Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motage på husqvarna "mauser" 8*57
#1
Hej.
Er der nogen der ved noget om hvilke montager der sider eller kan sidde på en Husqvarna riffel med Mauser lås??

Jeg har lige bestilt et "sigte middel" hos Rex og jeg vill også gerne købe nogle "klik" montager, altså en base der kan side på flere rifler hvor man kan flytte kiggerten fra riffel til riffel.

Men Rex og mig ( det lød godt ikk) er ikke helt sikre på hvad det skal være for at montere på min husqvarna.

Jeg er jo iøvrigt nybegynder med alt ved rifler det er derfor jeg sikkert ikke har formuleret mig korekt..

Mvh PQ
Svar
#2
Sig til Reximus [8)] At han skal kigge på Leupold QR montage og baser. Låsestolen der er brugt til din 'Husky' er en FN-Mauser. Et lille forbehold...Da du skriver det er en 8x57, går jeg automatisk ud fra at det er en M98 og ikke M96 [^]

Det er kikkert og ringe man kan tage af og på, Baserne skal helst gerne sidde tilbage på riflen, når kikkerten tages af [Wink][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#3
Tak Lars.
Jeg er jo ikke 100 på om det er en M98, men bundstykket fra Husqarnaen passer i en gammel original kriger fra 1943...

Hvad er forskellen egentlig?
Er det det med at 8*57IS er en M98 og en 8*57I er en M96 eller??

Mvh PQ
Svar
#4
Hey Hey Hey...
NU FIK JEG EN STJERNE [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#5
Det er en M98..

Du kan løbe på adskillige betegnelser der dækker over det samme kaliber. Den oprindelige og sjældne (Heldigvis) hedder 8x57 I eller J ( I står for Infanteri) Denne kører med en kuglediameter på .318

Og så er der 8x57 IS - 7,92x57 - 8x57 JS...Kært barn har mange navne [Smile] Kuglediameter .323