Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdens største haglpatron
#1
Hmmm, det vil nok kræve noget af en pram at få den her med på andejagt[Big Grin]
Stor skyder

120mm canister round designed for the cannon of an M1 Abrams tank. The 50 pound shell contains 1150 .40 caliber tungsten pellets launched at 4500 fps, with an effective range of 500 yards.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
[Big Grin]

Heftig filtprop, der holder trit med haglene.

Læg iøvrigt mærke til haglsværmens geometri, der faktisk er en hvælvet front af hagl der flyver nogenlunde lige hurtigt. Ikke en lang "cigar". Tilsvarende har man dokumenteret for haglladninger i mere almindelige jagtkalibrer og endnu en gammel myte står derfor for fald.

Læg også mærke til den supersoniske chokbølge, der fremgår tydeligt - særligt i starten at haglenes flugt og på jorden i det afsluttende skud.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
holy moses, den er ondskabsfuld.
utrolig goe billeder

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Citat:quote:

holy moses, den er ondskabsfuld.
utrolig goe billeder
mvh
Strom


Ja, det ville nok være en lidt træls oplevelse at være i den forkerte ende af den[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#5
Se det er ligegodtværre end en cal 12 med 000-buckshot.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Fantastisk optagelse !

Hvordan kan de dreje kameraet så hurtigt, at det præcist følger haglsværmen ? Er det lavet ved elektonisk efterbearbejdning eller er det ren mekanik ? Forresten fedt at få sin "sikre viden" om haglsværmens form opdateret.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Der er lavet flere af sådanne video-optagelser.

Der er blandt andet videoklips af Sabot-ammunitionstypen, som også er filmet sådan - så jeg hælder lidt til at det må være maskimekanisk kontrolleret af noget elektronisk af en dippedut-art.
(aner ikke hvad det hedder - men der er flere af samme type på YouTube.)

Det burde være simpelt at lave, når man kender skudhastigheden og kan bruge elektronik til at starte en servomotor på kameraet eller lignende. Så er det bare finde noget der reagerer præcist nok.

En computer kan også regne ud hvor hurtigt kameraet skal svinge, i forhold til hvilken vinkel den står i.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Lidt info om denne lille hagleprut[8D][Big Grin]

Cartridge contains 1,100 tungsten steel balls

http://www.military.com/soldiertech/0,14...m,,00.html

Lille krengel
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)