Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sika med foto.
#21
Disse hybrider - vil det sige at de kan blive større og mere problematiske mht. markskader osv.?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#22
Altså det bliver jo en mellemting hvad størrelse angår. om det vil påvirke markskader mere eller mindre ved jeg ikke.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#23
jamen hvis ikke størrelsen eller markskaderne i sig selv giver problemer - hvad kan så blive problematisk ?

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#24
At racerne bliver urene, er da en katastrofe.. Det er jo raceforurening. Det duer ik´

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#25
det samme princip hitler brugte - men okey Smile ville bare lige høre Big Grin

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]
- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

Svar
#26
Ja okey det er lidt af en grov sammenligning, men der er jo en grundt til at dyrene er skabt forskellige ligeledes som os selv. Nu begynder det jo ligesom at bevæge sig derhen hvor man nemt kunne misforstå det hele og kalde det diskreminering. Det fantastiske ved alting er jo forskellen, der ville da være røvsygt hvis alting var en lang smøre af det samme. F.eks. flere slags bjørne, ørreder, kaniner, og fugle. Man kan jo blive ved. Vi er forskellige og sådan skal det forblive.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#27
Langt hen af vejen følger vi jægere idag retningslinier som Hermann Göring kom på.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#28
Hej Tikka4ever!

Hvilke retningslinjer tænker du på?

Mvh
Karsten
Svar
#29
@West nu er Sika og Kronvildt er hver sin art! Mennesker er uanset kontinent en og sammeart! At vende sig med hybridisering af hjortevildt er IKKE racehygiejne, men sund fornuft!

@Tikka4ever jeg har nu meget svært ved at genfinde en eneste af Görings tanker om vildtforvaltning brugt i DK[}Smile].

D93
Svar
#30
Göring var meget jagt og specielt trofæfikseret, han skabte et unikt jagtslot med mange ansatte og med det formål for øje at skabe de største kronvildttrofæer til den herskende skare at tolle fra.
Det er dog nok kun i Dyrehaven her i DK, de ideér stadig praktiseres, altså H.G. plan m.h.t. vildtforvaltning for at opnå max. trofækvalitet.
Det er mit indtryk at hos den alm. danske jæger, nok med et par undtagelser, skydes der det som kommer for, uden skelen til om hjorten ville have haft bedre af et par år mere eller syv[Wink].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#31
@ D93: Lad dog være med at stille en sur smily op bare fordi du ikke kan slå Göring op i vildtforvaltning. Tror heller ikke LK ville bryde sig om at reklamere med at deres HPFI relæer (i lighed med alle andres) er testet på jøder. Men det er en helt anden sank.

Der må da være andre end Tonny og mig der kan se History Channel??
Efter 10 seks. Googleíng fandt jeg den her:

http://www.usmbooks.com/carinhall_story.html

og denne

http://www.germaniainternational.com/goring7.html

og denne

http://www.snyderstreasures.com/pages/goringletters.htm

@ KSB: Ikke overraskende var han fx meget optaget af selektiv afskydning. Men jeg skal nok lige støve min samling af WW2 doku DVDér igennem for at finde den udsendelse om Göring og hans betydning for nutidens jagtforståelse.
Skal dog samtidig lige nævne, at jeg ikke har svært, ved at se det kontroversielle i, at vi i 2009, til stadighed er enige med en psykotisk, folkedrabsdømt, forrykt nazist, på en række områder ang. jagt.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#32
Citat:quote:

Der må da være andre end Tonny og mig der kan se History Channel??



Jeg ved det lyder prætentiøst, men jeg har faktisk læst det et eller andet sted[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#33
@Tikka4ever

Nu er der temmelig stor forskel på [Sad!] og [}Smile] - det ved jeg ikke om du kan se? Jeg synes rent faktisk at Tonny ganske udemærket gengiver en del af Gørings vildtforvaltningsmæssige ideer, og jeg mener også at Tonny ret kraftig underbygget at den sklags ikke har vundet stort indpas i DK.

Når du engang kommer længere end til at få informationer via TV, vil du formentlig kunne læse dig til at Gøring i Vildtforvaltningssammenhæng står på skuldrende af en Raesfeldt....[Wink]

D93
Svar
#34
Citat:quote:

Når du engang kommer længere end til at få informationer via TV, vil du formentlig kunne læse dig til at Gøring i Vildtforvaltningssammenhæng står på skuldrende af en Raesfeldt....



Korrekt, det er selvfølgelig ikke Göring himself der har udviklet forvaltningsteknikken, han gav bare ordren til at han ville skyde store trofæer, og så ansatte han det bedste personale og indhegnede nogle formidable(velegnede) arealer, det har sine fordele at man ikke selv skal betale. Han stillede krav til høj trofækvalitet, og lod så andre om at løse det. Men det var en ambitiøs og langsigtet plan, som dog endte op med at det opstillede krav blev opfyldt. At andre så heldigvis satte en kæp i hjulet for Göring og hans mulighed for at nyde resultatet, skal vi nok være ret glade for.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#35
Så læser vi 2 både tekster og smilyér forskelligt.
Syntes personligt H.G´s ideer er bedre end den holdning som Tonny beskriver som " skydes der det som kommer for, uden skelen til om hjorten ville have haft bedre af et par år mere eller syv."

Men sådan er vi så forskellige; der er TVmongoler som jeg og så er der dygtige læseheste som dig - for du må satme være hurtig til at læse og forstå, hvis du har læst alle 3 links jeg sendte til dig på under 9 minuter.[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile]

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#36
@Tikka4ever - Nej jeg har ikke læst dine links! Når Tonny skriver: "skydes der det som kommer for, uden skelen til om hjorten ville have haft bedre af et par år mere eller syv" så er det jo lige netop fordi vi i DK ikke bruger en Raesfelds tilgang til vildtforvaltning! Min holdning til det vælger jeg at illustrere med [}Smile].

Så må du jo selv tolke hvad du vil...

Over and out, da det bestemt intet har med Sikavildt at gøre[xx(]

D93
Svar
#37
Ja uanset hva man andre mener syntes jeg at hvis sika og kronvildt ville blive blandet til en hybrid. Det vil i mine øjne ikke være sund fornuft som D93 siger, derimod være en stor fejl. At vi er kommet ind på Göring er en anden sag.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Rifleman

den dag jeg bliver 18......(snart) - invitere jeg satme min jagtkammerat med på jagt i polen efter svin - Det kunne være rimelig fedt at have mentor med på jagt i udlandet Big Grin

- Errare humanum est, ignoscere divinum! -

[Image: dscn2909b.th.jpg]




Du må nok se dig om efter et andet jagtland først, i Polen skal man være 21 ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#39
Jeg synes at det virker som om skribenterne keder sig i øjeblikket,når man kan vende en god fortælling og gode billeder,til en gang vrøvl og barnligt fis om racehygiejne,i øvrigt synes jeg ikke den diskussion egner sig til dette forum,kom tilbage i kampen venner[Wink]
MVH
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)