Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN GOD KIKKERT.
#1
NU HAR JEG SPARET 600 KR. SAMMEN TIL EN NY KIKKERT TIL MIN RIFFEL DA DEN ANDEN JEG HAVDE IKKE VIRKEDE MERE

HVAD KAN I ANBEFALE AF GODE MÆRKER OG HVILKEN BUTIK KAN GIVE DEN BEDSTE SERVICE FOR PENGENE?

DER SKULLE MEGET GERNE FØLGE BÆRINGER MED MEN PASSER DE SÅ PÅ GEVÆRET?

JAGT HAR JEG IKKE NOGET AF SÅ KIKKERTEN SKAL KUN BRUGES PÅ SKYDEBANEN

I de blindes rige er den enøjede konge

Supermule
I de blindes rige er den enøjede konge

Supermule

Svar
#2
Spar lidt mere sammen... For 600 kr. får du ikke meget og da slet ikke stabilitet. Tro mig, jeg har prøvet... Du behøver ikke at skulle bruge mange tusinde kroner, men et par tusinde er nok minimum for et bare nogenlunde glas.

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#3
Hvad er det for en riffel du har?
Kaliber?
Hvad sidder der på den af montager?

Hvis du skal have GODE ringe med, så rækker de 600 nok ikke til meget mere end ringene, men her kan du være heldig i en våbenbutiks rodekasser.

Med kikkert, Din eneste mulighed er nok at tage chancen på nettet, eller købe Discount [xx(]

De gode mærker koster noget over 600.

Men f.eks. http://www.kalinkaoptics.com/ har kikkerter der giver en fornuftig kvalitet til rimelige priser.

Kig f.eks. på PO serien med xx fast forstørrelse
http://www.kalinkaoptics.com/detail.aspx?ID=99

Jeg ville nu spare lidt mere sammen og tage en 6x'er
http://www.kalinkaoptics.com/detail.aspx?ID=516 (Der er flere forskellige)

Kig evt. også på brugte kikkerter hos f.eks. http://www.huntinglife.net (Østjysk Våbenhandel i Hedensted)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
I den prisklasse er der jo et rigt udvalg - jeg vil foreslå at du ta'r en tom toiletrulle og putter noget folie i begge ender......montagen kan klares med et par kraftige elestikker.
Hvorfor råber du når du skriver?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Skal vi ikke lige have på plads, at det ikke er alle her på forummet, der går så meget op i skydning som visse andre (visse andre er mig selv incl.)
"Supermule" hvis du sparer et par hundrede mere sammen, så kan du rent faktisk godt få en kikkert og en stålmontage som udemærket kan bruges til alm. træning på skydebanen.
P.T. så "TONSER" Hatting og undertegnede nye Bushnell Banner 3-9x40 og 3-9x50 kikkerter ud til priser omkring kr. 1.000 - 1.200,-.
og samtlige købere har været vældig tilfredse.
Jeg har en hel del "refurbished" (restaurerede) kikkerter m. små mærker til 495,- der er ganske udemærkede til alm. jagt og træning.
Et par Weaver Grand Slam stålmontager koster 225,- og et sæt Weaver baser koster 150,- (Aluminium) eller 250,- (stål)
Har du allerede Weaver baser på din riffel kan du altså sagtens får en rimelig kikkert + montager til godt 700,- kr.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Hej ID!
Jeg synnes ikke, at det var særlig pænt af dig, det du skriver.
Som Rex også sagde, skal der også være plads til mindre nørdede her på stedet .
Synnes ikke det er nødvendigt at håne dem der ikke går så meget op i det.
Er lidt overrasket, da jeg troede at alle her på stedet er hjælpsomme og civiliserede mennesker.
Men.. man kan jo tage fejl.[:I][Sad]

Til dig Supermule!

Jeg vil give Rex ret i at man kan få brugbart udstyr til de penge du har til rådighed.
Men jeg vil også anbefale dig at spare lidt mere op, og købe noget du altid kan stole på, fordi optik er meget delikat styk udstyr, hvor prisen hænger rimeligt sammen med kvalitet.

Buba
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Jeg beklager da hvis jeg har trådt nogen over tæerne, jeg tror det nu ikke............mon ikke Supermules indlæg er en joke.
Læg mærke til hans formulering...."da den anden ikke virkede mere".....holdt den op med at forstørre?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#8
@ID,

den der med lokumsrullen den holder bare ikke i regnvejr....

Eller rettere sagt den holder lige så lidt som underbid når det regner[:o)]

Og hvordan styrer man "kantning" ?? ved at rive et par stykker af papir af, nå nej den var jo tom....???[:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Nå, der er bare nok fejl i min humor!

I dette tilfalde vil jeg give dig en official undskyldning.

Joken må da være underforstået, og for mig svær at gennemskue.(ved ikke om det er det der heder dårlig humor??)

Men jeg håber jeg lærer det en dag.

Buba
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Supermule

Du kan roligt handle med Rex han er fin og handle med og ikke for dyr http://www.gunsandpowder.dk eller for densagsskyld Hatting http://www.ahlarsen.dk

Jeg er født og opvokset med busnell de er udemærket og en brugt kan også være lige så god måske enda bedre!

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#11
Jeg har da en lille plast-kasse fuld af 500,- kr's kikkerter[Big Grin]

De "fungerer" da udmærket, f.eks. har jeg en Tasco "pronghorn" (gys) 3-9x40 som jeg har skudt MANGE 2 cm grupper med på en .222!

Mærkeligt nok er de alle med tiden "vandret" op i plastkassen og har en tendens til at blive liggende der....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Hej,

Ikke for at stjæle tråden meeen, Dravis har du ikke en af dine
500,- kikkerter som jeg kunne købe til min salon riffel, evt. den omtalte Tasco ??

Vh
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)