Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
swarovski z6i
#1
nogen der har erfaring med disse kikkerter ? havde tænkt mig z6i 1,7-10x42 eller 2-12x50 i england kan man få dem for omkring 9-10.000 begge skal bruges allround hvilken en hvil i vælge og hvorfor ? nogle siger at hvis man køber den skal man aldrig mere købe ny kikkert ? begge er jo med lys, skal på alt jagt lige fra drivjagt til natjagt.

jonas lyngesen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by lynge94

nogen der har erfaring med disse kikkerter ? havde tænkt mig z6i 1,7-10x42 eller 2-12x50 i england kan man få dem for omkring 9-10.000 begge skal bruges allround hvilken en hvil i vælge og hvorfor ?
Bruger 1,7-10x42'eren til næsten alt. Jeg kan ikke finde noget negativt at sige om den - altså bordset fra at den er grim og at jeg betalte en del mere end det, du kan få den til i UK lige nu. Har du pengene så vil jeg ikke blinke et sekund med at anbefale den. Top top klasse

nogle siger at hvis man køber den skal man aldrig mere købe ny kikkert ?
Hvem har dog bildt dig sådan noget sludder ind. Selvom man har det bedste gear kan man sagtens blive grebet af et ubærligt behov for at erhverve mere - og får man ikke lov at udleve dette behov, kan man blive ganske utilregnelig..... Men i teorien er der måske noget om snakken - men det er altså ren teori [Wink]

begge er jo med lys, skal på alt jagt lige fra drivjagt til natjagt.
Bruger den selv til driv - fungerer glimrende. Jeg skiftede fra en større kikkert fra en stor tysk producent, som mange sværger til, og testede dem begge under dunkle lysforhold. Jeg kunne ikke se at z6i i 42mm fungerede dårligere end den store 56mm - selvom det burde være tilfældet i teorien. Men det skal retfærdigvis siges, at jeg ikke har siddet i polsk buldermørke og ventet på grise med nogen af dem

jonas lyngesen


Svar
#3
du sagde at jeg skulle kigge efter riffel i sverige har du nogel links til butikker som du vil anbefale og er billige ?

jonas lyngesen
Svar
#4
Har kun "prøvet" http://www.holmgrensvapen.se/

Der er masser af tråde om det besnærende emner "handel i Sverige" - og helt sikker mange flere butikker end nævnte - go google.

/bundgaad
Svar
#5
hvad kræver det for at købe et våben i sverige ?

jonas lyngesen
Svar
#6
Tjek på "search" funk. her - er behandlet ofte, lately:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rt,sverige

- i tråden er iøvrigt også et int. link.
Svar
#7
Hvis dit brug ikke kommer til at strække sig ud over alm dansk jagt - evt. drivjagt og noget træningsskydning så vil jeg afgjort vælge 1,7-10x42. Forstørrelse og objektiv er jo perfekt til stort set alt pånær skydning på meget store afstande og brug i bælg mørke - selvom den sikkert ville gøre sig ret godt alligevel...Derudover synes jeg personligt at de små objektiver tager sig langt flottere ud på en riffel i forhold til de store 56mm...

Jamo
Svar
#8
tja, jeg købte 2-12 for et par måneder siden (da pundet var i 9,-).
primært fordi jeg gerne vil have den store forstørrelse på skydebanen, hvor de fleste skud trods alt afgives.
plus at i min høje alder kan jeg bruge alt det lys der kan trækkes ind (og jeg har ikke noget imod store kikkerter på riflen )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
hov ups lagde den i et forkeert forum. tak til den der har flyttet den Smile

jonas lyngesen
Svar
#10
hej lynge
jeg byttede min zeiss 2,5-10x50 victory
ud med en Z6i 2-12x50 det har jeg bestemt ikke fortrudt
swaroen er uden tvivl den bedste all rounder...
og med en god pund kurs er det et oplagt valg
mvh aleksander

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)