Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Finnwolf
#21
Citat:quote:

Originally posted by Søren
Har du fået fat i et sigtemiddel?



endnu ikke, men der arbejdes på det [Smile] .

Den kikkert der er på nu er 2½x32 med sigte 1 i en lav montage (hvorfor den tidligere ejer har valgt at fjerne bagsigtet). Jeg regner med også at kunne montere en kikkert, 2,5-10x50 med duplex sigte, i en høj Weawer See-thru montage. Udfordringen er bare at baserne ikke har samme bredde.

osterwald
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald"Forgyldt aftrækker og facetslibning" lyder som en af de allerseneste producerede - den må være i flot stand (?) Tillykke med købet.

Den ser sådan ud.[Image: savage99f1yw.jpg]

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#23
Hej Søren,

tillykke med den flotte riffel. Når du kommer dertil, så lad os høre hvordan den fungere i praksis.

osterwald
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald

Hej Søren,

tillykke med den flotte riffel. Når du kommer dertil, så lad os høre hvordan den fungere i praksis.

osterwald


I følge min hjemmelader laver den 3-skudsgrupper på 100 m. på 3 cm. med en 13 grams Oryx.
Hvor langt er du kommet med din?

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#25
Jeg var på banen sidste tirsdag for at skyde kikkerten ind efter rensningen.

Med billig 150gr American Eagle var min sidste (langsomme) 3-skudsgruppe på 1x6 cm (bredde x højde). Hastigheden svingede mellem 850 og 880 m/s. Det var med sigte 1 (T-bjælker) i 2½x.

Jeg må naturligvis undersøge det nærmere. Selv om det jo kan være tilfældigt tager jeg umiddelbart bredden af skudgruppen som indikation på skytten ([^]) og højden som udtryk for ammunitionskvaliteten. Belært af en anden riffel ved jeg at pibesvingningerne kan være dramatiske og træfpunktet flytte mange cm i højden indenfor 30 m/s.

Fritstående på riffelprøveskiven skød jeg (naturligvis?) 7-10 cm under, men 10-20 cm til venstre. Jeg målte ikke spredningen [:I] - piben var jo blevet lidt varm ...

Kikkerten er naturligvis ikke optimal til skydning ved bænken og iøvrigt er piben nærmest limet til skæftet og overhoved ikke fritsvingende (20! cm slidmærker på langs af piben) - men det kan der jo gøres noget ved.

Alt i alt er jeg meget tilfreds med riflens potentiale og har store forhåbninger. Jeg er bange for at det kan bliver den sidste riffel som jeg kommer til at skille mig af med. Jeg tror også at jeg beholder kikkerten på - der er original Sako montage.

osterwald
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Osterwald

Kikkerten er naturligvis ikke optimal til skydning ved bænken og iøvrigt er piben nærmest limet til skæftet og overhoved ikke fritsvingende (20! cm slidmærker på langs af piben) - men det kan der jo gøres noget ved.

Da jeg købte min riffel fik jeg en snak med ekspedienten, som fortalte, at på Finnwolfen var piben kun understøttet af to punkter på skæftet (forhøjninger i skæftematerialet). Hvis det er rigtigt, lyder det lidt mærkeligt, at der skulle være 20 cm. lange slidmærker.

Mvh.........Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)