker jeg dem fremfor den Zeiss (MC-tror jeg den hedder) jeg også har. Man skal dog være opmærksom på at øjenafstanden ændres når man ændre på forstørrelsen på en Leupold. Det er der nogen der ikke kan lide og andre (som jeg) synes at det fungerer fint
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Her er lidt at læse om de forskellige kikkerter...

http://www.6mmbr.com/optics.html

Conquesten fik den bedste kritik...[8D]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Yeti: Hvor meget ändres öjenafstanden? Snakker vi om et par mm eller cm? Hvis mere end et par mm, tror jeg det bliver Zeiss igen.

Dr. Strangelove: interessant läsning, men testen sammenligner kikkerter med stor forstörrelse, ikke generelt? Desuden giver de Nightforce kikkerter den höjeste karakter...

På den anden side koster kikkerterne kun ca 2000kr / stk, så jeg kan jo bare köbe en af hver og sammenligne[Wink][:p]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)