Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5,56x45 Nato, hvilken stigning ?
#1
Hej

Dem af jer, der af og til skyder med 5,56 i jeres .223.

Opnår i en acceptabel precision og hvilken stigning har jeres pibe ?

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#2
Nato ammo har typisk en kuglevægt på 62 grains eller over. Typisk vil man nok skulle have 1:9 stigning eller stejlere for at sikre optimal præcision. Endvidere er det jo ikke match ammo, så jeg ville nok ikke forvente tre-kløvere.

Hvis du har en riffel med mere normal stigning for en 223 - dvs. 1:10 eller 1:12, så findes der flere slags billig træningsammo som jeg ikke forestiller mig er ringere end mili ammo.

Jeg tænker på Barnaul (russisk) eller Magtech. Barnaul er rigtig, rigtig skidt i 308win og 30-06, men deres 9mm og 223 er faktisk i orden. Jeg har prøvet det i 9mm i min egen CZ hvor jeg ikke mærker forskel fra Magtech eller Remington. Prøvede også deres 223 i en vens STI riffel (en rigtig match semi auto riffel) - der kunne jeg sætte 3 skud indenfor en 5'er med aimpoint på 200 meter, så det må siges at være tilfredsstillende.

Begge ammo typer kan købes til 3kr/stk.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Vi prøvede engang at skyde med "grøn" ammu i en B***** i 223.

5 skud, et hul. Ret præcis[Wink]

Michael
Svar
#4
Min AR15 M4 skyder absolut upåklageligt med AMA 04 og "LISA"...Mens andre fabrikater er utilfredsstillende... Stigningen mener jeg er 1:9..

Men riflen er godt nok en 5,56 og ikke 223...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
min .223 er en tikka t3 Lite stainless - 1:8 stigning.

Den skyder fint med 72 og 75 grains - som jeg bruger på bukkejagt. Det virker bare.

Kasper

223r, 6,5x55, 6,5x284, 300 wm, 9,3x62
Svar
#6
Jeg har en Rem 700 ADL med 1:12, den skyder mildest talt alternetivt med militær ammo. Den bedste kugle jeg har prøvet pt er Sierra Game King 55gr - så kan jeg dække 4 skud med 2 plastre. Så det er den der kommer med i morgen.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#7
Hej[Smile]
Jeg har prøvet barnaul og ama og det gør jeg ikke igen.Partizan og igmann er også droppet.[xx(]

Til gengæld syntes jeg at boller i selleri i 140 stk´s pakningerne er gode.[8D]

100 meter med bipod, 5 skudssamlinger på 15-25mm er i mine øjne godkent.

Specielt når jaguargruppen kun skal have 400kr/140stk.

Riflen er en winchester coyote med 1:9
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)