Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skævt forskæfte
#1
Hej alle...

Efter at være kommet hjem fra jagt ser jeg til min fortvivlse, at metallet på forskæftet på min Browning 425 (det der går mod baskylen)er blevet skævt - se nedenfor. Jeg ved ikke, hvordan det er sket. Jeg tror måske, at forskæftet har været tabt under min sidste rengøring og derved har fået et stød. Jeg så ikke om det var der, da jeg tog geværet i våbenskabet i morges.

Hvad kan man gøre, kan det rettes op ? af en bøssemager ? eller er det et nyt forskæfte ?

[Image: 26102008009.jpg]

Hilsen
Palmer

"Vi laver jagtpartiet..."
- Lægeordineret ammunition til stærkt afhængige riffeljægere
- Skattefri kørsels- eller rejsegodtgørelse til jagtrejser
- Jagtfamilieydelse
- Kikkerttilskud
- Kommunal tilskud til nødvendige hjælpemidler
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#2
Det kunne godt se ud som om det har fået en på hatten, med den skramme der er i hjørnet.

Da det er en "metalgaffel" kan den sagtens rettes af en våbensmed/god håndværker.

Træet skal blot afmonteres, så er det nemt at rette. Man kan evt. lirke det ud med en skruetrækker og noget mellemlæg, når det er monteret på basculen.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Du må i hvert fald ikke forsøge at holde fast i træet mens du vrider metallet, for så kan du ødelægge forskæftet rigtigt... for det kan træet ikke holde til.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)