Svar: 1.350
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej Tackle
Can't answer your question but did'nt the Chinese use mahogni for
their AK og SKS assault rifles...seems to me that the Japs used som mahogni for their 6.5 og 7.7 Ariska{spelling} rifles i WW2.
A god wood for marine og humid/wet conditions...Jeg think you will finde mahogni to be softer wood than Northern walnut,Beech or Maple
You gonna do a træskæfte for your rifle to "take on" the weather fra the North sea [?][:o)][
][
]
By the way... jeg stille have posts on som gun forums over her for a 308 Coyote barrel..do you want me to keep those listings or have you found a barrel i DK[?]
Mvh...Eric
Hunting and Fishing is a dirty business,but someone has to do it.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar: 2.406
Respekt:
1
Hej John
Hvorvidt mahogni er godt til skæftetræ eller ej, ved jeg ikke, men med hensyn til mahogni så findes der over 1000 forskellige sorter.
Man siger at mahogni ikke kan rådne, men det passer ikke, det kommer an på kvaliteten/sorten. Noget mahogni rådner endnu hurtigere end grantræ, mens andet stort set ikke kan rådne. En tommefingerregel siger at mahogniens vægtfylde skal overstige 800 kg pr kubikmeter, før det feks. egner sig til at producere vinduer af, endnu højere vægtfylde kræves til mahogni der skal monteres på både og deslige.
LANI
Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI
Svar: 437
Respekt:
0
Jeg har en terrasse i jerntræ som jeg for 10 år siden fik savet op af ankerpiller fra aarhus havn det er rødt og meget hårdt så hårdt at jeg bruger metalværktøj til at sav eller bore i det.
Problemet er at det revner når det tørre og er så hårdt at det knækker hvis dit er meget hårdt tror jeg ikke det kan bruges, men hvis det bare er alm. hårdt træ tror jeg fint det kan bruges
KR
If you pay with penuts.
You only get monkeys
Svar: 1.648
Respekt:
0
maghoni er mange ting, men mange sorter danner kisel i veddet, dette er meget hårdt og slidnede på skærende værktøj.Derfor bliver det hurtigt døvt!Der er normalt heller ikke særligt meget spil i veddet så der er da nok træsorter som er bedre egnede, og da det er et rimeligt stort arbejde at lave et skæfte ville jeg nok ikke spare på pinden!Jeg har brugt teak som er meget olieholdigt fra naturens hånd men kun til forlængelser af skæfter.
+GONE2HUNT+
+GONE2HUNT+
King of varmint
Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.
NU MED DÆMPER
Svar: 88
Respekt:
0
Hej Tackleberry,
kom der nogensinde et skæfte ud af dette projekt?