Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Krybskytteri på rovdyr
#1
Øget med 26%

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
det er simpelt forsvar af interessen !
med den fart der er på los, ulv og bjørnebestanden bliver der tilsidst ikke meget til vores svenske kolleger[V]

selvfølgelig er det ikke lovligt, men jeg har alligevel meget sympati for lovbryderne

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Det lader dog til at der er lidt skred i tingene. Kvoten på bjørn er sat en del op, så min ikke det er den rette vej at gå fremfor at risikerer en dom for nedskydning af fredede dyr.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Det lader dog til at der er lidt skred i tingene. Kvoten på bjørn er sat en del op, så min ikke det er den rette vej at gå fremfor at risikerer en dom for nedskydning af fredede dyr.



Det er ikke mit indtryk, at der ikke er ret meget skred i tingene. Det er vist mere en ¨siver¨[^]

Vis man ser på hvor mange rovdyr angreb der er - ulv & bjørn - må man nok sige at der p.t. sker for lidt. Hvis man havde bare et minimum af styr på sagerne, burde det ikke at være nødvendigt at skyde så mange bjørne under skydsjakt, som man gør nu[xx(]

Ulovlig jagt kan andre anbefales, men jeg må indrømme at jeg efterhånden kan have et vis forståelse/sympati for de svenske jægere, som ser sig nødsaget til at bryde loven[:o)]

Man kan frygte at der ikke sker en skid, m.h.t. at finde et rimeligt niveau på ulv og bjørn, før der bliver taget et barn[xx(] Desværre[V]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Det er en meget følelsesladet debat, vi her tager hul på.
Overordnet mener jeg, at cost/benefit-balancen er helt skæv, idet los, ulv og bjørn "koster" mindre stammer af elg, råvildt og småvildt. Derudover er der en reel risiko for husdyr - ikke mindst jagthunde.
Til gengæld får man "kun" oplevelsen ved at have store rovdyr i Sverige og en meget begrænset jagt på bjørn (og los?).

Først når folk i de mere tæt befolkede områder (= hovedparten af vælgerne) indser, at de store rovdyr rent faktisk kan angribe deres kæle- og husdyr eller i værste fald deres børn, kommer der mere balance i tingene.

Det kunne fx ske hvis en datter af en kendt offentlig person får sin pony dræbt af ulve eller bjørn i en af forstæderne til Stockholm - og derefter grædende fortæller om det i medierne.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)