Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Custom Riffel - Barnard
#21
Fin projekt, spændende at se de skiver, når alt er samlet.
Knæk med det!

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Vi skal jo være nogle som betaler lønningerne til de ansatte på våbenkontorerne[Sad!][Sad!][Big Grin]....

Jeg skiller mig af princip ikke af med noget der er slidt..[:I] og min S.U skal jo bruges på et eller andet[Wink][Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



hvor skriver man sig op når man skal bruge den.
når den er s.u. sponseret må det jo være vores riffel!!!!!! [Wink][Big Grin]
Mvh Høker

[Image: asgaard.gif]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by høker

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Vi skal jo være nogle som betaler lønningerne til de ansatte på våbenkontorerne[Sad!][Sad!][Big Grin]....

Jeg skiller mig af princip ikke af med noget der er slidt..[:I] og min S.U skal jo bruges på et eller andet[Wink][Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



hvor skriver man sig op når man skal bruge den.
når den er s.u. sponseret må det jo være vores riffel!!!!!! [Wink][Big Grin]
Mvh Høker

[Image: asgaard.gif]



Må desværre skuffe dig, Høker. Boryx er ikke klog nok til at få Statens Uddannelsesstøtte [Big Grin]. Der skulle have stået SV, S(t)ort Våbenbudget [Big Grin].

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#24
Så er fortrydelsretten blevet dyr - der er nu monteret pibe i låsen (kal. 308 win) og der er beddet. Der er også blevet skrevet nummer i låsen, så våbenkontoret kan aflægges et besøg og en tilladelse kan kommme i hus.

Piben er færdig med QPQ behandlingen, så den kan monteres i næste uge ligesom railen og diverse andre stumper.

Tja, så skal alle stumper monteres og kikkerten skal i ringene inden der skal prikkes hul i nogle skiver...

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#25
Det bliver en lækker riffel [:p]
Glæder mig til at se hvordan den opføre sig på skiverne. [Wink]

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#26
Er riflen blevet færdig...?
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#27
Ja, riflen er færdig...

Eller det vil sige, den har sagt bang og skudt en del skud. Men jeg har allerede ønsker om andre detaljer og småting som kan forbedres.

Beddingen med pillars forløb ret smertefrit, jeg er overbevist om at det er med til at forbedre præcisionen. Her er et par billeder af det færdige resultet.

Jeg fik desværre skrabt for meget af det overskydende masse væk under processen, hvorfor der opstod en lille kant ud mod skæftet. den er selvfølgelig kun kosmetisk.

[Image: IMG_0225_zpsa9f4d8af.jpg]

[Image: IMG_0229_zps6e03489e.jpg]

Under den første indskydning, var præcisionen som jeg drømte om (billeder kommer). Men.................. den lavede numre med mig - der var problemer med aftrækket. Den begyndte at lave "Sauer krumspring", skuddene gik når jeg lukkede låsen eller nogle sekunder bagefter[xx(]uden jeg rørte aftrækkeren.

Hjemme igen adskildte jeg riflen, og fandt ud af at bundmetallet klemte på aftrækkerhuset (hullet i bundmetallet til aftrækkeren var ikke stort nok til dette aftræk), derfor måtte jeg file lidt væk og dermed eliminere denne fejl.

Derudover virkede sikringen på aftrækket ikke..

Jeg kontaktede derfor Vertebra hvor jeg havde købt det - her var der ingen slinger i valsen. Han arrangerede at der blev sendt et nyt aftræk direkte fra Østrig til mig. Når jeg haved monteret det nye aftræk (det gamle virkede fint, bare ikke sikringen) skulle jeg bare sende det gamle retur til ham. Det er god service.....[^]

[Image: IMG_0233_zps3db38705.jpg]

Det blev monteret og fungere prima - har ikke skudt mang skud med det endnu, men det kommer.

Her er tre skiver fra indskydningen (den dag hvor aftrækket drillede, tror jeg kan gøre det bedre nu hvor alt fungerer efter hensigten).

De er henholdsvis skudt på (fra venstre) 100, 300, 200 meter.
Der er skudt med fabriksladet Lapua Scenar 167gr.

På 100 meter skiven har jeg manipuleret lidt og lagt en ny skive henover med hul omkring center, for at "fjerne" skuddene fra indskydning. Plastrene på 300m skiven er ikke skud jeg har skudt.

[Image: IMG_0241_zps24dc012c.jpg]

Grupperne er henholdsvis 11mm (100m), 41mm (300m), 16mm (200m) det er målt center-center....

Her er riflen færdig samlet. Dog er der en ny montage på vej da Den lånte nok er en kende for taktisk til min smag. Ligesom jeg gerne vil have en QD så jeg kan skifte mellem kikkerterne i felten.

[Image: IMG_0238_zpsdb67858a.jpg]

Skal nok tage nogle bedre billeder af den engang når jeg er på banen eller på jagt med den.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg er spændt på at se om resultatet bliver så vellykket, at du slår personlig rekord og beholder riflen i mere end eet år....

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"



Nåe ja, 2 1/2 måned er jo heller ikke dårligt ;-)
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#29
[:o)][:I]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)