Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæftetilretning - Beretta
#1
Hej

Jeg har for ca 2 uger siden erhvervet mig en ny Beretta ultralight delux 12-70. Men da jeg skyder links, så er det ikke det helt store jeg rammer, sidst jeg var ude og skyde fik jeg kun 7 af 25 duer (trap)[V] og jeg plejer og få en 18-20 stykker med min gamle bøsse. Så er spørgsmålet så om Korsholm er gode nok, til at rette skæftet til for en[?]

Og så har jeg hørt at skæftet nok retter sig tilbage efter nogle år, er det rigtigt, eller er det kun nogle få der gør det[?]

vh Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#2
Hej Kim

Det er med træ som med så meget andet her i verden, man kan ikke generalisere. Noget træ er levende, andet kan man rette til og så bliver det hvor det skal.

Er Korsholm der du har købt den , så giver de dig gratis tilretning.

Tag din "gamle skyder" med og lad dem lave en grovtilpasning. Du har selv svarene om det skal være sådan, det gælder blot om at finde dem.

Men først længden og derefter Cast on, altså til venstre med skæftet. Tåen skal gå udad mod venstre, så den er totalt spejlvendt af en højredrejet.

Og så er det bare på skydebanen, hårdt job, men nogen skal jo gøre det[Big Grin]

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Nej, jeg har købt den nede i Kolding, så jeg må nok slippe den plovmand eller hvad det nu koster. Du har nok ret i at jeg skal tage min gamle S55´er med derop, så de ved hvad de skal gå efter.

Vh Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hej Kim

Det er med træ som med så meget andet her i verden, man kan ikke generalisere. Noget træ er levende, andet kan man rette til og så bliver det hvor det skal.

Er Korsholm der du har købt den , så giver de dig gratis tilretning.

Tag din "gamle skyder" med og lad dem lave en grovtilpasning. Du har selv svarene om det skal være sådan, det gælder blot om at finde dem.

Men først længden og derefter Cast on, altså til venstre med skæftet. Tåen skal gå udad mod venstre, så den er totalt spejlvendt af en højredrejet.

Og så er det bare på skydebanen, hårdt job, men nogen skal jo gøre det[Big Grin]

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...


Hej Claxel.
Du skriver at han skal have cast on på en bøsse selv om du aldrig har set ham skyde med den.
Men som udgangspunkt skal de drejes som du siger.
mvh Monti
Svar
#5
Citat:quote:

Hej Claxel.
Du skriver at han skal have cast on på en bøsse selv om du aldrig har set ham skyde med den.
Men som udgangspunkt skal de drejes som du siger.
mvh Monti


Hej Monti

Ja, det gør jeg. Det svarer næsten til at styre en højrestyret bil fra passagersædet, derfor turde jeg godt generalisere...

Spøg til side, Berettaens skæfte er udadbuet på højre side af ryggen, det er ret og højredrejet, manden skriver selv at han ikke kan ramme.

Den gamle S55 er krum, derfor kan man kompensere med den.

Skal den nye kunne ramme, skal den laves om til en venstremodel [Wink]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)