Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parralax S&B PM II-Swaro 6-24
#1
Jeg har sådan et par kikkerter som nævnt i overskriften.
Min gode og enkle Swaro er en PV-S 6-24x50 Den er jeg utrolig glad for,af mange årsagere. F.eks så er parralax-justeringen så præcis at den faktisk kan bruges som en rimelig præcis afstandsmåler. Altså når jeg justere den så målet står knivskarpt,og jeg så aflæser hvad parralax-justeringen står på,så passer det inden for 20-30 meter (Ud til 400-500 meter)
Dét kan jeg slet ikke på S&B'eren. Når jeg gør det samme med dén,så passer afsanden ikke-f.eks hvis jeg justere parallaxen på 100 meter banen,så billedet gengives så skarpt som muligt,så står justeringen på mindst 150 meter eller lidt mere.
Er der nogen der kan genkende dette med S&B'en? Eller er jeg bare usædvanligt godt vænnet til fra Østrigeren?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Min tidligere Zeiss 6-24 havde samme symptomer. Mine tre S&B med parallaksejustering er rimelig præcise men ikke så præcise som nogen af de Leupoldkikkerter jeg har haft med frontparallaksejustering. Måske ligger en del af tabet i måden sidehjulet til parallaksejustering er monteret, jeg bilder mig ind at de frontjusterbare er mere præcise. Den sidste Leupold jeg ejede var en sidejusterbar model uden skala, så måske er det en indikation på, at det ikke er så præcist. Jeg er heller ikke klar over hvordan det menneskelige syn spiller ind i dette sammenhæng[?]

Jeg har lært at leve med den lille unøjagtighed på mine kikkerter, ellers er der jo altid mulighed for at lave egne skalaer, eller bruge mildot til afstandsbedømmelse i stedet for parallaksen[Smile]

Mvh JM
Svar
#3
Hej 6mm. Måske er kikkerter med front-justering generelt mere præcise,det er jo tilfældet når man sammenligner mine to kikkerter. Men i så fald er det da en dårlig løsning S&B har valgt....[Sad]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)