Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny Zeiss
#1
Er der nogen af de ærede formænd der har førstehånds viden/erfaring med den nye Zeiss håndkikkert med afstandsmåler i??

Eller

evt. med Leica´s Geovid i 10x42.

Stod og kikkede lidt gennem Leicaen i går og synes egentlig billedet er ok, MEN jeg skulle hele tiden korrigere for ikke at få skygger i kanten af billedet. Lidt distraherende[B)]

/GT
member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#2
Jeg har Leica'en i 10X42 og syntes den er fin og kigge i, men jeg er heller ikke så godt forvænt.
Jeg kender en som lige har købt Zeiss'en og har også kigget igennem den kortvarigt.
Optikmæssigt så nåede jeg ikke, at opleve den store forskel, men på målesiden, gjorde jeg da Leica'en kræver 2 tryk, mens Zeiss'en kun kræver et og så viser en form for højdekorrigering, som jeg pt. ikke kender til.
Men der er også en vis prisforskel, da jeg har givet 10.500 for Leica'en og mener at han har givet godt 17.000

Mvh.
Carsten
Svar
#3
Erfaringsmæssigt har jeg i en del år brugt Leica´s LRF1200 scan og en Swarovski SLC 7x42 og har været rigtigt godt tilfreds, men jeg tror nu nok jeg ville kunne leve med at både måler og kikkert var éen.

Er prisforskellen mellem 2500 og 3000 (ved den nye udgave af Leica´en med fluroid glas) så tror jeg ikke jeg vinder noget ved at købe Zeiss´en.
Kunne bare være interessant at høre om der var nogen der brugte Zeiss´en....

/GT
member of "Team Headshot", og gider ikke diskutere det mere!Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Det blev Leicaen der vandt.

Mener ikke rigtigt det giver noget med den ballistik ting i Zeissen.
Kan man ikke sin ballistik, hvad hjælper så sådan noget kram??

Så hellere den vinkelkompensering der er i Leupold, det er da brugbart til effektiv bjergjagt.

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Godt valg GT, jeg har selv Geovid 8x56 og den er jeg vildt godt tilfreds med..

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)