Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert - sunshade spørgsmål
#1
Hej,

Så fik jeg endelig monteret min fine nye Bushnell Elite 6500 2,5-16X42, som Rex har været så venlig at levere [Big Grin]

Der følger en 3" sunshade med, og ud over at det kan få en fin riffel til at ligne noget man dårligt nok ville betale penge for, hvor brugbar er en sådan så i praksis ? Har aldrig ejet én før, så jeg er på bar bund...

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Jeg har også en 6500 men min er 4,5-30x50, og syn´s også at den er lidt stor i solröret, jeg er ikke i tvivl om at det virker i modlys og også hjälper i regnvejr men jeg vil nok skäre lidt af måske ned til det halve..

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Kan I ikke skrive lidt om jeres erfaringer med ovennævnte kikkert, jeg overvejer nemlig sådan en!
Undskyld hvis tråden drejer lidt af sporet:-)
Svar
#4
Normalt regner man med at en sunshade giver kikkerten ca 10% hojere lysvardi, foruden s'foli at beskytte det forreste objektiv, saa bare paa med den!

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Ok, takker for info Smile

@Holst: Jeg har lige været på skydebanen med den, og kan indtil videre konkludere følgende:

1) Det er - for mig - nemmere at se skiven i den, end det var i min gamle Leupold VX-II 3-9X50. Også ved samme forstørrelse. Hvorfor det virker sådan, ved jeg ikke.

2) Ved max forstørrelse(16X) skal man holde tungen lige i munden - eller rettere hovedet lige i forhold til kikkerten.

3) Kikkerten er noget tungere end min gamle leupold - der er nok lidt mere glas i den.

4) På min riffel er en 42MM kikkert pænere end en 50 [Wink]

5) En god kikkert til prisen - men har du ikke brug for det store spænd i forstørrelse, så køb en 4200 i stedet.

6) Jeg glæder mig til den 16/5 [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
+ at sunshaden også hjælper på varmeflimmer på større forstørrelser

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Jeg har monteret mine fra kassen...indtil andet er bevist uanset tommer...
Den som fulgte med min Leupold 4,5-14x50LR er således klar til bukkejagten... der er en fin seksender på stykket... den skal få klø uanset afstand (max 250) - jeg er klar...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
@Holst.

Jeg har købt en Elite 6500 2,5-16x50.
Den blev indviet til feltskydning i Ulborg.
Top karakter herfra.
Jeg synes at det er en rigtig fin kikkert.

Clausie

Errare humanum est
Errare humanum est
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)