Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202
#21
Tak for de mange svar.

Jeg tror vi lader den være med direkteaftræk som den er nu, det fungere udemærket.
Ikke som på Blæseren med lidt slæb [Sad]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#22
@Snelle

Snellen er udbredt i Tyskland på bockbüchsflinter/drilling hvor aftrækkeren på haglløbet ligger på ca. 1,8kg, hvilket er fornuftigt til det formål.
Hvis man så i ro og mag skal skyde med kugle efter den buk som man har pürschet sig ind på, så stikker man snellen og afgiver et roligt skud.
På sådan et kombivåben hvor man kan skifte mellem hagl og kugle kan jeg se lidt fornuft i snelle, men husk at tage haglpatronen ud når der opstår en situation hvor der skal bruges kugle (og omvendt)

Men snelle på repeter rifler får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Mit utilsigtede skud på gik i en sitiatuon næsten som M@x skriver om:
På en fællesjagt havde skytterne på vej ud på post opdaget 1 rå og 2 lam som gik i en eng. De kom tilbage og spurgte om ikke jeg kunne skyde et af lammene med dem som tilskuere, ok jeg gik med og i fælles flok pürchede vi os på fin skudhold, lagde an over en træstød OG STAK SNELLEN, skyd nu skyd nu, hviskede de andre, jeg drejede hovedet og fortalte at gennem kikkerten kunne jeg se der ikke helt frit skud pga nogle siv. Mens jeg havde drejet mig, gik skuddet. Jeg havde åbenbart berørt aftrækkeren, heldigvis langt forbi dyrene og i sikker vinkel.

Med mindre man kun har ÉT våben[:0], og derfor kan opnå en ensartet rutine, er snellen kun til bekymring.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#24
Hej

Ikke for at lyde negativ...
Men er det ikke lidt selvforskyldt at det skud går ???
Man skal sgu ikke lege med aftrækket. Snelle eller ikke snelle før end man vil slippe sin kugle og så hvor man er presset fra andre personers side til afgive skud.Skulle man ikke have bedt vedkommende om at holde sin mund - så man bestemte selv hvornår man afgav sin kugle - jeg ville have brugt det almindelige aftræk og hvis det havde været mig helt afbrudt selve jagten det ville en rigtig jæger måske have gjort.
Omkring Snelle.... Så er det vel et spørgsmål om barnetro om hvad der bedst.
Om du sidder og lirer/piller med det almindelige aftræk eller anvender snelle.Forskellen kan jeg ikke få øje på,det er vel hvordan man har indstillet disse(tryk/vægt). Så det handler måske om "Barnetro" eller manglende følelse i pegefingeren.Jeg ved det ikke.

Mvh Sniper2 [Smile]
Svar
#25
Helt Ok
Selvfølgelig er det selvforskyldt - det er heller ikke det jeg anfægter ved snelle. Blot tror jeg ikke "den alm. jæger" opnår så stor rutine at man ikke nemt kommer til at lave en fejl. Fejlen her var jo netop manglende rutine, jeg havde stukket snellen og havde stadig fingeren til at røre aftrækkeren da jeg drejede hovedet og sagde de skulle holde deres kæft - det var mig der kunne se der var siv og mig der bestemte om jeg ville skyde eller ej. (er du så tilfreds?[:I])havde det været på en af mine andre rifler uden snelle, ville der jo IKKE ske noget ved at fingeren berørte aftrækkeren.

Hvor er det lige du vil hen med det med at afbryde jagten ....... en rigtig jæger????? Det vil jeg meget gerne have uddybet.

Ups rettet: der skulle selvfølgelig stå: "IKKE" ske noget

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#26
Har selv prøvet at skyde med snelle,både med en SIG Saure og en 202, det var da noget forbandet bøvel,( havde enda ingen skud der gik af utilsigte.) Tag og glem alt om det lort.

Littlebear
Svar
#27
Hej

Såmænd ikke andet det er dig og ikke andre end dig der afgør om skudet skal komme og dig alene der er herrer over udfaldet af din evt. skydning.
Har stået i feks.polen hvor stokkeren nærmest har råbt skyd,skyd.
både til hjort, svin og buk.
Hvorefter vi er stoppet den dag, det er det jeg mener med en rigtig jæger,det er os som jæger der tager en beslutning om det dyr skal dø som vi har foran os og ikke i dette tilfælde om polakens indtægt skal gå op.
En god jæger er vel også at kunne sige fra.

Mener stadig væk snelle eller ikke snelle er et spørgsmål om barnetro og træning. [Smile]

Mvh. Sniper2
Svar
#28
[:o)]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)