Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forban.... trådløse netværk.
#1
Sidder nu på anden dag for at installere nogle trådløse USB nøgler fra Sempre på familiens hjemme computere.
Men det forban.... lor., vil bare ikke virke.
Der var tidligere nogle trådløse indstikskort i computerne, men de virkede ikke rigtig (modtageren var for svag), så jeg købte tr trådløse USB nøgler.
Jeg indstallerer dem, og computerne kan se det trådløse accesspunkt.
Men jeg kan ikke logge på med dem
Har prøvet alt, lige fra åbent netværk, WEP, WPA, WPA2 (AES/TKIP),
men ingen af computerene vil logge på.
På min bærbare notebook, der kører Vista, har jeg aldrig problemer.
Disse tre computere kører med XP på dansk, og vil bare ikke koble på netværket.
Nogen der har et forslag til havd der er galt [?][?]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
beklager, men du taler græskkatolsk[:I]
jeg fatter ikke en pind - er født for tidligt[Smile]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by STROM

beklager, men du taler græskkatolsk[:I]
jeg fatter ikke en pind - er født for tidligt[Smile]

mvh
Strom



Enig [Big Grin] Kan vi få en dansk oversættelse?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#4
1. Kører du SP3 på XP´en??
2. Har du ved et uheld slået "ID broadcast" fra på usb lan´et?
3. Har dit usb netkort "primær status" i reg´en (ligger det efter den almindelige lan adapter)

Følgende 3 ting har for nyligt drillet i en ældre bærbar hvor der var en USB lan adapter monteret.
Jeg kunne også se det fysiske netværk men dette kunne ikke se mig, hvorfor jeg ikke fik adgang til internettet via routeren.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

.........Har du ved et uheld slået "ID broadcast" fra på usb lan´et?..............

Hvorfor skal jeg nu blandes ind i det????

Bortset fra det, så har jeg haft samme problem med et trådløst tastetur/mus-sæt - computeren kunne se USB'en og finde tasteturet og musen, men satme om jeg kunne få det til at du'.......den ville hele tiden ha' en nøgle og når den fik den, så accepterede den nøglen i et par minutter [xx(]
Jeg endte med at kyle hele lo.... ud [^]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Lav et fysisk netværk - pds kabler virker bare[^]
Har også "leget" med trådløst på alm pc. det var ingen succes[B)]
På bærbare med fødte trådløse netværk - der virker det stabilt[Smile]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
"ID broadcast"

Det må jeg nok sige. Har du fået hjælp af Johnny Hansen fra Greve? Han fik offentlig tilskud til at drive sin nærradiostation og I har vist delvist sammenfaldende interesser [B)][B)][B)]

Program:
8.00-9.00 Negersortering
9.00-9.05 Nyheder fra Nærum
9.05-12.00 Sy dit eget ghillie suit
12.00-15.00 Lær at bruge en sekstant
15.00-15.15 Kaffemik og snapsesnak
15.15-16.00 Planteskolen- dagens tema: roser
16.00-17.00 Jydsk for begyndere
17.00-18.00 Lær at handle sort

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X

............. I har vist delvist sammenfaldende interesser............ [B)][B)][B)]


Øhh???????? Den gik hen over hovedet på mig



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Rex:

Jeg har haft samme problem på en bærbar hvor SSID var slået fra på accesspointet. Forklaring følger:

Kan du se dit accesspoint i oversigten over trådløse netværk ? Hvis ikke, så er det der hedder SSID slået fra. Dette gøres af sikkerhedsmæssige årsager, men er en falsk tryghed, så få det bare slået til igen - det gør det hele nemmere at få til at virke Smile. Du skal ind i opsætningen af accesspointet for at ændre insatillingen. Hvordan det gøres, er forskelligt fra accesspoint til accesspoint, men normalt er det ved at gå ind på accesspointes IP adresse i en web browser(brug Vistaen, hvor det virker Smile )

Når det er gjort, og accesspointte er genstartet så prøv at forbinde til accesspointet ved at dobbeltklikke på det netværk der ses i oversigten over trådløse netværk på pcerne, og indtast password når du spørges om det.

Hjælper dette ikke, så check hvilken sikkerhedsopsætning der er på det netværk der virker på din Vista. Jeg vil anbefale at du kører WPA2 personlig, TKIP. Dette er det sikreste til små netværk, men det skal så også ændres i accesspointet, hvis det ikke allerede er den opsætning der bruges dér.

Som den foreløbig sidste ting, så check hvilken servicepack du har på dine XP maskiner:

Gå ind i start, vælg "kør", og skiv "winver" + enter. Du kan se det i vinduet der kommer frem. Hvis du ikke kører minimum service pack 2, så indstaller den nyeste servicepack 3 fra microsoft. Den kan hentes her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Den fylder i øvrigt sølle 300MB ;-)

Vend tilbage hvis intet af dette virker

Hilsen
kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Det er da allerede skrevet (omsat til dansk), Kenneth[Wink][Big Grin]

@Halvauto, hvilket århundrede lever du i?[:o)][Wink]

@M@X, din lille autonome "sonderjude"[Big Grin][Big Grin],
har du ikke en eller anden stakkels pibe der skal op i "kinøjser-snurretoppen"[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by M@X

............. I har vist delvist sammenfaldende interesser............ [B)][B)][B)]


Øhh???????? Den gik hen over hovedet på mig



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Sorry! men jeg tror at I er nogenlunde lige så begejstrede for "nydanskere" som jeg selv er. Og så snakker vi ikke mere om det.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)