Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyere 4x4 til under 150K
#1
Hej

Kunne godt overveje at investere i en 4x4 (hvide plader) til jagt-/vinter-/let offroadkørsel.

Et umiddelbart bud er en brugt Suzuki Grand Vitara 2.0 benzin fra 2006-2007 til 120-140 000 kr.

Jeg har ikke fundet andre alternativer med reduktionsgear i den prisklasse.

Benzinforbruget er i den høje ende, men der skal ikke køres så mange kilometer, jeg tænker mere på holdbarhed.

Forslag om alternativer og erfaringer med Grand Vitara årgang 2006-2007 modtages gerne.

På forhånd tak,

Mvh Pete
Svar
#2
her er en rigtig 4wd [Wink]
[Image: 89832892_19022013201043_8485_2.jpg]
http://www.dba.dk/land-rover-defender-25...-89832892/

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Hvad med en Sub forester eller Outback

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Jep, den LR er en rigtig trækker, Hatting, men kan være i tvivl ift hvor ofte de skal have mekanisk opmærksomhed, og det er ikke noget jeg selv gør i.

Ja, Forester er vist i den anden ende af skalaen mht vedligehold og komfort ift Defender. Der er dog ikke mange til salg i landet indenfor budgettet dog i min ende af landet. Dens billige klon Hyundai Tucson (2008) er inde i billedet sammen med Grand Vitaraen (2006-2007) og under de 150K.

Mvh Pete
Svar
#5
http://www.dba.dk/kia-sorento-25-crdi-vg...502464281/

http://www.dba.dk/kia-sorento-25-crdi-ex...-91249730/

mon ikke de kan handles lidt ned
Svar
#6
Har haft 4WD de sidste 26 år - mest Toyota.
Jeg mener helt klart Subaru hører til i toppen.
Suzuki'en er jeg i tvivl om hvor den ligger på skalaen - der er mange meninger.
Kia og Hyundai er jeg til gengæld ikke i tvivl om[Wink] - de kan være .....ok, men de må ikke have kørt ret mange kilometer før de bliver noget slappe i undervognen.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Hej Pete,

har selv haft en del forskellige med 4x4.
først en 90" Landrover 2,5D fra 1985.
Træls motor der ikke havde hk nok til landevej/motorvej (men suveræn i terræn). Kørte ca 150000km i den uden at skifte andet end sliddele.
Derefter en 110" Defender fra 1995 (tror jeg nok det var).
Fin til landevej men stadig træls på motorvej.
Bilen var ligeledes suveræn i terræn og til at slæbe træstammer med i skoven. Nåede at køre over 300000km i den uden at skifte andet end sliddele.
Sidst en Freelander. Det var nok en bummert fra min side.....
Fin på motorvej men lidt slatten i terræn når man kom fra en Defender.
Dyre reperationer på Freelanderen med alt det viskose koblingsskrammel. Kørte ca 60000km i den inden den blev skiftet til mit livs værste bil (Seat).
Så hoppede jeg på en gammel sportsvan, som nu har kørt 340000km.

I dag kikker jeg igen, af andre grunde, på en ny boulevardræcer. Da jeg kører omkring 70000 km om året så skal det IKKE være en fullsize 4x4.
Jeg har indtil videre kikket på følgende:
Toyota Rav 4 150hk med automatgear
Mercedes GLK 220 CDI med automatgear
Subaru Forester diesel (fås desværre ikke endnu med automatgear)

Det bliver med stor sandsynlighed éen af dem, med et par år på bagen.

Jeg ar lige som Claus af den opfattelse at hvis du vil have noget med permanent 4x4 der virker, så glem alt andet end Subaru.

Suzuki´erne er der nok en grund til at de koster ca det halve af en tilsvarende i andet fabrikat.

Havde de store fullsize 4x4 kunne køre 14-15km/l så havde jeg en ubetinget en LandCruiser.

Skal det være fullsize, så kik på en Toyota VX100 eller den lille D4D. Det kommer du ALDRIG til at fortryde. Det er ganske enkelt bare langt bedre end konkurrenterne.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
RAV4 kommer med på listen af det der skal prøves, den kan fås med D-4D indenfor prisrammen (2004, manuelt gear). Årlige afgifter/forbrug er heller ikke chokerende. Et dækskifte kan vist også øge frihøjden 2-3cm, og så går det fint til mit brug.

Havde en Toyota 4Runner 3.0 V6 EFI et par år på Island, og den var der ingen problemer med. Den skulle dog til tankstanderen ret ofte - EFI burde stå for Efficient Fuel Injection i dette tilfæde [xx(]

[Image: DSC00006.jpg]

Mvh Pete
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by GT

Jeg ar lige som Claus af den opfattelse at hvis du vil have noget med permanent 4x4 der virker, så glem alt andet end Subaru.



Hvad med Audis Allroad modeller? Jeg har en våd drøm om en A6´er [:p].

[Image: audi_a6_allroad_3_0_tdi_quattro_car-t2.jpg]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Hvis man slipper de våde drømme, vil jeg anbefale en RAV4 - købte en for 8- 9 år siden, skiftede til en nyere model for 6 år siden. - og har aldrig fortrudt..

God indstigshødejde - fornuftig i terran - acceptabel på motor vej. Har været i Polen
nogle gange - og sidste år vedtog vi at at køre et uformelt rally fra et sted på den anden side af Gdansk til Gredstedbro .

Vinder blev Team Toyota på grund f færre og kortere pitstop. Den går omkring 14 på literen, ikke målt på den indbyggede computer, men på triptæller og kassebon.

Team Audi kom ind på andenpladsen - halsende ind et kvarter senere - de havde kørt som død og h...... jeg havde god plads til trofæer - blaa. en kæmpe 12'ender som de skulle hjem og hænge op væggen.

mvh
mvh
Svar
#11
T-O-Y-O-T-A
det kan Altid anbefales. jeg har selv en LAndcruiser 120er som jeg virkelig er glad for. selv om at jeg PT kun har alm. cykel (landevejsdæk) på den. er jeg forbavset over hvormeget den bare kører igennem. og hvis man ved hvrdan man skal køre sådan en kommer man langt.
men for nu at holde os tilbudgettet så er en rav 4 også et godt bud. min far har sådan en og når der (desværre ikke oftes nok) falder sne så kører vi sammen ud. den kan ikke helt det samme men kommer også godt der ind ad.
så jo jeg vil anbefale en rav 4

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#12
Jeg er superglad for min rav4. på gule plader er der rigelig plads... og det har også den fordel, at man ikke behøver at have ungerne med..;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)