Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert til skiveskydning / feltskydning
#1
JEg er den lykkelige indehaver at en Zeiss Victory 3-12x56 med sigte 4. Det er en dejlig kikkert men jeg synes korset er for bredt når jeg skal teste det ammunition jeg selv har rullet. Her i skydesæsonen har jeg sat min Tasco Titan på da dens kors er smallere..Meeeen jeg kunne godt tænke mig noget bedre. JEg har forelsket mig dybt i en Leupold VX-III 4,5-14X50 Illu. Long range med fine duplex. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om den vil opfylde behovet - er forstørrelsen for lille til at jeg kan skyde hul i hul (ved godt det afhænger af tumpen der trykker på aftrækkeren) og vil jeg kunne se hullerne i skiven på 100m. Alternativet er jo 6-24 ell. noget andet.
Svar
#2
Jeg har den kikkert du har forelsket dig i, og jeg er godt tilfreds.
Jeg bruger den udelukkende til feltskydning.Fine duplex er et skønt sigte til feltskydning.
Spar pengene og køb uden lys, det har du ikke noget at bruge til i praksis, jeg har ihvertfald aldrig brugt det.
Det er skønt med parallaksejusteringen på siden. Så køb den roligt.
Hvis penge ikke er et problem[Wink], så ville jeg nok vælge en svarowski eller s&b i en forstørrelse op til en 20-24 stykker men leupolden gør et godt arbejde til prisen.

[Image: DSC00278-1-3.jpg]
3 skuds gruppe

[Image: DSC00279-1.jpg]
5 skuds gruppe

Denne serie er skudt med min leupold.

P.S. den er monteret på en Tikka T3 Varmint.
[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Hej Tonny

Hvorfor bruger du den ikke også til jagt?
Svar
#4
Jamen det kunne jeg da også godt, men jeg bruger min 243win med min svarowski 3-12X50 med sigte 4 til bukkejagt og min 270win med S&B 3-12X50 sigte 4[Big Grin]. Jeg er begyndt at skyde mere og mere felt og byttede mig til leupolden for at få noget med mindre stolper. Den sidder som skrevet på min tikka varmint, den er noget næse tung og har ikke specielt god balance til jagt efter min ringe mening. Men har du tænkt dig at bruge den til jagt er der da ingen problem i det, og så kan lys måske også være en ide.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Hvis ellers jeg får en invitation fra "Helautomaten" til den 16. maj så bliver opsætningen en Leupold VX-III 4,5-14X50 på en Sako Varmint 308w [Wink]... for den har en rigtig god balance....

Sidste år brugte jeg min S&L dl97 med tyk pibe sammen med en Nikon 4,5-14x40 (har samme vægt som Sakoen) og det fungerede udmærket [^]

Ved ikke helt hvad lys kan bruges til i DK i en kikkert [?]
Natjagt i udlandet er en hel anden sag..

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#6
er der nogen der har prøvet at bruge den nævnte leupold til natjagt? er det i bund og grund ikke bare minutter det handler om ved natjagt - jeg tænker her på Leupold kontra Zeiss
Svar
#7
Jo det handler om min... - Svinene kommer oftest når det er mørkt (foderpladsen) [Wink] og der er en Leupold ikke det bedste valg
Se tidligere test..

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#8
Jeg tror du må indstille dig på at man da godt kan det hele med et sæt, men at det ikke er ideelt. Velkommen til den lidt mere nørdede side af jagt/skydning. Hvad er det egentlig for en riffel den skal sidde på? Bare for at være nysgerrig. Men nu var dit spørgsmål jo også kikkert til skiveskydning/felt.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Har både Leupold VXIII 4,5-14 x 50 og Bausch og Lomb 6-24 x 44 i huset.
Er rigtig glad for begge, men efter at have købt VX 3´eren, kom Buschnell (Bausch og Lomb) i 2,5-16 x 50 på markedet[B)] Den synes jeg er rigtig interresant - dækker hele området - drivjagt - pürschjagt - og feltskydning.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Hvor stort er synsfeltet i 2,5X forstørrelsen på den Bushnell? Er det noget der ligner Z6 fra ørnen.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
S&L M97 DL 6,5x55
Svar
#12
Prøv lige og checke denne

http://www.atncorp.com/DayOptics/RifleSc...TN12-36X80

samt andet guf på hjemmeside[Big Grin]

Man er da fri for at skulle ud for at mærkere skudene med 36x forstørrelsen[Smile]
I didn't come this far to miss!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)