Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 1100 versus 11-87
#1
Hej svende.

Er der nogen af jer der har nogen idé om hvad forskellen er på Remingtons modeller 1100 og 11-87? Udover navnet altså?

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
Det eneste jeg har hørt er at 11-87 eren er mere driftsikker end 1100 eren.Min svoger havde en 1100 og den var lige så god som en et løbet baikal den havde funk.fejl på hvert 10 ende skud hilsen goose gun århus
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by goose gun

Det eneste jeg har hørt er at 11-87 eren er mere driftsikker end 1100 eren.Min svoger havde en 1100 og den var lige så god som en et løbet baikal den havde funk.fejl på hvert 10 ende skud hilsen goose gun århus



En Remington 1100 er en maskine, som skal betjenes som en sådan. [Smile]
Hvis man gør det, fungerer den perfekt. Jeg har haft min 1100 i over 30 år, og jeg har sendt omkring 75.000 skud igennem den. Prøv lige at byde en Baikal det. [xx(](rasle - rasle)

Swift
Svar
#4
Puha ikke genere Baikal! Vi er nogen der rent faktisk er meget glade for vores Baikal! Sjov nok så er der en vis bøssemager i holbæk som rent faktisk anbefaler Baikal MP 153 frem for Remington 1100. I wonder why.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Puha ikke genere Baikal! Vi er nogen der rent faktisk er meget glade for vores Baikal! Sjov nok så er der en vis bøssemager i holbæk som rent faktisk anbefaler Baikal MP 153 frem for Remington 1100. I wonder why.

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk



Måske det skyldes at han (bøssemageren) Skal have noget at leve af - Altså at Baikal er mere på værkstedet end Remington

[Big Grin]

Jeg har selv en Remington model 11 [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Rigtige autister har deres egen Charmilles sænkgnister.
Great Dane

Svar
#6
Den havde jeg ikke selv tænkt på! Smart!

Be cool... Or put on some more clothes
http://www.strandjaegerliv.dk
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
Jeg fodrer da også en MP'er, og det ganske uden problemer!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#8
11-87 har til forskel fra 1100 en indbygget overtryksventil som bevirker at bøssen leder et evt. unødvendige genladningstryk til det fri. Det vil sige at hvis man skyder med hårdt ladet patroner, så åbner overtryksventilen, hvilket skulle give et reduceret rekyl til forskel fra 1100 som bruger den samme procentsats af gastrykket til genladning uanset om det er nødvendigt eller ej.

Mvh ATN

P.S. En anden forskel er prisen[Big Grin].
Svar
#9
[/quote]
Måske det skyldes at han (bøssemageren) Skal have noget at leve af - Altså at Baikal er mere på værkstedet end Remington

[Big Grin]

Jeg har selv en Remington model 11 [:p]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Rigtige autister har deres egen Charmilles sænkgnister.

[/quote]
Baikal på værksted.........der er må være tale om vold mod det våben.........særdeles grov vold...............jeg har set op til flere Baikal´er slå hegnspæle i om formiddagen......og pille ænder ned på aften træk......[8D]........nhjarh, det har jeg måske så nok ikke, men alligevel........det er sgu da nærmest umuligt at ødelægge en Baikal........i særdeleshed de gamle fra før muren faldt.........er det et stykke værktøj man skal bruge og bruge og bruge igen og igen...........så er det en Baikal man skal anskaffe sig.........Bevares der findes andre gode våben......i en HELT anden prisklasse

Knæk og bræk

Med venlig hilsen
Best regards
Mit freundlichen Grüssen

C.B.Andersen

"Plus Esse Quam Simultatur” - "mere at være end at synes"
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#10
Hej Krudtkarle [Smile]

Jeg er den lykkelige ejer på 10. år af en Remington 1100 synt. Den har jeg brugt flittigt især til strandjagt og den har bare fungeret, men nogle kikker lidt skævt til den på flugtskydningsbanen. En stor fordel som jeg synes den har er at al indmad i den er lavet af stål, som det er skrevet om i anden tråd ang. en Browning. Altså ingen plastik eller letmetal.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#11
11-87 er en forbedret model af 1100.Den har rustfri magasinrør,76mm kammer,choks,gasventiler,gummibagkappe,en bedre type magasinprop/skrue.
(jeg har tilfældivis en pæn 11-87 tilsalg)

John moses Browning er gud.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)