Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold QR ringe til Sauer 202
#1
Jeg står for at skulle have lidt hjem fra udlandet, og er så blevet enig med mig selv om, at jeg gerne ville købe et sæt Leupolds QR med. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud, i hvilken højde jeg skal købe ringene.

Det er en Sauer 202 og kikkerten der skal på er en Zeiss 3-12x56. Hvis man bruger nedenstående, kan jeg ikke lige finde en kikkert i deres program der har samme specifikationer som min.

http://www2.leupold.com/resources/MountFitChart/default.asp

Er der nogen der har erfaringer med et lignende setup?

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#2
Hej!
Off-topic[Wink] Jeg har et sæt QR ringe for 30mm rør i størrelse "High" du kan købe. 350,- og de er stort set ubrugte...

Mvh

Otterup

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#3
Hej

Jeg takker for buddet. Uden jeg dog er sikker, så tror jeg ikke at jeg skal op i ”High” modellen. Ikke at jeg ønsker at ødelægge dit forestående salg, men hvis det skulle blive nødvendigt, så tror jeg bare jeg sparer den halvtredser, og køber en ny. [Big Grin] Et sæt baser vil trods alt ikke ændre meget på den fragt jeg alligevel skal betale.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#4
Hej!
Jeg huskede forkert m.h.t. prisen. Den er 250,- inkl fragt...Det var basen til min Remington, der kostede 350,-
Jeg brugte dem til en Leupold 6,5-20x50, og der var de passende.
Mvh
Otterup
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by CFR

Hej

Jeg takker for buddet. Uden jeg dog er sikker, så tror jeg ikke at jeg skal op i ”High” modellen. Ikke at jeg ønsker at ødelægge dit forestående salg, men hvis det skulle blive nødvendigt, så tror jeg bare jeg sparer den halvtredser, og køber en ny. [Big Grin] Et sæt baser vil trods alt ikke ændre meget på den fragt jeg alligevel skal betale.

Med venlig hilsen

Christian



Jo du skal, og iøvrigt er en pris på 350 kr da ok!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
@ WSM har du selv erfaring med en Sauer 202 og QR eller har du adgang til bedre databaser end jeg lige har kunnet finde?

Det er muligt at 350 kr. er en rimelig pris for et par brugte ringe, men når jeg nu kan købe et par nye til 300 kr. så vælger jeg nok det. Dog har den gode Otterup jo sænket prisen, så det er da værd at overveje.

Med venlig hilsen

Christian
Svar
#7
Har lige monteret nogle hvor jeg brugte nogle high til en x56mm
Hvis du alligevel skal bestille det hele, så køb da et sæt medium også. De koster jo ca. 40$x1.3 hvis tolderen også skal indblandes.
Forsendelsen på 30$ slipper du jo ikke for![Wink]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Hej CFR.
PÅ min Sauer 202 har jeg monteret en Zeiss 3-12x56, den er monteret i Leupold QRW (som jeg mener har samme mål) og her har jeg brugt QRW i medium størrelse. Der er endvidere plads til et par Butler Creek linse beskyttere.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#9
Hej

På min Sauer 202 bruger jeg "medium" 30 mm ringe til en Z6i 2-12x50. Og selvom kikkerteb sidder så langt fremme på riflen som muligt er der ikke mange mm at give af, så vil mene at "high" er den rigtige til 56mm kikkert. Til en pris på 250-300 kr vil jeg køb 2 sæt da en dansk forhandler ofte tager 1000-1200, men bytter også hvis emballage er uåbnet! Så er du helgarderet og lidt til [Smile]
Svar
#10
Hej

Jeg takker for svarene. Det ender jo med ”livrem og seler” og der bliver bestilt en af hver hjem. Så må vi se, hvad der passer.

Mvh.

Christian
Svar
#11
Hej

Jeg står i samme situation og har også set mig varm på Leupold QR systemet. Jeg skal bruge ringe til hhv en Bushnell Elite 6500 2.5-16x50 og en aimpoint 9000L. Disse skal også monteres på en Sauer 202 .308win.

Er der nogen der kan komme med input til højden af ringene?

Mvh,
Palle
Svar
#12
Aimpoint: Low
Bush: Medium

SS
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)