Svar: 1.053
Tråde: 0
Respekt:
0
Til hver en tid Quaden. God kvalitet, præcis og med mulighed for vekselpiber.
Jeg har ikke skudt med T-bolten,men den føles slet ikke som samme kvalitet - koster den virkelig 6K?
C
Stort knald = stort smil :-D
Svar: 1.874
Respekt:
0
Hvad med at overveje en pump action salonriffel ?
De eneste 'fordele' jeg(med mit begrænsede kendskab til T-bolten) kan få øje på, er at du får langsommere repetering i en straight pull i forhold til en pump-action, og at du betaler alt for meget for den [
]
Hilsen
Kenneth
-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar: 455
Respekt:
0
Jeg ville vælge Sako'en, fordi der er vekselpibe og dermed har du muligheden for en kal. 17 og den skal man ikke glemme eller tage fejl af til rågejagt.
Fair
Mvh.
Fair
Svar: 1.053
Respekt:
0
Jeg har ingen erfaring med pump action. Jeg tvivler på at en T-bolt er specielt meget hurtigere i praksis - og hvorfor skal det gå hurtigt? Når du har skudt er fuglene jo lettet alligevel...
Hellere vægte kvalitet og præcision. Faktisk er det meget svært at få bedre end en gammel baneriffel - eneste problem er mangel på magasin. Præcisionen slår i hvert fald næsten alle jagt-salonrifler.
Stort knald = stort smil :-D
Svar: 847
Respekt:
4
mht Råger .. det jeg finder sværest er når man endelig har fundet den lille sorte 'klat' der er fri (og det er tit svært) - og man har brug for andet skudet .. er ikke så meget repeterings hastigheden i sig selv (ja ved godt når det er flyveunger lidt senere, så er de på vingerne efter første 'bjæf') ..men mere bibeholdt fin sigte.
På Luftriflen har jeg biathlon rettræk repetering (FX Cutlas).. men det 'ryk' man laver er nok til at fin sigtet flytter sig. Her ville det klar have været bedre hvis jeg havde investeret i en FX ½auto = nul rekyl/fuld bibeholdt finsigte
Min 22LR har alm bolt action.. kan ikke mærke fordel/ulempe forskel i forh. til den rettrækkende Luftriffel. Finsigtet 'flagrer' lidt efter første skud på begge to.
Så det der evt 'Lucky Luke' aspekt synes jeg ikke du skal prioritere så højt mht Rågerne. Faktisk stabil/lidt tungere salon ville være at foretrække. Jeg roder med et projekt at få lavet en 'svelle' til min Fx da plastskæftet er for let for min smag
/wold_skate
Scout for a blind dog - and throw him a bone
Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar: 400
Respekt:
0
Hej Tobias
Hvor i landet holder du til? hvis det er i nærheden af Sønderborg, så kan du prøve min quad, har både .22 LR og .17 Hmr til den.
og præcisionen er der ikke noget at udsætte på, det er helt sikkert.
Vh
Morten
thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten
Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar: 400
Respekt:
0
Jeg har haft den i små 4 år nu, og jeg har aldrig haft nogen problemer med den, det er bare mekanik der funker!
Så du skal da helt sikkert ha sådan en fætter!! det vil du ikke fortryde [^]
Vh
Morten
thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten
Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar: 395
Respekt:
0
Har du købt dig en salonriffel, Tobias? Hvis ikke, har jeg en fin en til salg....
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.
Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!