Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forklar mig lige det her TAK!
#1
jeg har to kikkerter en leupold 6,5-20x50vx3 samt en schmidt&bender 2,5-10x56. leupolden skal klikkes mod højre -> som hvis man åbner en flaske for at korigere mod faldende kugle hvorimod den anden kikkert skal mod venstre <- som hvis man lukker en flaske. hvordan faen kan det lige være at der er forskel på det??? min logik siger mig at man ved at dreje mod venstre vil sænke sigtemidlet hvorefter man så vil holde højere på skiven når man placerer korset i centrum igen. men hvorfor kører leupolden så den anden vej??

Håber lige der er en venlig vtf'er der vil forklare mig dette?

Mvh
Carl
Svar
#2
Carl du har nok vendt den ene kikkert forkert[Smile]

Men skidt med det. Du ka altid huske det ved at tænke på at USA ligger til venstre for Tyskland[B)]

Fattigdom - det er en sindstilstand
TH[Image: smiley94.gif]S Pilgrims unitedTimeo Danaos et dona ferentes
[center][Image: Image1z-1.jpg?t=1248376945][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#3
Accept it!
hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Der er to og kun to muligheder når man laver et gevind: Højre om eller venstre om. Man beyndte at lave gevind før man begyndte at standardisere, så derfor kører man stadig med to slags.

I visse lande skal du køre i højre side af vejen, i andre lande i venstre. Der er som skrevet kun en ting at gøre ved det: accepter det.

Den gode nyhed er, at du ikke behøver lære det udenad. De skriver altid på knappen hvilken vej den flytter træfpunktet.

P.S. Tillykke med de to, det er dælme gode kikkerter [:p]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Rigtigt mange mennesker i verden er glade for at der findes både højre og venstregevind - fx. alle dem der ejer en cykel - så undgår man nemlig at den ene pedal falder af ;-)

Men på samme måde som at man ikke kan undgå de "#¤#! tomme gevind, kan man altså heller ikke finde ud af at bruge samme standard på sådan noget som kikkerter :-)

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)